Jump to content

Film fra Sør 2010


Recommended Posts

Film fra Sør strekker seg dette året fra 7. til 17. oktober i hovedstaden. Programmet er nå offentliggjort, og kan leses her.

 

For første gang har jeg selv fått lov til å være kurator, og har plukket ut én film som skal være med i Montages sitt sideprogram. Vi har satt sammen et program på 7 filmer, valgt ut av 7 ulike personer fra Montages-staben. Programmet vårt ser slik ut (sistnevnte er "min film"):

 

The Executioner

Kaminey

Paju

The Housemaid (2010)

Searching for the Elephant

Kinatay

The Forbidden Door

 

Håper det slår an. Montages skal også arrangere egen fest under festivalen, i forbindelse med første visning i vårt sideprogram.

 

Utover dette, ser jeg spesielt frem til noe så opplagt som Alejandro González Iñárritus Biutiful, og A Brighter Summer Day av Edward Yang (og andre filmer fra World Cinema Foundation, inkludert den glitrende The Housemaid (orginalen), så jeg forsåvidt nettopp har sett). I tillegg har jeg notert meg en rekke andre titler som basert på magefølelse virker interessante. Tar ellers i mot tips på hva som bør/må sees.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
  • 2 weeks later...
 
 
 

Gaute Brochmann fortsetter sitt korstog mot Film fra sør: http://www.nattogdag.no/film/artikler/4425/altfor-mange-filmer-fra-sor

 

Det er kanskje sunt at det også finnes høyrevridde kulturkritikere, men gud så forutsigbart og tannløst Brochmanns evige PK-sutring er.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...