Jump to content

Øh, klyp meg i armen, er vi fortsatt i 2001?


Melkor
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
Heh, så en annen video med samme fyr nå nettopp hvor han annonserer sitt kandidatur til presidentvalget. Han snakker bl.a. om "re-education camps for black people" for å gjøre dem til ekte amerikanere istedenfor kriminelle, og hvordan han vil kaste ut alle muslimer fra landet. Begynner å lurer på om det faktisk er ekte, og ikke et forsøk på satire.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Jeg vet at jeg risikerer jihad ved å si dette så direkte, men araberne burde flytte opp i nord og drive med fiske og olje, så hadde de blitt rike og harmoniske.

 

Så ignorant som dette er det ikke lov å være som stortingsrepresentant. Det stod i Aftenposten på lørdag, så det hadde blitt dementert innen nå hvis det hadde vært falskt.

Edited by Houseman
Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 
 

- Jeg synes det er kommet flere og flere argumenter for å være kritisk til den propagandaen regjeringen leverer. Det er ikke bevist at menneskelige CO2-utslipp fører til klimaendringer. Det er først og fremst en unnskyldning for å innføre mer skatter og avgifter, sier Listhaug til VG.

 

http://www.audigeeks.com/forums/Smileys/audigeeks/suicide.gif

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

I samme ånd har New Zealand nettop oppgradert copyright loven.

 

My link

My link

 

Hovedtrekkene er at internettleverandøren nå kan sende advarsler til eieren av en internettkonto at de kan ha brutt copyright loven med fildeling (uten særlig bevis) og utestenge eieren etter tre advarsler. Det betyr at alle eiere av kontoer i internettkafeer, trådløse nett, skoler, biblioteker etc kan straffes for hva brukerne har brukt nettet til. I tillegg kan man bøtelegges med opp til $15000 (65000 kr).

 

Helt baklengs selvfølgelig, som kan forventes fra politikere. Uforståelig hvordan de ikke kan forstå at IP adresse ikke er det samme som en enkel person. I tillegg en lov som vil være utrolig vanskelig for staten å forsvare i retten. Og hva slags internettleverandør kommer til å jage bort kundene basert på grunnløse påstander med følgende inntektstap? Politikere er flinke til å skyte seg selv i foten med lover som ikke kommer til å forandre noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

 
Og i Frankrike har "noen andre brukte nettet mitt"-forklaringen allerede vært prøvd i rettssystemet og avvist. Altså er den som betaler for trådløsnettet ansvarlig for all bruk på det. Kulturministeren i Norge sa på Dagsnytt 18 i dag at det må bevises i retten at det var personen som eier abonnementet som begikk nedlastningen, i et "bestemor trukket for retten for barnebarnas bruk"-eksempel, men det avhenger jo av lovtekstens utforming om det blir praktisert på den måten. Ved fartsbøter i Norge må det bevises at det var personen som eier bilen som faktisk kjørte, så det er mulig å ha en sånn regel.
Link to comment
Share on other sites

 

Joda, men jeg tror hva som kommer til å skje er at en stakkars person kommer til å bli trukket for retten for å statuere et eksempel, mye mediastyr og så kommer alle til å glemme hele greia.

 

Jeg tviler på at retten kommer til å straffe eiere av internettkafeer eller trådløse nettverk for hva brukerne har funnet på. I tillegg tro jeg de fleste dommerne nå forstår forskjellen mellom IP adresse og enkeltpersoner.

 

Poenget er at loven er utrolig baklengs, og kommer ikke til å forhindre hva den er ment å forhindre. Fildeling kommer ikke til å forvinne med en slik lov. Folk kommer til å fortsette med fildeling og internettleverandører kommer til å fortsette å la dem gjøre det.

 

Ser stadig vekk bestemmelser som er langt bak tiden. Når det er sagt, så har New Zealand en god regjering og statsminister for tiden, som jeg gjerne ser gjenvalgt. Men noen tåpelige bestemmelser finner de selvfølgelig på.

Link to comment
Share on other sites

 

Når det er sagt, så har New Zealand en god regjering og statsminister for tiden, som jeg gjerne ser gjenvalgt. Men noen tåpelige bestemmelser finner de selvfølgelig på.

 

Litt for mye til høyre for min smak, men nå skal ikke jeg påberope meg god innsikt i nasjonal politikk på NZ....

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 

Hva er det politikerne driver med for tiden hjemme i Norge? Stoltenberg og ender ser ut til å være største nyheten. Agurkene har blitt høstet tidlig eller....

 

Selger landet til Brüssel og NATO. Men siden dette jo er gammelt nytt så bør vi ha forståelse for at ender nå er det folket vil ha. Krig og politikk og sånn blir jo så fort slitsomt lissom.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvor mange har falt for streikehysteriet, og sørget for å tappet alle minibankene?

 

Jeg tenkte å ta ut noen hundrelapper, men der var det jaggu tomt allerede i tretiden. Så jeg har kanskje hundre i mynter, samt noen tomflasker jeg kan pante. Ellers takk til media og deres paniske virkelighet.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...