Jump to content

5 år med DFilm, 500 filmer


Uruloki
 Share

Recommended Posts

 

Det er jo alltid slik at man gjerne vil rekke over litt ekstra, "bare den filmen, og den, og den!", slik vil det være samme hvor lenge vi utsetter fristen. Jeg synes det er en slags fin gest å gjøre dette til en jubileumskåring, i tillegg til at jeg frykter at hele opplegget vil miste formen om vi utsetter helt til jul, for slapt og ufokusert, noe slik.

 

Jeg synes i hvert fall at vi burde beholde 1. november-fristen.

 

Jeg er i det vesentlige enig i dette. Syns også det er en fin gest å gjøre dette til en jubileumskåring, og når vi først har satt en grense, kan vi godt holde oss til den.

 

Jeg legger ut ny liste om et par dager, ettersom jeg fjernet min opprinnelige liste for 3-4 uker siden.

Link to comment
Share on other sites

 

Blir jo forsåvidt ikke noe mindre jubileumskåring selv om vi utsetter. Datoen som ligger til grunn for feiringa og datoen for feiringa trenger jo ikke å være den samme – særlig ikke om feiringa blir enda bedre om den flyttes!

 

Jeg stemmer i alle fall for utsetting. For meg og min smak (som har vært – og er – i drastisk forandring) og min tid (har blitt relativt lite film i det siste, men har tenkt å se masse fram til jul og nyttår, mye som sikkert kommer til å danke ut noe av den dritten som befinner seg på nåværende liste. Gjensyn med Peeping Tom og Full Metal Jacket gjorde så de føyk RETT UT).

 

Når det er sagt, har jeg forståelse for å holde fristen.

 

edit: folk er vel bedre rusta til å fordøye, gruble og nedtegne i jula, gjerne til mors kaker og en øm dose nytrakta kaffe.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvor mange er det som ikke har levert liste?

Vel, jeg har sendt ut masemelding til kanskje 15-20 stykker som ikke har levert, men hovedgrunnen for en utsettelse er vel at de som allerede deltar "får sjansen til å se mer", og forbedre listene sine.

 

Awf har jo et greit poeng med at denne lista kommer til å være stor og viktig for mange, og dermed burde være så god som mulig. Men det er jo som sagt slik at man alltid vil rekke over litt ekstra, en gang må det si stopp. Uansett, som Kiddo sier, det blir jo ikke mindre jubileum om ikke lista er ferdig på akkurat den samme datoen. Jeg synes dog vi bør holde oss innenfor samme år, og ettersom jeg ikke har så veldig lyst til å sitte og telle lister i romjula, foreslår jeg heller 15. desember som en frist. Det hadde vært gunstig for min del også egentlig, har vel nok av skolearbeid å fokusere på for øyeblikket.

 

Hva sier dere?

Link to comment
Share on other sites

 
 

Ville aller helst at du skulle sitte å telle lister i romjula, ellers synes jeg det er et kjempeforslag. Jeg stemmer for.

Enig med awf her, uru hadde vunnet mye kred ved å ha opptelling i romjula. :lol: Forøvrig høres den nye fristen veldig bra ut - da rekker kanskje mange også å få sett filmen jeg anbefalte i min forrige post her.

Link to comment
Share on other sites

 
 

15. desember er en fryktelig kjip dato, ettersom jeg har fullt kjør med eksamener frem til 14. desember. Hvis vi først skal forlenge fristen, må vi vel nesten ta med romjulen også? Romjul er i hvert fall synonymt med mye filmtitting for min del.

 

Hehe. Nei, jeg skal ikke være vanskelig. Bare et eksempel på hvorfor det alltid er greit og rimelig å holde seg til den fristen som først blir satt. Dersom man skal begynne å utsette, vil det alltid være noen som blir misfornøyde. I bunn og grunn vil det vel alltid være folk med misnøye og ønsker om å se "bare den filmen, og den, og den!"

Link to comment
Share on other sites

 
Hehe. Nei, jeg skal ikke være vanskelig. Bare et eksempel på hvorfor det alltid er greit og rimelig å holde seg til den fristen som først blir satt. Dersom man skal begynne å utsette, vil det alltid være noen som blir misfornøyde. I bunn og grunn vil det vel alltid være folk med misnøye og ønsker om å se "bare den filmen, og den, og den!"

 

Men er folk redde for å sovne inn etter at lista, den smertestillende pille, er publisert 4. november? Fristen ble jo satt for at den skulle samsvare med jubileet, men hvem bryr seg så lenge det blir innafor samme år?

 

Vi har ikke dårlig tid... Ikke engang Montag har dårlig tid. Jeg liker korrigeringa, Uru.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Just for you information ;)

Jeg har sett en haug av filmer på toppen av lista om igjen, deriblant Gladiator, LA Confidential, Fellowship of the Ring, Goodfellas. Det har gått mellom ett og tre år siden jeg så dem sist, og gjensynet gjorde at de alle falt litt. Gladiator og LA ned til bunnen av lista, Fellowship ned til midten, og Goodfellas rykket ned ca. tyve plasser. Nå har jeg satt meg ned med Possession som jeg fikk i posten igår, så får vi se om det blir plass til den helt der oppe!

Link to comment
Share on other sites

 
Hehe, DFilm-epidemien begynner å snike seg innpå deg også, ja. Husk på å ta et gjensyn med The Usual Suspects, Shawshank og Lock Stock innen fristen også!
Link to comment
Share on other sites

 

Haha, ja dette ser stygt ut....

Jeg kan jo ikke risikere å ta gjensyn med The Usual Suspect, for om jeg ikke liker den så godt lenger vil det jo være en smule ironisk at jeg kaller meg KeyserSoze (noe jeg igrunnen angrer litt på i ettertid)!

Link to comment
Share on other sites

 
 

Haha, ja dette ser stygt ut....

Jeg kan jo ikke risikere å ta gjensyn med The Usual Suspect, for om jeg ikke liker den så godt lenger vil det jo være en smule ironisk at jeg kaller meg KeyserSoze (noe jeg igrunnen angrer litt på i ettertid)!

 

Se den - tipper du blir påminnet hvorfor du likte den så godt.

Link to comment
Share on other sites

 

Som vanlig blir det fristutsettelse ser jeg? Det er jo bare tull, se nå å få avsluttet dette og publiser listen 4.11.

Hvorfor er alle "gamlingene" her inne bitre.....jeg undrer da jeg nå vel er nestemann inn i disse rekkene, og det skremmer meg hvis jeg ender opp slik.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Gjorde et par endringer, så at det var filmer som var glemt. Yodok Stories, Big Fish og Goodfellas ryker ut, Blade Runner, Cube og The Red Shoes kommer inn.

 

Om fristen utsettes rekker jeg å ordne rekkefølgen og se i alle fall 30 filmer til, så jeg klager ikke. Ser ikke helt problemet med å utvide, da høstmørke og eksamenstid for de fleste er synonymt med massevis av film.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Haha, ja dette ser stygt ut....

Jeg kan jo ikke risikere å ta gjensyn med The Usual Suspect, for om jeg ikke liker den så godt lenger vil det jo være en smule ironisk at jeg kaller meg KeyserSoze (noe jeg igrunnen angrer litt på i ettertid)!

Heldigvis kan man alltids bytte brukernavn her inne!

 

Hva er greia, TMwtP? Utsettelse virker jo å være normen her inne, hvorfor så stor opposisjon nå?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Hva er greia, TMwtP? Utsettelse virker jo å være normen her inne, hvorfor så stor opposisjon nå?

Heh, jeg mente intet vondt med dette.

 

Forundret over reaksjonen likevel. Så vidt jeg kunne se var det ingen andre enn meg som hadde uttalt seg om at fristen burde oprettholdes. Derfor ville jeg bare forfekte det synspunktet. At jeg dermed kom i opposisjon var jeg ikke forberedt på, jeg trodde man var ute etter medlemmenes synspunkter. De som har uttalt seg om forlengelse ble ikke avkrevd noen begrunnelse, eller?

Men det er mulig min flåsete kommentar ble tatt for alvorlig. Var nok emotikonene som manglet.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, ikke sant. Hadde det bare vært lett.....

Jeg kan jo få sånn en kommentar under bildet mitt der det står noe slikt: "Jeg angrer på nicket mitt" eller "Der Keyser ist tot" eller hva? :P

Vel, man kan faktisk skifte brukernavn på dette forumet, kommentaren min var ikke ment ironisk for en gangs skyld. Derav MorTEN -> morty, Oldboy -> maestro, Bill -> Billy Behranu, Svankmajer -> Sinnataggen -> Svankmajer, xxJuNo-1977xx -> pretender, osv. Bare å spørre en snill mod om å gjøre jobben. Sånn i tilfelle liksom!

 

Vel, jeg tolka bare feil da, TMwtP. Kan vel hende at det hadde noe å gjøre med "det er jo bare tull"-kommentaren og påfølgende "tulling"-beskrivelse av Fubarino. Men Fubarino er jo en tulling, så fair enough. Du skal selvsagt få lov til å stille deg mot utsettelsen, jeg tolka vel bare reaksjonen som litt mer ekstrem enn den var, hehe.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...