Jump to content

The 40 Year Old Virgin


morty
 Share

Recommended Posts

http://img92.imageshack.us/img92/5323/posterbig2of.jpg

 

Andy Stitzer (Steve Carell) er en 40 årig jomfru, som selvsagt vil gjøre noe med den saken. Men han trives også i sin tilværelse som ultranerd, og gjør da ingenting med saken. En dag blir han med arbeidskolleger for å spille poker, hvor sannheten kommer frem. Alt faller på plass, spesielt for han som trodd Andy var en massemorder. Han er bare en jomfru, men de har tenkt å gjøre noe med saken! Raskt får alle snusen i at Andy s a virgin, og det hele blir veldig flaut. Men så går det litt opp og ned, med sjekking av fulle kvinnfolk til hun rett over gaten med "I sell your stuff on Ebay"-sjappa. Det er henne han vil ha, men de andre mener han må pule først. Hva skal han gjøre? Pule først? Pule dama han liker først? Ikke pule dama? Ikke pule i det hele tatt? Gi opp? Forbli jomfru?

 

http://img255.imageshack.us/img255/552/043hg.jpg

 

Dette er veldig amerikansk, jeg vil si erketypisk amerikansk komedie. Men likevel er den morsom, for den prøver ikke være noe annet. Nå er jeg da litt lei av alle disse nerdene, som skal by på morsomheter. Det er heldigvis ingen tykkas som skal rulle med flesket! Den eneste nerden er Andy, som bare er låst fast i en fantasiverden. Jeg har jo truffet mennesker verre enn dette, så jeg skal ikke påstå slike tilfeller ikke finnes der ute. Men dette er jo selvsagt satt på kanten, og ingenting har noen rot i virkeligheten. For i det virkelige liv, ville det kanskje bare vært litt tragisk. Her vet vi at det vil ordne seg, for det er jo en amerikanske feelgood komedie med litt moral om at det er ikke galt å være jomfru. Det i seg selv er det ikke noe galt i, problemet ligger et annet sted.

 

http://img430.imageshack.us/img430/7955/82338984eb44f815e73c4e7674e2we.jpg

 

Noen ganger blir det sviskete, og filmen mister det eneste gode den har, nemlig humoren. Der er noen hysterisk artige scener, som funker fint som sløkke på sofaen med kompiser film. Le litt, og ikke tenke i det hele tatt. Men så kommer sviskene, og jeg blir litt småkvalm. Du vet når du raper, så gulper du litt samtidig? Hvorfor er det slik at vi må le på Andys bekostning? Dette er jo "flau"-humor, som tv-serien Kontoret gjorde glimrende. Det ser ut til å ha slått rot i Hollywood, og nå skal vi bli litt pinelig berørt i for å le. Her funker det bare delvis, og roter det bort i litt søt sviske hollywood romantikk jeg hater. Men jeg lo, og jeg lo godt noen ganger. Så den skal få ståkarakter, og en fin film for en kveld med gutta.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
  • 1 month later...
Den første halvdelen med mye bæsj og tiss og "fuck" humor var veldig ålreit. Ganske artetypisk amerikansk komedie igrunn ja. Men siste halvdel med kjærlighetsdilldall ble forferdelig syns jeg. Og en slik film skal vare 1 1/2 time, ikke 2 !! Det ble rett og slett for mye....bare ventet på at han skulle få pult til slutt. Jepp
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...