Jump to content

5 år med DFilm, 500 filmer


Uruloki
 Share

Recommended Posts

Sorry for å bryte den fine freden som ligger her, men et spørsmål: Så du den på norsk? Eller vises den med originaltale der du bor?

 

Her i Oslo viser de den i minst fire ulike "versjoner". Jeg så den i 3D og med norsk tale på Saga kino. Det å sitte på samme kafé som Åsleik Engmark få timer før visningen (stemmen hans fylte selvsagt hele kafeén) var forøvrig en ganske fin tilfeldighet.

Link to comment
Share on other sites

 

Lista mi kommer, Svankis. Hold på trusa di. Ellers hadde jeg bare fryktelig lyst å plage deg

 

Aii.. Lett å skjønne, Morty. Lagde kanskje litt sirkus, men i bunn og grunn var det jo argumenter hele veien. Ikke bare bæsing om å få viljen min.

Tar signalet ditt da. Bra at du lar dette gå for nå. Selv om jeg vil si du plaget Uruloki mer enn meg med der. Ikke jeg som driver kåringen vet du.

Uansett, listen din er flyttet tilbake i tråden, så du er klar over det. Du kan jo fjerne den når du har en ny på plass kanskje. Du ser selv.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Aii.. Lett å skjønne, Morty. Lagde kanskje litt sirkus, men i bunn og grunn var det jo argumenter hele veien. Ikke bare bæsing om å få viljen min.

Tar signalet ditt da. Bra at du lar dette gå for nå. Selv om jeg vil si du plaget Uruloki mer enn meg med der. Ikke jeg som driver kåringen vet du.

Uansett, listen din er flyttet tilbake i tråden, så du er klar over det. Du kan jo fjerne den når du har en ny på plass kanskje. Du ser selv.

 

Mye bæsing, lite argumentasjon. Synes nå jeg da. Ja, selv om jeg ser poenget. Ellers informerte jeg Uru at det var løk fra min side, slik at han kunne puste ut og roe nervene sine. Når alt dette er over, burde vi alle spleise på en flaske whisky til ham!

 

Listen min har jeg slettet igjen, men den kommer tilbake med hevn i neste episode. Jeg hadde jo helt glemt Sleepaway Camp! Skjemmes! Men den nye lista mi vil nok primært inneholde obskure hjemmelagde videoer fra Vesterålen, bl.a. pre-løkbrød filmene Ramme Alvor del I til IV, mitt eget epos Blast-Off II og råtapen til Thomas "Motorhubro" Oxems uferdige Monica. "Åh Monica, blir du våt mellom beina da?"

Link to comment
Share on other sites

 

Mye bæsing, lite argumentasjon.

 

Jeg synes det sier mye om din evne til å rasjonalisere i forhold til følelser isåfall. Hvis noen hadde sagt "1+1=2, din fjott" til deg så hadde du sikkert vært uenig i regnestykket fordi du hadde vært fornærmet. Skjerpings Morty!

 

Edit: Og nei, du kan ikke bare slette innlegg du ikke liker Morty.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
Dette har absolutt ingenting med følelser å gjøre, men hvordan jeg oppfattet det hele. Men nå lar vi det ligge, Svankis. Skjepe oss kan vi alle i ny og ne, men nå fokuserer vi på film. Ikke sant?
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Her i Oslo viser de den i minst fire ulike "versjoner". Jeg så den i 3D og med norsk tale på Saga kino. Det å sitte på samme kafé som Åsleik Engmark få timer før visningen (stemmen hans fylte selvsagt hele kafeén) var forøvrig en ganske fin tilfeldighet.

Den er altså god på norsk? Da ser jeg den på kino. Var redd for at den skulle lide av "dårlig dub-syndromet", og måtte vente til DVD/BD-slipp.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Til inspirasjon i listemakingen deres - her er diskusjon.no sin Topp 100 liste for inneværende år:

 

1. Pulp Fiction (Tarantino)

2. The Good, the Bad and the Ugly

3. 2001: A Space Odyssey (Kubrick)

4. Fight Club (Fincher)

5. A Clockwork Orange (Kubrick

6. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (Jackson)

7. The Shawshank Redemption (Darabont)

8. Requiem for a Dream (Aronofsky)

9. 12 Angry Men (Lumet)

10. The Godfather: Part II (Coppola)

 

11. Apocalypse Now (Coppola)

12. The Godfather (Coppola)

13. The Dark Knight (Nolan)

14. Oldboy (Park)

15. The Prestige (Nolan)

16. Forrest Gump (Zemeckis)

17. Monty Python and the Holy Grail (Gilliam/Jones)

18. The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Dominik)

19. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Gondry)

20. The Lord of the Rings: The Two Towers (Jackson)

 

21. Se7en (Fincher)

22. The Shining (Kubrick)

23. Gladiator (Scott)

24. Goodfellas (Scorsese)

25. One Flew Over the Cuckoo's Nest (Forman)

26. Into the Wild (Penn)

27. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (Kershner)

28. The Deer Hunter (Cimino)

29. Lost in Translation

30. Scarface (De Palma)

 

31. Casablanca (Curtiz)

32. Twelve Monkeys (Gilliam)

33. Once Upon a Time in the West (Leone)

34. Dancer in the Dark (von Trier)

35. Mulholland Dr. (Lynch)

36. Reservoir Dogs (Tarantino)

37. Life of Brian (Jones)

38. Donnie Darko (Kelly)

39. Avatar (Cameron)

40. The Matrix (Wachowski)

 

41. The Elephant Man (Lynch)

42. Once Upon a Time in America (Leone)

43. The Usual Suspects (Singer)

44. Vertigo (Hitchcock)

45. Star Wars: Episode IV - A New Hope (Lucas)

46. Blade Runner (Scott)

47. Trainspotting (Boyle)

48. Rear Window (Hitchcock)

49. The Terminator (Cameron)

50. Eyes Wide Shut (Kubrick)

 

51. The Lord of the Rings: The Return of the King (Jackson)

52. Schindler's List (Spielberg)

53. Léon (Besson)

54. Alien (Scott)

55. Kill Bill: Vol. 1 (Tarantino)

56. Raging Bull (Scorsese)

57. Stalker (Tarkovskij)

58. Heat (Mann)

59. Moon (Jones)

60. Dr Strangelove: Or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (Kubrick)

 

61. The Fountain (Aronofsky)

62. Lawrence of Arabia (Lean)

63. Aguirre, the Wrath of God (Herzog)

64. The Big Lebowski (Coens)

65. The Departed (Scorsese)

66. Princess Mononoke (Miyazaki)

67. Fear and Loathing in Las Vegas

68. The Green Mile (Darabont)

69. Kill Bill: Vol. 2 (Tarantino)

70. Spirited Away (Miyazaki)

 

71. Braveheart (Gibson)

72. The Mirror (Tarkovskij)

73. Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring (Kim)

74. Commando (Lester)

75. Die Hard (McTiernan)

76. Ran (Kurosawa)

77. True Romance (Scott)

78. American Beauty (Mendes)

79. M (Lang)

80. Magnolia (Anderson)

 

81. The Sacrifice (Tarkovskij)

82. Taxi Driver (Scorsese)

83. Kick-Ass (Vaughn)

84. The Man From Earth (Schenkman)

85. No Country for Old Men (Coens)

86. V for Vendetta (McTeigue)

87. Memento (Nolan)

88. Kikujiro (Kitano)

89. American History X (Kaye)

90. The Boondock Saints (Duffy)

 

91. Cool Hand Luke (Rosenberg)

92. Double Indemnity (Wilder)

93. Mr. Smith Goes to Washington (Capra)

94. The Graduate (Nichols)

95. Lilja 4-Ever (Moodyson)

96. Pan's Labyrinth (del Toro)

97. Sin City (Rodriguez)

98. Snatch (Ritchie)

99. The Third Man (Reed)

100. Three Colours: Blue (Kielowski)

 

Klarer vi å toppe dette?

Link to comment
Share on other sites

 

Til inspirasjon i listemakingen deres - her er moderforumets Topp 100 liste for inneværende år:

 

Kvakk!?! Hva er listen basert på? Her kjente jeg meg ikke spesielt igjen. Men spenstig prosjekt det derre, Montag!

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Spørs om Forbidden Zone klarer å overgå 61.plassen fra 250-kåringen. Jeg vurderte å ta den med på min liste, men den falt rett og slett for kort.

 

Håper vi kan drukne all uroen som har oppstått i det siste med flere lister og mer filmprat.

Link to comment
Share on other sites

 

Håper vi kan drukne all uroen som har oppstått i det siste med flere lister og mer filmprat.

 

Her er det bare å peise på med lister og filmprat, venter i spenning på pretender sin. Ja, kanskje Montag også slår til?

 

Noen andre som ikke får opp lister, når de klikker på navnene i åpningsinnlegget?

Link to comment
Share on other sites

 

Noen andre som ikke får opp lister, når de klikker på navnene i åpningsinnlegget?

Det er fordi det har vært litt sletting av poster på gang i tråden, så alt er tydeligvis forskjøvet eller noe lignende. Ikke vet jeg. Skal legge dem inn på nytt igjen nå.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Det er fordi det har vært litt sletting av poster på gang i tråden, så alt er tydeligvis forskjøvet eller noe lignende. Ikke vet jeg. Skal legge dem inn på nytt igjen nå.

 

Good job, Uru!

Link to comment
Share on other sites

 
 

Oi, for ei kjedelig liste det var da. Vi topper den lett. Tror vi allerede har gjort det ved at jeg har hoderegnet meg fram til at 8 1/2 og Eraserhead kommer brukbart høgt. Hvis The Dark Knight eller Into the Wild kommer på topp 100 så mister jeg troen på menneskeheten... her på DF :).

 

EDIT: Prøvde på en lignende greie som "this is the end of the WORLD... of Warcraft", men ser det ikke funka i det hele tatt.

 

Ignore. Ignore. Men lista der er framleis ekstremt kjedelig.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...