Jizzmopper 0 Posted March 23, 2011 Report Share Posted March 23, 2011 Ja, velkommen. Liker å sjå Sranger Than Paradise på lista di! Eh, var det nå Paradise det stod? Ta en kikk til, Jarmusch... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarmusch 3 Posted March 23, 2011 Author Report Share Posted March 23, 2011 Eh, var det nå Paradise det stod? Ta en kikk til, Jarmusch... Oh shit! Blaner dei to eg, men var Stranger Than Fiction eg meinte. Liker den veldig godt. Har aldri sett Stranger Than Paradise før, sjølvom eg er stor Jarmusch fan og har store planer om det. Forresten så er nok Stranger Than Fiction ein av dei få virkelig gode filman med Will Ferral, resten er eh... drit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted March 23, 2011 Report Share Posted March 23, 2011 Hei Illuminert velkommen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lamotta 0 Posted March 23, 2011 Report Share Posted March 23, 2011 Oh shit! Blaner die to eg, men var Stranger Than Fiction eg meinte. Liker den veldig godt. Har aldri sett Stranger Than Paradise før, sjølvom eg er stor Jarmusch fan og har store planer om det. Forresten så er nok Stranger Than Fiction ein av dei få virkelig gode filman med Will Ferral, resten er eh... drit. Har du ikke sett Anchorman? Synes den er dritfet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Illuminert 0 Posted March 24, 2011 Report Share Posted March 24, 2011 Juno er gøy Glemte forresten å putte Bring it on fra 2000 på lista..og Jeepers Creepers fra 2001. Regner med vi fortsatt må ta den praten nå..heh. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Illuminert 0 Posted March 24, 2011 Report Share Posted March 24, 2011 Hei Illuminert velkommen http://www.tacomaworld.com/gallery/data/500/dude-wtf.jpg Thanks ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BadSmile 8 Posted March 24, 2011 Report Share Posted March 24, 2011 Velkommen Illuminerthttp://img141.imageshack.us/img141/8427/vlcsnap3562791.png Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted March 24, 2011 Report Share Posted March 24, 2011 Det er langt verre med stinkeren Dumpet av Sarah Marshall på listen. Makan til drittfilm! Men velkommen skal du være! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Illuminert 0 Posted March 24, 2011 Report Share Posted March 24, 2011 Det er langt verre med stinkeren Dumpet av Sarah Marshall på listen. Makan til drittfilm! Den er jo hysterisk! Jeg ler så jeg griner hver gang. Karakteren Aldous Snow gjør hele filmen. Men den humoren er vel ikke for alle.. Setter pris på alle de vakre bildene folkens http://images.cheezburger.com/completestore/2009/8/27/128958456312503346.jpg Montag, nå har jeg forresten sett "Sort katt hvit katt", og den falt i smak. Energisk film. Måtte sette meg på treningssykkeln etterpå. Den løpende stubben er for alltid brent inn i hukommelsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarmusch 3 Posted March 24, 2011 Author Report Share Posted March 24, 2011 Har du ikke sett Anchorman? Synes den er dritfet. Nei, den har eg ikkje sett. Kanskje eg ser den, ein gong... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Illuminert 0 Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 Ja, velkommen. Liker å sjå Sranger Than Paradise på lista di! Elsker den filmen! "Little did he know.." hehe. Deilig feel good film Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarmusch 3 Posted April 26, 2011 Author Report Share Posted April 26, 2011 Elsker den filmen! "Little did he know.." hehe. Deilig feel good film Ja, flott film. Men du burde virkelig sjå nokon eldre filmer, kan gjerne gje tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Illuminert 0 Posted April 27, 2011 Report Share Posted April 27, 2011 Ja, flott film. Men du burde virkelig sjå nokon eldre filmer, kan gjerne gje tips Gjør det, gjør det, gjennomfør det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarmusch 3 Posted April 27, 2011 Author Report Share Posted April 27, 2011 Gjør det, gjør det, gjennomfør det Som du vil Ramser opp nokon no eg så får du sei i frå om du vil ha min meining eller noko: Battleship Potemkin (1925)The General (1927)2001: A Space Odyssey (1968)Rear Window (1954)The Good, The Bad And The Ugly (1966)12 Angry Men (1957)Once Upon A Time In The West (1968)Where Eagles Dare (1968)Dial M For Murder (1954) Alle desse er kjempe gode filmer du burde få med meg, kanskje med untak "Where Eagles Dare" som er meir utrolig god underholdning. Ellers av litt nyere ting vist du ikkje har sett det anbefaler eg deg: Mulholland Drive, Dead Man, One Flew Over The Cuckoo's Nest, Forrest Gump, Ghost Dog, Das Boot, Fanny Och Alexander, Das Weisse Band, The Thin Red Line, Zodiac og mykje mykje meir. Sjekk ut favorittlista mi for fleire tips. Anbefaler deg å ta ein titt på regissører som: David Lynch, Stanley Kubrick, Coen brothers, Jim Jarmusc, Alfred Hitchcock, Sergio Leone, Ingmar Bergman mellom anna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Illuminert 0 Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 Som du vil Ramser opp nokon no eg så får du sei i frå om du vil ha min meining eller noko: Battleship Potemkin (1925)The General (1927)2001: A Space Odyssey (1968)Rear Window (1954)The Good, The Bad And The Ugly (1966)12 Angry Men (1957)Once Upon A Time In The West (1968)Where Eagles Dare (1968)Dial M For Murder (1954) Alle desse er kjempe gode filmer du burde få med meg, kanskje med untak "Where Eagles Dare" som er meir utrolig god underholdning. Ellers av litt nyere ting vist du ikkje har sett det anbefaler eg deg: Mulholland Drive, Dead Man, One Flew Over The Cuckoo's Nest, Forrest Gump, Ghost Dog, Das Boot, Fanny Och Alexander, Das Weisse Band, The Thin Red Line, Zodiac og mykje mykje meir. Sjekk ut favorittlista mi for fleire tips. Anbefaler deg å ta ein titt på regissører som: David Lynch, Stanley Kubrick, Coen brothers, Jim Jarmusc, Alfred Hitchcock, Sergio Leone, Ingmar Bergman mellom anna. Herlig! Her har jeg masse å gå etter. De er herved notert alle som en. Dead man, One flew over the cuckoo's nest, forrest gump og zodiac har jeg sett (Forrest Gump kanskje en eller to ganger for mye, hehe). Dead man likte jeg, men lar være å lese boken. Jeg har lest den forteller det filmen skjuler, så jeg stopper etter filmen, hehe. Tusen takk for tips, gleder meg til å gå fatt på lista Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Illuminert 0 Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 Dead man likte jeg, men lar være å lese boken. Jeg har lest den forteller det filmen skjuler, så jeg stopper etter filmen, hehe. Tusen takk for tips, gleder meg til å gå fatt på lista Nå blander jeg såklart Dead man med The brave. Kan si jeg liker begge, men Dead man skårer noen ekstra poeng på de nydelige bildene hele filmen gjennom. Sukk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomansvally 0 Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 Hva jeg favoriserer fortiden:Pluss noen setninger av de mange tusen jeg kunne skrevet om hvorfor jeg akkurat liker akkurat disse filmene veldig godt... 10. Out of the Blue (1980, Dennis Hopper)- Linda Mainz/sjokkerende sårbar familieskildring/Neil Youngs tittellåt/ 09. A Brighter Summer Day (1991, Edward Yang)- Film som sprenger formatet/nasjonal identitet-søken/ikke et øyeblikk kjedelig/ 08. Paper Moon (1973, Peter Bogdanovich)- "Eat your Coney island!"/kjemien mellom Tatum og Ryan O'Neal/Bogdanovichs filmatiske entusiasme/ 07. Les Vampires (1915, Louis Feuillade)- Max underholdningsverdi/scenisk oppfinnsomhet deluxe/stumfilm i sitt ess/ 06. The Lusty Men (1952, Nicholas Ray)- Robert Mitchums dype stemme/rodeo scenene på liv og død/Arthur Kennedys rollebytte/ 05. Casque d'or (1953, Jacques Becker)- Beckers skuespillerregi/den mystiske snekkeren/gresk tragedie á la belle epoque/ 04. My Ain Folk (1973, Bill Douglas)- Douglas blikk/skitne livløse locations/Handlinger forteller mer enn ord/ 03. The Innocents (1961, Jack Clayton)- De uskyldige barna/Slottet/Freddie Francis' lys og skygger/ 02. La Maman et la Putain (1973, Jean Eustache)- Drittsekken Alexandre/et alternativt trekantdrama/Endeløse dialoger/ 01. La Passion de Jeanne d'Arc (1928, Carl Th. Dreyer)- Falconettis utrolige rolletolkning/the power of the close-up/tro som kan flytte fjell/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted May 26, 2011 Report Share Posted May 26, 2011 (Guy Maddin, 2007)Wild Night in El Reno (George Kuchar, 1977) (John Paizs, 1985)Rear Window (Alfred Hitchcock, 1954) (Luis Buñuel, 1972) (Werner Herzog, 1972)The Shining (Stanley Kubrick, 1980)INLAND EMPIRE (David Lynch, 2006) (Jacques Tati, 1958)La Chute de la maison Usher (Jean Epstein, 1928) (Dimitri Kirsanoff, 1926) (Bernard Queysanne, 1974) (Terence Fisher, 1958) (Ridley Scott, 1982) (Rintaro, 1985) (Stanley Kubrick, 1968) (Lindsay Anderson, 1968) (Robert Enrico, 1963) (Fritz Lang, 1931) (Claude Lanzmann, 1985) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarmusch 3 Posted August 2, 2011 Author Report Share Posted August 2, 2011 Har prøvd å opptatere lista mi litt i det siste, så eg gjer dykk: "Jarmusch's Topp 50 (akkurat no) 12 Anrgy Men (1957, Lumet)2001: A Space Odyssey (1968, Kubrick)The Assasination of Jesse James By the Coward Robert Ford (2007, Dominik)Babel (2006, Inarritu)Back to the Future (1984, Zemeckis)Black Christmas (1974, Clarck)Black Swan (2010, Aronofsky)Boogie Nights (1997, Andersson)Brazil (1985, Gilliam)The Breakfast Club (1984, Hughes)Das Boot (1981, Petersen)Das Weisse Band (2009, Haneke)Dead Man (1995, Jarmusch)Dial M For Murder (1954, Hitchcock)Dumbo (1941, Armstrong, Ferguson, Jackson, Kinney, Roberts, Sharpsteen)Enternal Sunshine of the Spotless Mind (2004, Gondry)Eyes Wide Shut (1999, Kubrick)Fanny och Alexander (1982, Bergman)Fargo (1996, Coen)Fight Club (1999, Fincher)Forrest Gump (1994, Zemeckis)The General (1926, Bruckman, Keaton)Ghost Dog: The Way of the Samurai (1999, Jarmusch)The Godfather (1972, Coppola)The Good, the Bad and the Ugly (1966, Leone)The Green Mile (1999, Darabont)It's A Mad, Mad, Mad, Mad World (1963, Kramer)Jaws (1975, Spielberg)Lawrence of Arabia (1962, Lean)Lost Highway (1997, Lynch)L.A Confidential (1997, Hanson)Misery (1990, Reiner)Moon (2009, Jones)Mulholland Drive (2001, Lynch)Once Upon A Time in the West (1968, Leone)One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975, Forman)The Others (2001, Amenaber)Profondo Rosso (1975, Argento)Raiders of the Lost Ark (1981, Spielberg)Rear Window (1954, Hitchcock)Short Cuts (1993, Altman)Star Wars (1977, Lucas)Star Wars - The Empire Strikes Back (1980, Kershner)Stranger Than Fiction (2006, Forster)The Thin Red Line (1998, Malick)The Truman Show (1998, Weir)Up (2009, Docter, Peterson)The Usual Suspects (1995, Singer)Where Eagles Dare (1968, Hutton)Zodiac (2007, Fincher) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MajorDude 0 Posted August 13, 2011 Report Share Posted August 13, 2011 Rio Bravo (Howard Hawks)Akumulator 1 (Jan Sverak)The Searchers (John Ford)Jaws (Steven Spielberg)The Bank Dick (Eddie Cline)A Night at the Opera (Sam Wood)Only Angels Have Wings (Howard Hawks)Den første Star Wars-trioenWages of Fear (Henri-Georges Clouzot)Prime Cut (Michael Ritchie)Once Upon a Time in the West (Sergio Leone)Where Eagles Dare (Brian G. Hutton)It's Always Fair Weather (Gene Kelly, Stanley Donen)Meet Me in St. Louis (Vincente Minelli)Laputa: Castle in the Sky (Hayao Miyazaki)Spellbound (Jeffrey Blitz)Aliens (James Cameron)I Am a Fugitive From a Chain Gang (Mervyn LeRoy)Mary Poppins (Robert Stevenson)Project A (Jackie Chan) Dette går ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.