Jump to content

DiskuterFilms Topp 500


Uruloki
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
 
 
 
 
 

Knallbra jobba, Uru. En variert, spennende og representativ liste for dette forumet. Jeg syns vi kan være veldig fornøyde med sluttproduktet. Skal prøve å jobbe meg gjennom listen, men jeg kommer ikke til å binde meg til noe prosjekt - slik andre her har gjort.

 

Signert 2-disc specialutgave av Jerkbeast kommer til å stå øverst på ønskelisten min denne julen. These were signed under conditions of extreme boredom, so don't be offended by whatever crap they wrote on it. Spennende!

Link to comment
Share on other sites

 
 

Koselig liste det ble Uru. Kult å se at Riki Oh fikk så høy plassering og at Begotten kom seg inn på lista i det hele tatt.

 

Eneste jeg virkelige savner på lista er Elippathayam. Rart at ingen andre stemte på noe av Gopalakrishnan forløpelig.

Link to comment
Share on other sites

 

Nå har jeg gjort både det ene og det andre, men det at den heter We og ikke Us, kan jo kanskje gjøre jobben enklere.

Er bare de kule gutta som får tak i denne.

 

Oppskrift:

1. Bytt til 'Imdb #' når du søker på gymnaset.

2. Tast inn det hemmelige passordet (Kan du ikke passordet? Det er '0298452').

3. Tusenvis av muligheter!

Link to comment
Share on other sites

 

Er bare de kule gutta som får tak i denne.

 

Oppskrift:

1. Bytt til 'Imdb #' når du søker på gymnaset.

2. Tast inn det hemmelige passordet (Kan du ikke passordet? Det er '0298452').

3. Tusenvis av muligheter!

En ny verden har åpnet seg!

Jeg er virkelig udugelig til det meste på nettet(og pc generelt for den saks skyld)....

Nå trenger jeg bare få opp rate'n min, er jo klin umulig selv om jeg seeder "featured torrents" dag og natt, så er det ingen som biter.

Link to comment
Share on other sites

 

Som jeg skrev på bloggen min:

 

Verdens beste filmforum, Diskuterfilm.com, har 5-årsjubileum! Jeg har vært medlem i litt over 3 av dem, og jeg kan skrive under på at forumet har i stor grad bidratt til at filminteressen min har blitt såpass utvidet. Fra å frekventere vg.no’s filmforum, hvor man i liten grad får innblikk og forståelse i film og filminteressen, var spranget stort da jeg oppdaget diskuterfilm. Der fikk jeg innblikk i hvordan andre så på film og igjennom mange interessante debatter har det bidratt til at jeg har fått et mye ryddigere forhold til min egen smak (men jeg er jo langt på vei i mål; slikt er jo et evighetsprosjekt). Jeg har, for å bruke et slitent begrep, utvidet min horisont betraktelig. Samtidig har det å vært del av et slags samfunn eller en slags gruppe gjort at lysten til å se film og skrive om film stadig blir fornyet ettersom man får velbegrunnede svar (for det meste ihvertfall) og reell feedback; man blir tatt på alvor. Man lærer å kjenne seg selv og sin smak ofte via andre, og således har diskuterfilm vært veldig viktig for meg de siste årene.

 

 

Så vil jeg benytte anledningen og takke alle de som har vært aktive og engasjerte, og som har holdt forumet i livet alle disse årene. Det har faktisk betydd mye for meg, tro det eller ei. Ser frem til mange flere år på forumet. Hipp hurra!

Link to comment
Share on other sites

 

Fin gledesspreder du, Frenzy. Tenker litt det samme, bare at jeg ikke skriver fryktelig mye. Håper det vil forandre på seg med månedene. Men dette stedet er faktisk uhyre viktig for min bevandring i filmverdenen.

Ja må DF leva ut i hundrade år!

Link to comment
Share on other sites

 
Herlig, Frenzy! Alltid bra med litt gode ord. Kan skrive under på alt du skriver om forumet, og takker selvfølgelig for at du reklamerer litt på bloggen din, hehe.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Oi, seint ute jeg og. Takk for at du gadd dette, Uru!

 

Har nok bare dratt løken til et par av disse, men sett 327.

 

Ført noen av de usette opp på en egen vil-se-liste:

 

Storm over Asia (1928, Pudovkin)

Voskhozhdeniye (1977, Shepitko)

The Flowers of St. Francis (1950, Rosselini) - 241 p

Femme Fatale (2002, De Palma)

Letters from a Dead Man (1986, Lopushansky

Spalovac Mrtvol (1969, Herz)

Baron Prásil (1961, Zeman)

The Unsent Letter (1959, Kalatozov)

Wake in Fright (1971, Kotcheff)

Eyes Without a Face (1960, Franju)

Sherman's March (1986, McElwee)

Sayat Nova (1969, Parajanov

The Dead (1987, Huston)

The Hart of London (1970, Chambers

Le Roman de Renard (1930, Starewicz

La Cabina (1972, Mercero)

Begotten (1990, Merhige

El Sur (1983, Erice

Die Brücke (1959, Wicki)

4 (2005, Khrjanovsky

 

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 
  • 1 month later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...