Fubarino 4 Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 Jeg lurer på om ikke jeg skal ta et gjensyn med Deadly Prey. Den har et sterkt potensiale til å komme inn på lista mi. En av de beste scenene: - Halt! Friend or enemy?- I'm a friend!- You're a liar.... HahahahahaDen var fantastisk, ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 1, 2010 Author Report Share Posted October 1, 2010 Én måned igjen, 30 lister så langt. Ser bra ut! Klarer vi 50 stk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itachi 0 Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Gjør ett lite comeback for å bidra Topp 100: 100. Transformers (2007)99. Rope (1948)98. Week End (1967)97. A Nightmare on Elm Street (1984)96. Full Metal Jacket (1987)95. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)94. Armageddon (1998)93. La jetée (1962)92. À bout de souffle (1960)91. Dr. Stangelove (1964)90. The Thing (1982)89. The Graduate (1967)88. If... (1968)87. Belle de Jour (1967)86. The Breakfast Club (1985)85. The Prestige (2006)84. El laberinto del fauno (2006)83. LA. Confidential (1997)82. Cléo de 5 à 7 (1962)81. Vertigo (1958)80. American Beauty (1999)79. Magnolia (1999)78. Requiem for a Dream (2000)77. Lock Stock, and Two Smoking Barrels (1998)76. Pink Floyd: The Wall (1982) 75. Fargo (1996)74. The Class (2008)73. Babel (2006)72. Kafka (1991)71. Chugyeogja (2008)70. Nattvardsgästerna (1963)69. Manhattan (1979)68. Das Weisse Band (2009)67. Blue Velvet (1986)66. Before Sunrise (1995)65. 12 Angry Men (1957)64. Aguirre: Der Zorn Gottes (1972)63. Fantastic Mr. Fox (2009)62. Annie Hall (1977)61. Viskningar och rop (1972)60. For a Few Dollars More (1965)59. Andrei Ryblyov (1966)58. The General (1926)57. A Clockwork Orange (1971)56. Match Point (2005)55. Byousoku 5 senchimeetoru (2007)54. Clerks (1994)53. Batoru rowaiaru (2000)52. Crimes and Misdemeanors (1989)51. Heat (1995) 50. The Ghost Writer (2010)49. The Proposition (2005)48. Solyaris (1972)47. Miller's Crossing (1990)46. Festen (1998)45. Funny Games (1997)44. The Dark Knight (2008)43. Mononoke-hime (1997)42. Primer (2004)41. Donnie Darko (2001)40. Trois couleurs: Bleu (1993)39. Viridiana (1961)38. Badlands (1973)37. Irreversible (2002)36. Gummo (1997)35. Cache (2005)34. Before Sunset (2004)33. The Lion King (1994)32. Blade Runner (1982)31. Paths of Glory (1957)30. American Psycho (2000)29. The Fountain (2006)28. Zekalo (1975)27. The Godfather (1972)26. Le Samorai (1967) 25. Oldboy (2003)24. Fucking Åmål (1998)23. Inception (2010)22. Lawrence of Arabia (1962)21. No Country for Old Men (2007)20. Persona (1966)19. Werckmeister harmóniák (2000)18. Trois couleurs: Rouge (1994)17. The Matrix (1999)16. Chinatown (1974)15. Koyaanisqatsi (1982)14. Eyes Wide Shut (1999) 13. The Godfather Part II (1974)12. Lost Highway (1997)11. Offret (1986)10. Vozvrashchenie (2003)9. The Thin Red Line (1998)8. Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (2003)7. Se7en (1995)6. Lost In Translation (2003)5. The Big Lebowski (1998)4. Mulholland Dr. (2001)3. Sans Soleil (1983)2. Stalker (1979)1. 2001: A Space Odyssey (1968) Edit: Ut: Das Leben der Anderen og To Kill a Mockingbird. Inn: La jetée og Belle de Jour. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montag 4 Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Gjør ett lite comeback for å bidra Topp 100:Hyggelig at du vil delta, men listen din kan dessverre ikke taes med i opptellingen siden enhver inkludering av Tranformers (eller andre Bay-mesterverk) medfører automatisk diskvalifisering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Det viktigste for å bli kvalifisert og med i opptellingen er å faktisk poste en liste. Good job, Itachi. Andre har imidlertid en jobb å gjøre her... skal ikke nevne noen spesielt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Faktisk overrasket over Itachi sin liste. Trodde du Itachi var han som forlot forumet fordi du følte blockbusterne var undertrykket og at vi kun så Tarkovskij, hadde bollesveis og røyket for mye vannpipe. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 18, 2010 Author Report Share Posted October 18, 2010 Bra å se at Itachi blir like varm i polotrøya som meg når han ser Sans Soleil. Skriv meg gjerne opp på lista over dem som er overraska. Ja, folkens, 2 uker igjen! Satser på at det hagler inn litt flere lister helt på tampen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speik 1 Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 2. Stalker (1979) Vi har en "tro og tvil"-gruppe her på folkehøgskolen, hvor vi nettopp så og diskuterte Stalker. Det gikk opp for meg hvor helt sinnsvakt innsiktsfull og reflektert filmskaping dette er. Også er den pakket inn i det fotoet. Reserverer en plassering nær toppen på min egen liste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COMPAQis 0 Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Jada, men så joda. Her kommer 100 filmer jeg liker godt: 01. Once Upon a Time in the West (1968)02. Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring (2003)03. Aguirre: The Wrath of God (1972)04. Almost Famous (2000)05. Dog Days (2001)06. The Straight Story (1999)07. This is England (2006)08. Withnail & I (1987) 09. Lost in Translation (2003)10. Tetsuo (1989) 11. Ikiru (1952)12. Santa sangre (1989)13. Switchblade Sisters (1975)14. Funky Forest: The First Contact (2005)15. Underground (1995)16. The Holy Mountain (1973)17. The Wayward Cloud (2005)18. The Emperor's Naked Army Marches On (1987)19. The Vanishing (1988) 20. The Passion of Joan of Arc (1928)21. Import/Export (2007)22. The Battle of Algiers (1966)23. Black Cat, White Cat (1998)24. Bad Boy Bubby (1993)25. Dazed and Confused (1993)26. The Good, the Bad and the Ugly (1966)27. Mulholland Drive (2001)28. Ichi the Killer (2001)29. Lacombe, Lucien (1974) 30. Riki-Oh: The Story of Ricky (1991)31. Lady Snowblood (1973)32. 24 Hour Party People (2002)33. Lost Highway (1997)34. Festen (1998)35. Survive Style 5+ (2004)36. Deadly Prey (1987)37. Wild Strawberries (1957)38. Irreversible (2002)39. Army of Shadows (1969) 40. The Phantom of Liberty (1974)41. Death Wish 3 (1985)42. Night Moves (1975)43. Ägget er løst (1975)44. Bin Jip (2004)45. Boogie Nights (1997)46. The 36th Chamber of Shaolin (1978)47. Closely Watched Trains (1966) 48. Rubin and Ed (1991)49. Suspiria (1977) 50. Baraka (1992)51. The Abominable Dr. Phibes (1971)52. Spirited Away (2001)53. Danger: Diabolik (1968) 54. Hustle & Flow (2005)55. Violent Cop (1989)56. Gitarrmongot (2004)57. The Diving Bell and the Butterfly (2007)58. Rome Arned to the Teeth (1976)59. The Warriors (1979) 60. The Triplets of Belleville (2003)61. The Stabilizer (1986)62. Forbidden Zone (1982)63. Female Prisoner #701: Scorpion (1972)64. Wise Blood (1979)65. Sånger från andra våningen (2000) 66. Låt den Retta Komma In (2008)67. No Country for Old Men (2007)68. The Great Silence (1968)69. The Chaser (2009) 70. Happiness (1998)71. Fitzcarraldo (1982)72. La haine (1995)73. 9 Souls (2003)74. Brødre (2004)75. Woodstock (1970)76. De ofrivilliga (2008)77. High Fidelity (2000)78. Dancer in the Dark (2000)79. Profondo Rosso (1975) 80. Mysterious Skin (2004)81. Lemonade Joe (1964)82. Sans soleil (1983)83. Harold and Maude (1971)84. The Double Life of Veronique (1991)85. Zodiac (2007)86. Ett anständigt liv (1979)87. Sherman's March (1986)88. The Big Gundown (1966)89. Onibaba (1964) 90. Mannen på taket (1976)91. Syndromes and a Century (2006)92. Aaltra (2004)93. Stalker (1979)94. The Fall (2006)95. Il conformista (1970)96. Taxidermia (2006)97. The Private Life of Sherlock Holmes (1970)98. Road House (1989)99. Z (1969)100. Der Freie Wille (2007) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kunstneren 0 Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Ble bare 80 foreløpig. 1 Ordet (Dreyer)2 Stalker (Tarkovsky)3 Offret (Tarkovsky)4 Lilja 4-ever (Moodysson)5 Festen (Vinterberg)6 Smultronstället (Bergman)7 Nattvardsgästerna (Bergman)8 La passion de Jeanne d'Arc (Dreyer)9 Zerkalo (Tarkovsky)10 Last Year at Marienbad (Resnais)11 Dancer In The Dark (Trier)12 Der Freie Wille (Glasner)13 Körkarlen (Sjöström)14 Vampyr (Dreyer)15 Antichrist (Trier)16 El Topo (Jodorowsky)17 Der müde Tod (Lang)18 Eraserhead (Lynch)19 Dogville (Trier)20 Sátántangó (Tarr)21 The Holy Mountain (Jodorowsky)22 Tystnaden (Bergman)23 Viskningar och rop (Bergman)24 Naked Lunch (Cronenberg)25 Idi i smotri (Klimov)26 8½ (Fellini)27 Black Narcissus (Powell/Pressburger)28 Marketa Lazarová (Vlacil)29 Nosferatu (Murnau)30 Häxan (Christensen)31 Possession (Zulawski)32 The Man Without a Past (Kaurismäki)33 Spider (Cronenberg)34 Andrei Rublev (Tarkovsky)35 Sunrise (Murnau)36 Werckmeister harmóniák (Tarr)37 Crash (Cronenberg)38 Das Cabinet des Dr. Caligari. (Wiene)39 Das weisse Band (Haneke)40 De ofrivilliga (Östlund)41 Dead Ringers (Cronenberg)42 Cidade de Deus (Meirelles)43 Code Unknown (Haneke)44 Cul-de-sac (Polanski)45 Det sjunde inseglet (Bergman)46 Dis (Sand)47 Epidemic (Trier)48 Europa (Trier)49 Herz aus Glas (Herzog)50 Hiroshima mon amour (Resnais)51 Jakten (Løchen)52 Kaidan (Kobayashi)53 Knife in the Water (Polanski)54 Le mépris (Godard)55 Medea (Trier)56 Metropolis (Lang)57 Nosferatu (Herzog)58 Nuit et brouillard (Resnais)59 Pi (Aranofsky)60 Revanche (Speilmann)61 Riget I (Trier)62 Salo, or the 120 Days of Sodom (Pasolini)63 Teorema (Pasolini)64 The Element of Crime (Trier)65 The Fall of the House of Usher (Epstein)66 The Room (Wiseau)67 Valhalla Rising (Refn)68 Vals Im Bashir (Folman)69 Vargtimmen (Bergman)70 Hotel St. Pauli (Wam)71 4 Months, 3 Weeks & 2 Days (Mungiu)72 A Short Film About Killing (Kieslowski)73 Angst (Kargl)74 Dogtooth (Lanthimos)75 Blow Job (Warhol)76 Los bastardos (Escalante)77 Gutten som kappåt med trollet (Caprino)78 Sjuende far i huset (Caprino)79 Reve-enka (Caprino)80 Veslefrikk med fela (Caprino) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Vi har en "tro og tvil"-gruppe her på folkehøgskolen, hvor vi nettopp så og diskuterte Stalker. Det gikk opp for meg hvor helt sinnsvakt innsiktsfull og reflektert filmskaping dette er. Også er den pakket inn i det fotoet. Reserverer en plassering nær toppen på min egen liste. Pakka inn... Jeg får vondt! Oppdaterte lista, gadd ikke èn per regissør siden ingen andre gadd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itachi 0 Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Trodde du Itachi var han som forlot forumet fordi du følte blockbusterne var undertrykket og at vi kun så Tarkovskij, hadde bollesveis og røyket for mye vannpipe. Hehe, nei jeg er faktisk ofte innom "hvilken film så du sist" tråden på jakt etter filmtips, så forlatt dere har jeg vel aldri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon 3 Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 KIDDO HATER LYNCH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 19, 2010 Author Report Share Posted October 19, 2010 2 Kool 4 Lynch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Ahaaaaa, så det "There are ideas in every bean" i signaturen var brukt sarkastisk i alle år? Burde kanskje skjønt. Forsto aldri hva som var så sitatvennlig med den underlige setningen. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Ahaaaaa, lykke er ikke fornøyelig. Å være er mer enn livet. Vannpipe, pologenser og bollekuttsveis. Burde kanskje skjønt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Vi må reparere Kiddo, dere. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon 3 Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Ikke prøv å sno deg unna nå Kiddstein! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Seen 2 MUCH edit: nei, men det kan godt hende Mulholland Dr. eller Blue Velvet burde fått plass her, bare alt for lenge siden jeg har sett de. Sannsynligvis er Lynch' bønner for iderike for kiddo. Men han er lykkelig, glad, likevel. For han har Pelly! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Kul liste COMPAQis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badering 2 Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 Sans Soleil (Marker)Chungking Express (Wai)Lost in Translation (Coppola)Days of Heaven (Malick)Gummo (Korine)Trois Couleurs: Bleu (Kieslowski)Trouble Every Days (Denis)Happy Together (Wai)Liquid Sky (Tsukerman)Satantango (Tarr) The Man Who Planted Trees (BackMinnie and Moskowitz (Cassavetes)Quiet City (Katz)Morvern Callar (Ramsay)A Woman Under the Influence (Cassavetes)La Vie Nouvelle (Grandrieux)Farväl Falkenberg (Ganslandt)Up (Docter)Der Freie Wille (Glasner)Le Mèpris (Godard)En KärlekshistoriaIrreversibleAll The Real GirlsEdvard MunchBlow-UpAu Revoir, les EnfantsA Man EscapedWerckmeister HarmoniesA Brighter Summer DayMorvern Callar The New WorldAmarcordBadlandsFanny och AlenxaderApocalypse NowThe Hart of LondonThe Man Who Fell to EarthNowhereFestenMcCabe & Mrs. Miller Trois Couleurs: RougeWings of DesireAmateur21 GramsGeorge WashingtonAutumn BallThe Go-Getter400 BlowsDance Party, USAMy Childhood North by NorthwestA Clockwork OrangeJulien Donkey-BoyParanoid ParkAli: Fear Eats the SoulElephant (2003)FacesWalkaboutLast Life in the UniverseThe Squid and the Whale Synecdoche, New YorkThe Virgin SuicidesThe 3 Penny Opera (1931)Annie HallBlack MoonDiamonds of the NightThe Enigma of Kaspar HauserHigh SchoolLa JetéeOfferet They LiveThe PassengerVideodromeSongs from the Second FloorThe Sweet HereafterThe Gospel According to St. MatthewHour of the WolfSnow AngelsDay of the DeadHenry: Portrait of a Serial Killer Le SamouraïTotally Fucked UpThe DreamersMy Life to LiveRepriseRide LonesomePierrot le Fou24 Hour Party PeopleAlice in den StädtenCinema Paradiso Eternal Sunshine of the Spotless MindLa HaineLittle Miss SunshineMy Darling ClementinePersonaSalò, or the 120 Days of SodomElephant (1989)Faust (1926)North by NorthwestPunishment Park Oppdatert 1. november <3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 21, 2010 Author Report Share Posted October 21, 2010 Under to uker igjen folkens! Har sendt ut første runde med mase-meldinger til folk som ikke har bidratt enda, så satser på at det dukker opp enda litt flere bidrag nå helt på tampen. Husk at det er fritt frem å redigere listene sine frem til fristen (gjør gjerne heller det enn å poste en ny liste i en ny post)! Gruer meg for øvrig allerede til opptellingsjobben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 Har Montag levert, og hvis ikke.. hvorfor? Skal forresten få endret litt på min også før fristen er omme. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polluxlm 2 Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 Forruten Heat klarer jeg ikke å rangere annet enn i kategorier. Mesterverk 1. Heat (Mann) Mulholland Drive (Lynch)Once Upon A Time In The West (Leone)Eyes Wide Shut (Kubrick)The Godfather Part II (Coppola)Unforgiven (Eastwood)Network (Lumet)12 Angry Men (Lumet)Paths of Glory (Kubrick)Barry Lyndon (Kubrick)Dogville (Von Trier)The New World (Malick)The Good, The Bad and The Ugly (Leone)One Flew Over The Cuckoos Nest (Forman)Stalker (Tarkovsky) Klassiker The Godfather (Coppola)Alien (Scott)Sympathy for Mr. Vengeance (Park)Ran (Kurosawa)Rear Window (Hitchcock)Gosford Park (Altman)The Insider (Mann)THX (Lucas)Bad Lieutenant (Herzog)Apocolypse Now! (Coppola)Lost Highway (Lynch)Way Of The Samurai (Jarmusch)Broken Flowers (Jarmusch)The Conversation (Coppola)There Will Be Blood (PT Anderson)Collateral (Mann)Der Untergang (Hirschbiegel)The Thing (Carpenter)The Thin Red Line (Malick)Raging Bull (Scorsese)Fargo (Coen)Dr Strangelove (Kubrick)2001: A Space Odyssey (Kubrick) Meget Bra The Royal Tenenbaums (Anderson)Requiem For A Dream (Aronofsky)Magnolia (PT Anderson)North By Northwest (Hitchcock)Star Wars - A New Hope (Lucas)Star Wars - The Empire Strikes Back (Lucas/Kershner)All Quiet On The Western Front (Milestone)The Terminator (Cameron)Seven (Fincher)Alexander (Stone)They Live! (Carpenter)Dances With Wolves (Costner)No Country For Old Men (Coen)Maltese Falcon (Huston)Once Upon A Time In America (Leone)Die Hard (McTiernan)Closer (Nichols)Sideways (Payne)Oldboy (Park)Solaris (Tarkovsky)Chinatown (Polanski)Dog Day Afternoon (Lumet)Once Were Warriors (Tamahori)Dead Man (Jarmusch)Deliverance (Boorman) Kjøtt og flesk A Clockwork Orange (Kubrick)Taxi Driver (Scorsese)Bridge On The River Kwai (Lean)Lawrence Of Arabia (Lean)Amadeus (Forman)Seven Samurai (Kurosawa)Rashomon (Kurosawa)Ben Hur (Wyler)The Wild Bunch (Peckinpah)Full Metal Jacket (Kubrick)Annie Hall (Allen)On The Waterfront (Kazan) Utifra andre lister ser jeg at det er på tide jeg børster støv av de par Fellini, Tarkovsky, Bergman og Bertolucci filmene i hylla jeg av en eller annen grunn aldri har giddet sett. Tror jeg begynner med Stalker, så får vi se om det blir en liten oppdatering etterhvert. Edit: Jepp, Stalker fortjener definitivt en plass på denne listen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos 5 Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 Under to uker igjen folkens!Satser på at du får en på mandag eller tirsdag for mitt vedkommende. Jeg har sikekrt en klar fra gamle dager allerede, men dataene fra min første 233 MHz PC er nok bortgjemt i en eller annen mappe, i en eller annen backup mappe, på en eller annen harddisk. Så jeg får lage en ny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.