Jump to content

Fremtiden til Diskuterfilm


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

Forsåvidt noe moderatorgjengen allerede har vært innpå, men jeg ser ingen grunn til at dette kan diskuteres her også for alle medlemmer.

 

Ting går litt treigt her for tiden.

For at forumet skal ha noen fremtid er det jo avhengig av at det burde være noe med forumet som er interessant for brukerne. Vi trenger hjelp her.

 

Hva kan gjøres?

Er det noe forumet kan gjøre?

Er det noe dere kan gjøre?

Hvorfor ble dere medlemmer her? Og hva ønsker og forventer dere av forumet?

 

Andre spørsmål som går litt for seg her er markeringen av forumet.

Det er mye spesielle filmer som diskuteres her, og slik har det alltid vært her. Burde vi markere forumet som et forum for mest filminteresserte, eller burde vi kjøre en åpen linje for diskusjon av absolutt all film? Kommersiell, som ukommersiell. Det er egentlig fordeler og komplikasjoner med begge deler.

 

Hva mener du?

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Kjøres det ikke allerede en åpen linje for diskusjon av absolutt all film?

 

Det er jo brukerne og deres interesser som former innholdet i diskusjonene, så ser ikke helt hvordan det er noe man kan styre fra moderator-hold.

 

På meg virker det som at terskelen for å opprette nye tråder er litt for stor, uten at jeg helt vet hvorfor. Det er utvilsomt hemmende for utviklingen. Noen bør kanskje ta initiativ til å starte flere diskusjoner, så vil folk hive seg på. Vi er jo stort sett folk med meninger som henger her, såfremt det diskuteres noe vi interesserer oss for. Jeg tror f.eks. "den store tråden for små ting" faktisk kan være en uting, fordi temaer og diskusjoner som kan bli interessante fort drukner der og folk blir ikke oppmerksomme på de fordi det mangler en hovedtråd med beskrivende overskrift. Jeg ville egentlig droppet en slik tråd og heller senket terskelen for å opprette egne tråder. Det kan hende det vil hjelpe.

 

Dette ble mye svada, men jeg synes også det er synd at aktivitetsnivået er såpass labert. Markedsføring (gratis) er jo heller ikke lett og man må kanskje mest satse på å spre det gode ord i de rette miljøene...

 

Jeg ble medlem både fordi jeg likte diskusjonsoppsettet, men mest fordi jeg så et stort potensial i kvalitet på innlegg og brukere. Og sakte, men sikkert, synes jeg det aktivitetsnivået har tatt seg opp. Men så har det gått litt i bølgedaler igjen, og sidene er kanskje nede i en dal nå?

 

Håper og tror DF kommer seg opp igjen. Denne diskusjonssiden fortjener høyere aktivitet og flere bruker. Men selv om det er en klisjé, så er det i hvert fall i denne sammenheng korrekt: Kvalitet er tross alt bedre enn kvantitet (forutsatt at man ikke finner kvalitet i kvantiteten)...

 

Akk.

 

Nå skal jeg lese til eksamen som jeg har om ca 30 timer (én grunn til at jeg ikke har skrevet mye den siste uka)

Link to comment
Share on other sites

 
  • 4 weeks later...
Dette forumet har i hovedsak ett stort problem:

1) Brukerne

Brukerne kan deles opp i to grupper:

a. Dufuser
b. Dårer

Dufusene kan deles opp i to nye grupper:

a. Dufuser som ikke kan skrive
b. Dufuser som kan skrive

Dufuser som ikke kan skrive kan deles opp i to:

a. Criterion-diggende
b. Standard Hollywood og nogo attåt

Det er sikkert bare meg, men det er noe trist med disse fjottene som kjøper Criterion-filmer og skriver små referater (les: utsnitt fra vaskeseddelen), ja en liten hyllest og ikke noe om hvorfor. Nei slikt blir det ikke god diskusjon av, det er sikkert. Det er vel ingen som vil lese Zaeira eller Drizzts små bruddstykker om at Au hazard balthazar er ”herlig eksistensialistisk” eller at en eller annen japansk samuraifilm er en estetisk perle? Og så vi har disse andre da, de som ser i overkant mye streit hollywood og diverse b-filmer, og som ivrig gir fatt på skriveriene. Fulle av klisjeer og blødmer kan vi lese side opp og side ned om hvorfor en film som Crash er et mesterverk og vi kan få allskens referanser til annen liknende film (gjerne så overfladisk at det ikke hadde vært nødvendig å se filmen for å ta sammenlikningene) og istedenfor å skrive at ’filmen er skrevet av den og den’ så kan du banne på at det står ’ført i pennen av’ og at posten eller artikkelen er full av andre språklige finurligheter. Her finner du brukere som Oldboy, melkor og blausen (Blævv-senn? Vulgært!). Melkor er i grenseland, muligens må han i neste kategori (dårer). Oldboy er sikkert et moralsk rettskaffent menneske, ja en trivlig kar å være sammen med på sin fritid, men skrive om film? Neida, finn noe annet å gjøre. Og så har du de som ikke kan forme setninger da, og bare raver løs uten sammenheng og konsistens, og som blir fornærmet om man påpeker noe. Og nevnte jeg at ingen egentlig vil diskutere her? Nei dette er forumet for klapp på skulderen og ingen gnisninger, skriv din liste og la meg være i fred. Det er fristende å komme trekkende med forumets mest latterlige tråd som eksempel, for her skal det ikke spares på noe:

[url="http://www.diskuterfilm.com/forums/index.php?showtopic=263"]Klikk![/url]

Ja dette sier jo en hel del, for dette er en latterlig tråd. Det er sant. Det er objektivt. Og skribenten her vet ikke hva han driver med, overhodet ikke, og folk klapper og synes det er ”spennende og forvirrende”. De sitter og leser setninger som ”Det å skulle være nesten usynelig, når du har ingenting å gjemme deg bak. Det er ikke lett.” og de klapper. Det er trist.

Finnes det dufuser som kan skrive? Postet ikke Zann en gang en liten bit som var informativ, hadde en vinkling og var støttet opp av et lite argument eller resonnement? Og hva med pretender? Svankmajer da, hender det ikke, dog sjelden, at han har en liten beta å by på? Ja jo, kanskje. Det er sjelden og det drukner bort i alt det andre søppelet. Så og si umulig å finne, ja selv blant de nevntes egne skriverier. Det er unntaket. Av og til.

Jeg selv er en dufus som ikke kan skrive med en liten hang mot Criterion-utgivelser og sitater fra vaskeseddel.

Nå har jeg helt glemt dårene. Det er gutta som har litt aggressiv holdning, de som flyr i strupen på en uten grunn. De kan vel deles opp de og:

a. Pedanter som ikke kan skrive
b. Andre (som heller ikke kan skrive)

Det er ikke så mange dårer, det er flest dufuser. Å klassifisere brukere grenser til dåreoppførsel. Jeg gidder ikke gjøre dette nøyaktig, det holder å si at det er en uting å være manisk opptatt av orden på et forum der det knapt er aktivitet. Dele opp, findele opp, fora slik at vi får spredt fem-seks tråder utover fire underfora. Rett ut latterlig det. Heve terskelen for å starte tråder, gjerne påpeke i tråder at ”nei dette må vel ha egen tråd i et eget forum” og ”ja jeg slettet posten din, det ble så uryddig”. Få dem vekk. Ingen av disse kan skrive. Må få med at dårer er de som bruker utrykk de ikke forstår og som i hvert fall ikke passer inn i konteksten (som oftest filmkontekst), men som ikke gir seg når noen prøver å korrigere. Blir gjerne sinte og kverulantbeskyldninger slenges ut.

Her blir det ikke bedre før folk begynner å holde kjeft.

Skulle ønske jeg kunne nevnt flere navn.

Dette er sant. Dette er objektivt.

Nå vil jeg ikke se denne: :blink: eller :rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

 

Syntes dette virket lite objektiv, skrivestilen din er veldig ofte personlig og blablabla...

 

Som et generalisert forsvar for brukerne på df skal jeg si at grunnen til at jeg kom hit var brukerne, og at diskusjonene hadde høyere kvalitet enn vgd. Nå skal det sies at brukerne på df er mer "spesielle" en de på f.eks. vgd, noe som er både negativt og positivt syntes jeg. Det kunne godt vært litt mer diskusjon her, ja. Men det gjør det likevel ikke greit å angripe enkelt medlemer av forumet.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har et lite håp om at dette verken er ironisk eller sarkastisk Bill? Du får i hvert fall en diskusjon skal du se.

 

Mye av det du sier vil jeg applaudere, men jeg føler også at du her kanskje ikke er like flink til det du selv etterlyser: å backe opp argumentene dine med annet en personlige preferanser (og i bunn og grunn er det kanskje ikke så mye annet man kan diskutere her?). I tillegg motsier du deg selv i det du etterlyser mer debatt og høyverdige diskusjoner samtidig som du ber andre (som ikke blir interessant nok i din verden) til å holde kjeft. Det slår meg derfor kanskje at et forum ikke er din optimale måte å kommunisere på. Jeg er i hvert fall vant til at det er langt flere gråstein enn gullkorn her i verden. Jeg vet også at gulkornene er mye mer verdt.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Friskt innlegg, Bill!

Men at Oldboy ikke burde skrive om film er da den mest tullete påstanden på lenge. Han er en dyktig anmelder, og holder kvaliteten på Filmlisten veldig oppe slik jeg ser det. At du er uenig med han om ting og tang er nå noe annet.

MoreTEN sin agenttråd syntes jeg var ganske underholdende selv, men uansett.

 

Jeg lover at det vil skje mye mer på diskuterfilm etterhvert. Ting skjer!

Forhåpentligvis mer diskutering, temperatur, sprengte blodårer og interessante tråder etterhvert. Just you wait!

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

:blink:

 

Unnskyld. Jeg måtte bare.

 

Jeg vet ikke helt om jeg klarer å deschiffrere posten til Bill på en tilfredsstillende måte. Det er kanskje best å la de to første linjene være mest meningsbærende? Slik rent instinktivt ville jeg forsvare "angrepet" med at et forum alltid vil bli en plass hvor man lar guarden falle noe. Det er faktisk et sted hvor man bidrar med det man vil bidra med selv, og kritikk av hva enkeltpersoner skriver (og hva de "er"), er i det store og det hele noe dristig. Dette har du nok like lite greie på som resten av oss.

 

Problemet er nok brukerne, vi er for få, vi skriver for lite, og kanskje er kvaliteten skrantende(?), men som Svank er inne på, dette skal vi prøve å forandre på. Det er alltid et mål å få flere folk hit.

Link to comment
Share on other sites

 

Problemet er nok brukerne, vi er for få, vi skriver for lite, og kanskje er kvaliteten skrantende(?), men som Svank er inne på, dette skal vi prøve å forandre på. Det er alltid et mål å få flere folk hit.

På meg virker dette å være det motsatte av det egentlig Bill ønsker. Antagelig hadde Bill sett for seg et forum hvor alle bør befinne seg på Bills nivå, eller i det minste være interesserte i det samme som Bill. Det forumet eksisterer kanskje der ute et sted, og om det ikke gjør det så kan jo Bill lage sitt eget forum der han kan diskutere med Bill og får de svarene, spørsmålene og meningene som Bill liker. For ærlig talt skjønner jeg ikke hva Bill gjør her når Bill helst vil at flere skal holde kjeft. Rent bortsett fra Bill da. For Bill er nettopp den best egnede til å fortelle alle oss andre hva Bill egentlig mener om oss. Bill er nemlig ikke bare omnipotent og nedlatende. Bill passer også å på synke ned på Lille-Bills nivå når det passer; bare sånn for at ingen skal kunne beskylde Bill for ikke å være overbærende med alle de Bill synes det er passende å navngi når Bill trenger å spille provokatørens rolle for å skape en debatt som alle andre enn Bill muligens synes er både upassende og meningsløs. Lykke til, Bill! :D

Link to comment
Share on other sites

 

Artig innlegg Bill! (men objektivt? hæ?)

 

Problemet er som Melkor sier: vi er for få, skriver for lite og det som skrives lukter til tider av dårlig kvalitet. Men det er ikke sånn at jeg irriterer meg over det - i så fall har man det for godt her i livet.

 

Men jeg tror at en kan behandle et sånt problem på andre måter enn det Bill gjør her - utpeking/uthenging av personer - som ikke fungerer like bra hos alle. Man får i hvert fall ikke folk til å skrive mer hvis det ikke er godt nok. Men folk reagerer forskjellig, så det er mulig noen fikk noe ut av det. Uansett så fikk du igang en diskusjon. Håper målet ditt er nådd.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Tror egentlig ikke man må ta Bill sin post bokstavelig.

Mange av postene hans ER stilisert bitende for de som ikke har merket det allerede.

Tror det er starks fra gammelforumet. Jeg tolker det som at han mest av alt ønsker å rive frem litt liv i dere. Noe som gikk ganske bra isåfall.

 

Vet ikke om jeg er sikker på at vi er for få på forumet som er problemet. Det har vært langt færre mennesker her og forumet har hatt langt mer aktivitet til tider, så det ikke nødvendigvis dèt.

Selv om det ikke hadde skadet å få flere aktive brukere her som var interessert i å diskutere og kverulere.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Det var rett ut kultent å nevne navn, fæle greier det med navn, det ville vært elegant om jeg kunne skrevet innlegget og bare antydet, risset noen generelle linjer om hva og hvorfor, men ikke hvem, aldri hvem, det er farlig, da henger man ut. Nei jeg skal ikke nevne flere navn. Men dere likte innlegget, synes det var artig, hyggelig det, noterer meg at Drizzt og synes det, han er vel den eneste som får passet påskrevet her og som synes det var artig, bra, får vel ikke akkurat passet påskrevet Drizzt, blir nevnt, ja, men ingen dødssynd Drizzt har bedrevet, neida. Poeng til karakteren Drizzt, for det er det han er her på forumet, for Bill, for karakteren Bill, dette konstruktet som frekventerer debattsiden, denne dramatis peronae med kun semantiske egenskaper. Ja jeg vil gå så langt, vi er en gjeng karaterer her på forumet, her er vi bare et nick og en mengde tekster, innlegg, semantikk. Ingen andre egenskaper er kjent, ja bortsett fra de som deler av seg selv da, ikke meg, no sir, jeg er nøytral, jeg er trygg, jeg har bare gitt av meg selv to ganger jeg og en gang var i denne tråden, ja det blir vel to ganger nå da, i denne tråden, forrige gang, utenom denne tråden var i, nei det kan folk finne ut selv, burde ikke være så vanskelig. Poenget er, jeg har et poeng, det kommer nå, følg med, jeg var ikke ironisk eller sarkastisk som gbang håpet at jeg ikke skulle være, håp innfridd!, nei teksten min, intensjonen med teksten min, skal jeg fortelle om intensjonen min?, nei det er dumt, det bør ikke forfattere gjøre, da har man skrevet dårlig i så fall, vel, jeg er ingen forfatter, intensjonen min: skrive så rablende som mulig, så pedantisk som mulig (jmf oppdelingene), så ubegrunnet som mulig, så inkonsistent som mulig, ja, kort fortalt, gjøre hver eneste ting jeg synes forumet er dårlig på, i en og samme post. Jeg skulle både peke på og representere hvert eneste problem forumet har, ja sett fra min personlige subjektive objektive synsvinkel. Jeg tror jeg fikk det til litt, for gbang begynte å rave om selvmotsigelser og det kan jo være et tegn (jeg tror ikke det var noen selvmotsigelse, men det spiller ingen rolle), poenget var altså å skrive som en autoritet, ja som en med svaret, tillegge seg selv en autoritet og objektivitet, gå til verks, skrive piss og tull og tøys og vise, ja jeg drister meg til å si at det kanskje kunne vise, hvor håpløst forumet kan være, og ofte er, i min verden. Dette var nok litt for mye å tro jeg kunne få til, men jeg ser jo at noen synes det er greit for det.

 

Og hvis dere som ble nevnt med navn ble støtt:

 

Jeg beklager det ikke, dere har irritert meg en eller flere ganger, må være lov å si i fra. Drizzt husker jeg ikke har irritert meg egentlig, jo kanskje en eller to ganger, og Zaeira?, vel, han har jo skrevet noe teit om au hazard balthazar da, jeg tror ikke zaeira har lest så mye eksistensialistisk filosofi, nei det er ingenting som tyder på det, men han skulle nå nevne det i forbindelse med filmen allikevel, tullete. Og hvor farlig kan det være å angripe disse nick’ene vi er? Ikke så veldig farlig, sånt kan vi leve med, noe annet ville vært å ta dem bak, men hvem er det? Aner ikke, har ikke tilgang til dem. Og om noen ble lei seg så kan dere se for dere at jeg er ”you” og at dere er Kelly Clarkson når hun synger:

 

Because of you

I never strayed too far from the sidewalk

Because of you

I learned to play on the safe side

So I don't get hurt

Because of you

I find it hard to trust

Not only me, but everyone around me

Because of you

I am afraid

 

Det får nok satt ord på noen vonde følelser, og om ikke det er nok så kan dere seg for dere Kelly gjøre sin karakteristiske firkantmunn mens hun tar seg til ansiktet, for ting blir først dramatisk når en tar seg til ansiktet!, og da skulle nok følelsen være artikulert og hatet mot meg/you blir lettere å bære.

 

Og jeg må gi gbang rett i en ting, et lite visdomsord han kommer med:

 

”For Bill er nettopp den best egnede til å fortelle alle oss andre hva Bill egentlig mener om oss”

 

Om jeg noen gang skulle tvile på at jeg selv var den rette til å ytre mine egne meninger skal jeg huske hva gbang en gang sa!

 

Og jaggu ble det ikke debatt og litt furore. Litt, ikke mye foreløpig, men noen har kommet på banen. Jeg hadde egentlig håpet at jeg skulle bli kjeppjagd fra forumet jeg, men ser ikke sånn ut.

Link to comment
Share on other sites

 
Og jaggu ble det ikke debatt og litt furore. Litt, ikke mye foreløpig, men noen har kommet på banen. Jeg hadde egentlig håpet at jeg skulle bli kjeppjagd fra forumet jeg, men ser ikke sånn ut.

 

In your face!(?) :lol:

Link to comment
Share on other sites

 

Og jaggu ble det ikke debatt og litt furore. Litt, ikke mye foreløpig, men noen har kommet på banen. Jeg hadde egentlig håpet at jeg skulle bli kjeppjagd fra forumet jeg, men ser ikke sånn ut.

 

 

Når det er såpass åpenlyst hva du er ute etter, så tar vel de fleste dette med en klype salt. Og det blir ytterligere understreket med dette innlegget. Gå å spis en stratos og slapp av med en sigg. Se en fremdragende Van Damme-film og kanskje ta en ronk. Ro deg ned med tankene om at forumet er slik, og det vil sannsynligvis ikke forandres.

 

Kanskje fungerer ditt krasse, veldebatterte innlegg slik at alle tar seg selv i nakken og skjerper sine skriveferdigheter og lumske filminteresser. Men mest sannsynlig vil det falme bort, slik våre uviktige liv vil eventuelt gjøre.

 

Jeg trives her jeg..

Link to comment
Share on other sites

 

Kjære Bill

 

Din lille lure dufus, hvordan går det med den objektive tilværelsen?

 

Når det gjelder denne lille tråden min, vekket den tydeligvis dype følelser i deg. Bare koselig det, føler meg beæret. Men har du tenkt på den i så lang tid? Det er jo rørende! Takk, dufus :rolleyes:

 

Ellers vil jeg bare si, at denne uthengingen din er patetisk. Du er selvsagt velkommen, som alle andre her. At folk mener annet en deg, får du bare innfinne deg med. Jeg ser at du nå prøver å ro deg vekk, som er søtt nok i seg selv. Blausen har vel det beste tipset, ta deg en runk.

 

Skriv om de filmene du vil, og svar på de trådene som er her. Er du uening i at "Crash" er et mesterverk, så skriv om det. Men ikke tro at fordi du mener noe annet, så er det den opplyste sannhet. Din mening er ikke den universell sannhet, og glem nå aldri det.

Link to comment
Share on other sites

 

Kjære Bill

 

Din lille lure dufus, hvordan går det med den objektive tilværelsen?

 

Når det gjelder denne lille tråden min, vekket den tydeligvis dype følelser i deg. Bare koselig det, føler meg beæret. Men har du tenkt på den i så lang tid? Det er jo rørende! Takk, dufus :rolleyes:

 

Ellers vil jeg bare si, at denne uthengingen din er patetisk. Du er selvsagt velkommen, som alle andre her. At folk mener annet en deg, får du bare innfinne deg med. Jeg ser at du nå prøver å ro deg vekk, som er søtt nok i seg selv. Blausen har vel det beste tipset, ta deg en runk.

 

Skriv om de filmene du vil, og svar på de trådene som er her. Er du uening i at "Crash" er et mesterverk, så skriv om det. Men ikke tro at fordi du mener noe annet, så er det den opplyste sannhet. Din mening er ikke universell, og glem nå aldri det.

 

 

MoreTEN da!?! nå gjør du akkurat det han er ute etter :P

Link to comment
Share on other sites

 

MoreTEN da!?! nå gjør du akkurat det han er ute etter :P

 

:rolleyes:

 

edit: Neida, er da bare saktens ærlig. Uthenging av folk, selv om det er nick, hører ikke hjemme i en diskusjon. Videre er der vel ikke mer å si, enn at vi har et fint forum her. Ting går litt tregt, men det er bare for folk å skrive. Starte nye tråder, og sørge for at ting ruller og går. Er Bill interessert i å diskutere film, heve nivået etc, får han heller bruke energien sin på det. Enn å sitte å tulle med dette, som neppe fører med seg noe godt.

 

Sitat pretender:"Forumet har iallefall et stort problem dersom folk skal henges ut på denne måten, da er det snart ikke mange igjen."

 

Sitat gbang:"For ærlig talt skjønner jeg ikke hva Bill gjør her når Bill helst vil at flere skal holde kjeft. Rent bortsett fra Bill da. For Bill er nettopp den best egnede til å fortelle alle oss andre hva Bill egentlig mener om oss."

 

Sitat blausen:"Se en fremdragende Van Damme-film og kanskje ta en ronk."

Link to comment
Share on other sites

 

Føler meg sørgelig lite outet og uthengt her.

Resonnementet til Bill gjør en gammel mattebokleserveteran som meg helt forvirret, sånn at jeg skriver dårligere og dårligere. Bare se.

 

Men: Skal glatt innrømme at jeg er lat/av og til travel(mye pga periodisk latskap)/bokstavelig talt bortreist etc innimellom, ergo postes det veldig i rykk og napp. Om Bill syns det er trist eller bra er jeg ikke helt sikker på. Flame mer eller mindre? Vet ikke. Men vink adjø, nå skal jeg (skummelt!!!!) ut og spille....gulp....fotball. Tror det er ca ti år siden sist. Stiller uten hjelm, så om det blir stille fra meg igjen er jeg enten i Finland igjen, eller på St. Olavs.

 

Eller bare overmannet av skrivelatskap ;)

 

Aright. Saklig ;)

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...

Tror egentlig ikke man må ta Bill sin post bokstavelig.

Mange av postene hans ER stilisert bitende for de som ikke har merket det allerede.

Tror det er starks fra gammelforumet. Jeg tolker det som at han mest av alt ønsker å rive frem litt liv i dere. Noe som gikk ganske bra isåfall.

 

Vet ikke om jeg er sikker på at vi er for få på forumet som er problemet. Det har vært langt færre mennesker her og forumet har hatt langt mer aktivitet til tider, så det ikke nødvendigvis dèt.

Selv om det ikke hadde skadet å få flere aktive brukere her som var interessert i å diskutere og kverulere.

 

S,

 

Jeg har allerede sendt deg PM Svankmajer, jeg ser for meg noe ala Blogg-sidene til VG Nett som portal hvor alt er enkelt og oversiktlig og man finner utdrag og andre ting hentet fra selve diskusjonsforumet. Det er fullt mulig å rette et lite spark mot Filmguiden, Filmmagasinet og andre halvhjertede filmnettsted spør du meg.

 

Forumet er hjertet og slik bør det være men akkurat nå fremtrer forsiden som meningsløs og irriterende og forumet som noe simpelt, dog er jeg ikke helt sikker på det siste da jeg er ganske ny her.

 

Uansett så kommer ikke allmenheten til å lokkes hit av en forside som ser ut som noe min sønn kunne ha tegnet på sin fritid, no offense men et prosjekt som dette krever litt mer seriøsitet, innholdet for stå for egne bein, nå sikter jeg til presentasjon.

Link to comment
Share on other sites

 

Hei!

 

Først og fremst: Du har for lite tro på sønnen din! :(

 

Jeg svarte det meste på PM egentlig, men i oppsummert form så skjer det altså ting på alle krigsfronter. Altså både forumet og forsiden. Om det er seriøst eller useriøst nok er for tidlig å si...

 

'Forsiden' til Diskuterfilm er egentlig forumet, og de fleste linkene hit linker direkte til forumet. Det du ser på forsiden er mest et ventebilde med Nukie innblandet - slik at folk skal flykte til forumet. Gjerne skrikende.

Planen til forsiden er litt kaotisk fortsatt men begynner å ta form. Sånn ideologisk sett skal det være et "kart" over forumet.

 

Supert at du ser potensiale i forumet da. That makes our day.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Ingen som har lekt med tanken om et samarbeid? Norge er nemlig et svært lite land, og har derfor lite mangfold. Å diskutere film med landsmenn er derfor en vanskelig prosess. Foreløpig henger jeg på tre forskjellige nettsteder (medregnet dette) for å kunne diskutere film. Ingen av dem er i seg selv store nok til å alene tilfredsstille mitt behov. Aktiviteten er såpass lav at hva jeg selv skriver ikke vil få respons før en til tre dager. Fryktelig frustrerende. Dermed må jeg ta turen innom de to andre sidene og drepe litt tid der.

For meg er den eneste (iallefall beste) løsningen at flere sider vil samarbeide. Altså dele brukerdatabase og forum. Dette er fullt mulig å gjøre samtidig som alle de involverte kan fortsette som uavhengige nettsteder, med et delt forum. For problemet er jo for få brukere. Jeg tror nemlig ikke det finnes en haug med filminteresserte der ute som enda ikke har funnet et nettsted å få ut sine meninger. De aller fleste har allerede oppsøkt et nettsted. Dermed er det ikke flere personer å hente der ute, man må heller samle de få vi faktisk har.

 

Hva tenker dere andre om dette?

 

En ting til:

Tittet i tråden hvor folk meldte seg på for å skrive artikler om film. Et steintøft initiativ. Dere trenger dog litt effektivitet. :P

En forside med oversikt over dette, samt hotlinking til de ti siste anmeldelsene hadde vært et fint tiltak. Da vil Diskuterfilm få en egen funksjon og gi folk et unikt tilbud, iom at det lar alle delta aktivt i anmeldelser og generell diskusjon, som fremheves på en forside. Hvordan går det med forsiden egentlig? Om det er noe som trenger litt jobbing kan jeg gjerne melde meg frivillig, selv om det er begrenset hvor teknisk jeg er på dette området. :P

Link to comment
Share on other sites

 

Hei og velkommen. Litt sent svar, beklager det.

Vi har et samarbeid med TAFFI foreløbig, noe vi er lykkelige for, og det er muligheter for flere. Det har vært et slags mål å være en uoffisiell debattside for filmklubbene i Norge, men ting har ventet litt til vi har fått opp forsiden og slikt. Vel, o'store Tromsø Filmklubb bruker Dfilm, men de er også de eneste. Det er dét foreløbig.

 

Ingen som har lekt med tanken om et samarbeid? Norge er nemlig et svært lite land, og har derfor lite mangfold. Å diskutere film med landsmenn er derfor en vanskelig prosess. Foreløpig henger jeg på tre forskjellige nettsteder (medregnet dette) for å kunne diskutere film. Ingen av dem er i seg selv store nok til å alene tilfredsstille mitt behov. Aktiviteten er såpass lav at hva jeg selv skriver ikke vil få respons før en til tre dager. Fryktelig frustrerende. Dermed må jeg ta turen innom de to andre sidene og drepe litt tid der.

For meg er den eneste (iallefall beste) løsningen at flere sider vil samarbeide.

 

Tja. Hva slags debattgrupper tenker du på?

Det er en litt vanskelig prosess, særlig med de store debattsidene, men hvis det er noen mindre og diskré kredible grupper er det kanskje en idé.

 

En ting til:

Tittet i tråden hvor folk meldte seg på for å skrive artikler om film. Et steintøft initiativ. Dere trenger dog litt effektivitet. :P

En forside med oversikt over dette, samt hotlinking til de ti siste anmeldelsene hadde vært et fint tiltak. Da vil Diskuterfilm få en egen funksjon og gi folk et unikt tilbud, iom at det lar alle delta aktivt i anmeldelser og generell diskusjon, som fremheves på en forside. Hvordan går det med forsiden egentlig? Om det er noe som trenger litt jobbing kan jeg gjerne melde meg frivillig, selv om det er begrenset hvor teknisk jeg er på dette området. :P

 

Takk for tilbudet. :)

Det endel ting som må gjøres på planbordet først. Meningen er ihvertfall at forsiden skal ha en løpende oppdatering hver uke/annen hver uke, så det er mulig vi trenger flere som kan hjelpe til med det.

 

Angående artiklene/guidene så er det Jos sin oppgave nå. Jeg vet lite.

Enkelte har begynt å skrive litt. Hvis du vil melde deg på noe, så er det sikkert ikke for sent.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
  • 8 months later...

Jeg synes dette er en viktig og interessant diskusjon som jeg gjerne ser bli vekket til live igjen. I mine øyne er DiskuterFilm fortsatt langt unna å være der siden bør være. Aktivitetsnivået må opp, flere brukere må til... (uten at vi skal ende opp med like varierende kvalitet på innleggene som VGD). Jeg nekter for å tro at dFilm har nådd sitt potensiale. Jeg vet det finnes hundrevis av potensielle brukere der ute, men de må på en eller annen måte trekkes eller bli trukket mot forumet. Det vil si; de må først spores opp, og deretter overbevises om at dette er et fint sted å besøke regelmessig.

 

Men da må kanskje vi "få" som allerede er her på jevnlig basis engasjere oss enda mer og opprette flere tråder, delta i flere diskusjoner. Rett og slett skrive mer. Hvis man frekventerer forumet flere ganger daglig, blir man altfor oppmerksom på hvor sporadisk det skrives noe nytt. Ambisjonen bør vel være at dFilm blir mer dynamisk og interessant? Rom både for kvantitets- og kvalitetsinnlegg?

 

Annonsering er dyrt og neppe aktuelt, men jeg har uansett mer tro på den mer økonomivennlige marekdsføringsvarianten: "word by mouth". Vi som er filminteresserte nettsurfere kjenner helt sikkert andre filminteresserte nettsurfere - de må overtales!

 

Og som andre har vært innom: Norge er et lite land, og det ville vært en stor fordel å få til et slags samarbeid med andre. Jeg kan evt. ta det opp i FilmListen, men det finnes også veldig mange andre norske filmnettsider, med eller uten forum, som man kan inngå samarbeid med. Mulighetene er mange.

 

Jeg vil egentlig bare ha mer aktivitet på dette glitrende forumet!

Link to comment
Share on other sites

 
Jess, nå som skinnet er oppe skal jeg ta på meg å reklamere på i alle fall et par steder jeg vet det er folk som bør være interesserte (fysiske steder altså, hehe).
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...