Jump to content

Ny filmkåring - yea or nay


Merk.
 Share

  

17 members have voted

  1. 1. ?

    • Italia
      5
    • Kortfilm
      1
    • Animasjon
      11


Recommended Posts

 
  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 

Vi kommer vel egentlig ingen vei hvis ingen er interessert i å lede kåringen? Jeg liker for øvrig forslaget om under 10 000 stemmer på imdb.

Jeg var igrunnen ikke seriøs med idèen om 10 000 stemmer-grensa, så jeg synes vi skal se bort fra det.

 

Vi kan jo sette opp enda en poll for å stemme fram lederen av kåringen! :lol:

Link to comment
Share on other sites

 
 

Oi, denne utviklingen liker jeg- endelig har vi tatt til fornuften... :P Her er litt godteri som premie;

 

http://www.rickart.no/la_turen05/turistbilder/images/heianorge.jpg

 

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00725/Kronprinsfamilien_725155i.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Det må jo bli Norge nå. Værsågod, om du vil. DFilms hovedkontor rennes ikke akkurat i senk av søkere til kåringsansvarligstillingen. Du kan arrangere den omtrent som du måtte ønske. Når det kommer til telling og slikt, har jeg et excel-ark ilggende som duger greit (om ikke annet har det virket for meg), men du må gjerne lage noe på egenhånd, bruke kuleramme eller hva enn som fungerer for deg.

 

B-Film-kåringen trenger også en leder. Til nå har ingen av de mest B-filmkyndige stått frem. Man kan jo spekulere i om det er en sammenheng mellom stort inntak av b-film og generell vegring for organisasjonsansvar...

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, det skal nok gå bra. Jeg kan godt telle manuelt jeg- det jeg tenkte på var mer poengsystem og slike ting (hvis det var noe fast).

 

Starter denne til uka jeg da. Hvis ikke voten skal vare mye lengre da selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

 

Ser ikke noe poeng i å tyne dette lengre, så kjør på. Vi kan jo eventuelt bare ta Sør-Korea etterpå.

 

I de siste sjanger- og nasjonskåringene kjørte vi topp-20 fra hver, med lineær skala 20-1. Mest fordi opptellingsarbeidet ble betraktelig mer tidkrevende med topp-20 enn 10 (er jo egentlig peanøtter i forhold til Urus tellejobb på topp-500 kåringen med en kurvet skala i tillegg. Til gjengjeld satt han jo i flere dager med det). Men det finnes jo mange måter å gjøre det på, blir sikkert greit uansett.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Jeg kan i krisetilfelle ta på meg ansvar for b-film kåringen om ingen andre gjør det. Menda må jeg få litt hjelp til å klargjøre en tydelig definisjon på hva b-film i denne kåringen egentlig er, om dere skjønner hva jeg mener. Awfs definisjon er jo en begynnelse. Jeg er litt småfull nå, så det kna dog være jeg trekker meg imorgen.,,,
Link to comment
Share on other sites

 
 
Jobbet i helga så jeg har ikke akkurat hatt mulighet til å delta her, men det er vel ganske naturlig at jeg tar ansvaret for Norge?
Link to comment
Share on other sites

 
 

Jobbet i helga så jeg har ikke akkurat hatt mulighet til å delta her, men det er vel ganske naturlig at jeg tar ansvaret for Norge?

 

Om det er naturlig eller ikke veit jeg ikke, men du kan gjerne ta den. Bare det blir en Norge-kåring så er jeg happy.

Link to comment
Share on other sites

 

Outze, nå er det jo du som har ansvaret enda.. om du ikke gir det bort.

 

Jos sin grunn for å si at det er naturlig er fordi han liksom tradisjonelt har vært "the norsk film guru" her inne oppigjennom. Enorm VHS og DVD samling i norsk film, f.eks. Noe jeg antar er en patent kvalifikasjon, ikke det. Outze er jo langt mer stabilt aktiv på forumet i disse dager enn Jos da, som jeg undrer om er en bedre kvalifikasjon. Det viktigste er vel at det blir gjort.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
Neida, må ikke tro det var en undertone i det jeg skreiv altså. Jos kan gjerne ta over kåringa. Bare var en rar formulering der. Som sagt; bare det blir Norge er jeg nøgd.
Link to comment
Share on other sites

 

Okei, cool Outze, hvis du ser på det slik så kan jo Jos sikkert ta stafettpinnen.

 

Jos, kunne du i forhold til denne voten(i en eller annen sammenheng) også lagd en liste over ukjente norske filmer som kunne være interessant for folk på forumet? F.eks modernistisk film i gate med f.eks Jakten, X og slike? Det har jo vært en liten bølge med interesse for at det kan finnes interessante ting med norsk film som vi ikke kjenner til.

 

Og har du på noen måte mulighet for å finne Liv av Pål Løkkeberg tilgjengelig for oss å se? Flere av oss som kunne tenkt oss å se den, og den virker totalt utilgjengelig pr. i dag. Var jo en ganske interessant debatt rundt den.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 

Løkkeberg-duoen har blitt svært oversett siden DVDen kom. Hverken Vibekes nye filmer eller Påls eldre har fått gleden. Når til og med Hud har blitt oversett til nå tror jeg at ting kan ta tid. (men Løperjenten er ute, dog)

 

NRK har kun også sendt Exit av og til, men den kan dere uansett se på http://www.filmarkivet.no/v1/film/search.aspx?searchmode=simple&searchstring=l%C3%B8kkeberg

 

Så den eneste plassen den kan være er eventuelt biblioteket på Høgskolen i Lillehammer eller biblioteket på Filmens hus, men de kan ikke lånes kun sees.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Lykke til med det :P

 

@ Jos

 

Hva synes du om Blodveien?

Det var en sterk opplevelse når jeg så den som svært ung. Nå ser jeg selvsagt mangler, men stemninga er der. Men den er påfallende lik mange andre norske filmer fra den tiden. Den har likevel den fordel at den er en samproduksjon, så den bruker litt andre fortelleteknikker.

 

Og jeg legger ut tråden så fort jeg får huset for meg selv igjen, med andre ord, utpå dagen i morgen onsdag.

 

Men skal vi åpne opp for all norsk film, eller kun langfilm? Jeg stemmer for sistnevnte.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...