Jump to content

5 år med DFilm, 500 filmer


Uruloki
 Share

Recommended Posts

 

Synes at fokuset på imdb som gral er uheldig for mangfoldet i uttrykk, så jeg forstår godt at Svank blir irritert. Nå er ikke "må finnes på imdb" det samme som "må finnes på imdbs topp 250", men hvis et prosjekt kan defineres som film (en serie bilder som oppdateres jevnlig uten mulighet for direkte inngripen) og det ikke medfører problemer for den ansvarlige å inkludere det, hvorfor ikke? Virker som at dette forbeholdet bunner ut i en intern konflikt som de involverte bør rydde opp i raskest mulig.

 

Poengsystem har jeg ingen formening om. Som alltid er prosessen mer interessant enn resultatet.

Link to comment
Share on other sites

 
Noen gral i betydning av at IMDb er hellig er det vel ikke snakk om. Hvis det faktisk er slik at enkelte utelukkende forbinder IMDb med stygge, fæle, kommersielle IMDb Top 250 så er det jo ikke IMDb som er problemet.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Takk til Engangsgrill som faktisk ser på litt argumentene her istedet for å bli irrasjonelt følelsesladet av dramaet her.

 

Jeg synes kåringen er kjempebra av Uruloki, og et kjempetiltak på 5 årsdagen til forumet. All heder til Uru! Dette må ikke misforstås bare fordi jeg går i mot en regel jeg synes er teit.

 

Hm. Alt jeg egentlig prøver å si er at om en film er registrert på newgrounds, vimeo, youtube, allmovie eller imdb burde ikke ha noen betydning så lenge det er en film, og dens eksistens kan bekreftes(i mine tilfeller veldig lett!). Som Engangsgrill sier så innebærer det jo ingen problemer å ta en film med i kåringen bare fordi den ikke er på imdb. Hva er så problemet?

 

Det reglene tilsier er jo at så lenge den ikke er på IMDB så er den ikke egentlig en film, en påstand jeg ikke klarer å forstå.

Jeg har spurt flere ganger i denne tråden hva logikken i dette er, uten å få noe ordentlig svar. Hvorfor må vi forholde oss til en database for å vurdere hva som "er" en film? Dette forumet er jo ellers svært åpen og relative i hva en film kan være. Hva har skjedd?

 

Enklere: Jeg bøyer meg på sekundet hvis noen kan forklare og begrunne hvorfor denne regelen angående IMDB eksisterer.

 

Klart, hvis noen hypotetisk sett hadde satt 2 Girls 1 Cup eller Charlie Bit My Finger opp som favorittfilmer så vet jeg ikke. Jeg synes man skulle hørt på begrunnelsen.

I mine tilfeller så betydde Firth, Kol-Belov, Marc M og Wasilewski sine filmer mye for meg tidligere, og selv om de er animatører som distributerer filmene sine gjennom Newgrounds(og internettkanaler) så ser jeg ikke hvorfor de ikke kan kalles filmer... og jeg vet jo at mye av det har blitt vist på festivaler, tv og blitt gitt på ulike dvd-kompilasjoner.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 

Har selv lagt til minst tre filmer på imdb, så selv om filmen ikke er der så bør vi kunne vurdere om den burde vært der dvs:

at den er tilgjenglig kommersielt (hadde den ikke vært det, så ville den slitt med å få mer enn en stemme uansett)

eller

at den har hatt (off.) kinovisning (for eksempel er en av de lillos musikkvideoer på imdb siden den var del av et kortfilmprogram på kino på 80-talet - men musikkvideoer en vanligvis ikke med på imdb, hvis de ikke ogå er gitt ut for salg (som Thriller)

 

Personlig har jeg et par-tre musikkvideoer som sannsynligvis ville dukket opp på en topp 100 liste, i noen tilfeller er en (retro)samling registert, men som oftest ikke. Men musikkvideoer (og strengt tatt normale reklamefilmer) er absolutt kommersielle med stort nedslagsfelt.

 

Men jeg er nøytral rett og slett fordi en stemme fra meg til "Everybody Hurts" vil kun dukke opp på min liste, så det betyr lite for sluttresultatet.

 

Vad tycks?

Vi kan f.eks starte 2-poengerene på topp 25 slik at førsteplassen får 150 beint?

Link to comment
Share on other sites

 

Enig med Uruloki i prinsippet, men ser ikke noe problem med at Svank får ha filmene på lista si siden ingen av dem kommer med på den endelige lista likevel (det er bedre enn at den blir fjernet). Grunnen til del én av forrige setning er at jeg synes et kriterium/ premiss som er satt bør holde seg og være likedan for alle, og det gjelder uansett om det handler om imdb eller sjanger eller whatever. Jeg har ikke vært borti filmene det er snakk om og uttaler meg heller ikke om disse- bare om det generelle i dette. Spesifikt synes jeg den som er ansvarlig for kåringen skal bestemme hva som får innpass og ikke. Aka Uru.

 

Greit poengsystem også. Enig i at topp 10 el. topp 20 belønnes litt mer enn alt som kommer etter.

Link to comment
Share on other sites

 

Takk til Engangsgrill som faktisk ser på litt argumentene her istedet for å bli irrasjonelt følelsesladet av dramaet her.

 

Jeg synes kåringen er kjempebra av Uruloki, og et kjempetiltak på 5 årsdagen til forumet. All heder til Uru! Dette må ikke misforstås bare fordi jeg går i mot en regel jeg synes er teit.

 

Hm. Alt jeg egentlig prøver å si er at om en film er registrert på newgrounds, vimeo, youtube, allmovie eller imdb burde ikke ha noen betydning så lenge det er en film, og dens eksistens kan bekreftes(i mine tilfeller veldig lett!). Som Engangsgrill sier så innebærer det jo ingen problemer å ta en film med i kåringen bare fordi den ikke er på imdb. Hva er så problemet?

 

Det reglene tilsier er jo at så lenge den ikke er på IMDB så er den ikke egentlig en film, en påstand jeg ikke klarer å forstå.

Jeg har spurt flere ganger i denne tråden hva logikken i dette er, uten å få noe ordentlig svar. Hvorfor må vi forholde oss til en database for å vurdere hva som "er" en film? Dette forumet er jo ellers svært åpen og relative i hva en film kan være. Hva har skjedd?

 

Enklere: Jeg bøyer meg på sekundet hvis noen kan forklare og begrunne hvorfor denne regelen angående IMDB eksisterer.

 

Klart, hvis noen hypotetisk sett hadde satt 2 Girls 1 Cup eller Charlie Bit My Finger opp som favorittfilmer så vet jeg ikke. Jeg synes man skulle hørt på begrunnelsen.

I mine tilfeller så betydde Firth, Kol-Belov, Marc M og Wasilewski sine filmer mye for meg tidligere, og selv om de er animatører som distributerer filmene sine gjennom Newgrounds(og internettkanaler) så ser jeg ikke hvorfor de ikke kan kalles filmer... og jeg vet jo at mye av det har blitt vist på festivaler, tv og blitt gitt på ulike dvd-kompilasjoner.

 

S,

Irrasjonelt følelsesladet av dramaet? Det er vel du som har trukket lista di fra kåringen og hisset deg opp over en regel som alle andre har fulgt, så jeg ser ikke hvor den beskyldningen kommer fra. Og jeg har da faktisk sagt at jeg har null problemer med å endre regelen om det er flertall for det, men jeg vil som sagt vite hva alternativet skal være. Som jeg skrev tidligere, hvor skal grensa gå da? For ei grense må det jo være et sted. Hvor den skal gå får være diskuterbart.

 

I tillegg så det jo ut som at saken var løst på sist side. Jeg kom med et forslag til en ny formulering ("Om filmen ikke finnes på IMDb må det argumenteres for hvorfor filmen burde kunne inkluderes, og godkjennes av forumets demokrati (eller no' sånt)"), som burde gjøre alle parter fornøyde, men så sletta du plutselig lista di og alt mulig.

 

Jeg har heller aldri sagt at en film ikke er en film fordi den ikke er på IMDb, slutt å ta dette så personlig og legg ord i munnen på meg. Det eneste jeg er interessert i er et rammeverk for kåringa, og det prøvde jeg på, greit nok at det tydeligvis ble en upopulær løsning, men det var ingen andre baktanker enn å sette en grense som er enkel og grei å forholde seg til. Jeg skjønner at du vil slå et slag for kunsten og mangfoldet sin skyld, og det er en sak jeg kan sympatisere med, men nå har vi brukt IMDb som en slags rettesnor i alle kåringer så langt, så jeg skjønner ikke hvorfor du lager så mye oppstyr nå.

 

For å presisere det igjen: jeg ser ikke på IMDb som noen definisjonsovermakt, kun et hjelpemiddel for å sette en ramme på hva kåringen skulle inneholde. IMDb-regelen er der fordi den er enkel å forholde seg til og praktisk, samtidig som den ikke setter noen særlig begrensning (for vær ærlige her, man finner det aller meste man kunne finne på å ha på en liste som dette på IMDb). Ingen skjulte motiver utover det.

 

At du i det hele tatt vurderer å tillate 2Girls1Cup hvis noen hadde begrunnet valget bra klarer jeg ikke å ta seriøst dog. Fritt frem for hardporno også da?

 

 

Vi kan f.eks starte 2-poengerene på topp 25 slik at førsteplassen får 150 beint?

Enig! Da gjør vi det slik.

Link to comment
Share on other sites

 

Reglene er definert i foerste post, saann sett burde det veare enkelt aa forholde seg til.

 

Enkelt å forholde seg til, men det må jo være lov til å stille spørsmål rundt en så rigid avfeiing av absolutt alt som ikke er listet på IMDB. Vi husker alle han gamle briten som dreiv og maste om at man ikke skal slutte bør fra er, og han var nok ikke helt på jordet. Jeg er enig med Svank her, og synes det er merkelig at IMDB har fått et slags monopol som liste-benchmark. Hittil er det kun en av filmene som er listet som ikke ligger på IMDB, og da synes jeg personlig ikke det er så himla viktig å gjøre det til et alt eller intet. Hvis det plutselig dukker opp lister hvor folk inkluderer MMS-videoer av sin mjauende katt eller sextape med kjæresten synes jeg godt man kan sette ned foten, men at det skal være problematisk å gjøre et unntak i et tilfelle som dette skjønner jeg ikke.

 

Det minner litt om den tråden hvor Crinderman ville vi skulle ha en sånn varsler hver gang noen redigerte innlegget sitt, i tilfelle det plutselig skulle bli sånn at folk begynte å manipulerte diskusjonene.

 

PS: Ikke ment som en kritikk av Uruloki og alt arbeidet han legger ned i dette, synes bare ikke det virker som en stor greie og tror sjansene for at man skal få anarkiske tilstander i listeinnhold er ganske små.

 

Edit: Burde kanskje lest ut tråden før jeg postet. Er andre som har kommet med samme poenger fra før av.

PS2: Liker forslaget om ny poengvekting.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi kunne diskutert den 2 Girls 1 Cup-greia, og Failblog- og LOLcats-videoer i det uendelige, men jeg synes faktisk det blir forferdelig irrelevant(noe som jeg tror er roten til min opprinnelige "opphisselse").

 

Vi trenger ikke egentlig diskutere slike ting. Filmene i spørsmål jeg har med er animerte kortfilmer med handling, karakterer, stemning og skiller seg ikke fra andre korte animasjonsfilmer i det hele tatt. Eneste som er forskjellen er at de ikke er registert på IMDB. Noe mange filmer ikke er. Jeg har ikke stemt på Leave Britney Alone eller Gingers Do Have Soul... jeg har listet et par 3-4 animerte og veldig anerkjente kortfilmer. Så la denne delen av debatten dø, vær så snill. Det er så teit. Tror mye av frustrasjonen min kommer i nettopp dette. Ingen av filmene er i nærheten av å være i grenseland... dette er animerte filmer med konsensusen å ha kunstnerisk verdi.

 

Så, la oss iallefall komme til poenget. Dette er filmer som kanskje ikke er på IMDB, som ellers er helt akseptable.

Spørsmålet er altså hvorfor en film som ellers er helt akseptabel, men som ikke er på IMDB, skal utelukkes fra kåringen.

 

Hvis du spør etter mitt forslag til alternativ ordning, så er den vel ganske opplagt...

 

1. Fjern IMDB-kravet. Det er unødvendig og gir ingen mening.

2. Hvis noen faktisk skulle poste familiefilm fra Mallorca, en pedobear gif, pornofilmer, en sketsj fra Åpen Post eller uansett... så ta det opp da. Trenger vi IMDB for å avgjøre dette uansett? Er vi helt hjelpesløs ellers liksom? Jeg vil ikke holde pusten om at det vil skje uansett...

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
Det som er mest interessant med denne kåringen er jo å se andre folks lister. Jeg setter mye mer pris på Svanks liste når den inneholder spennende perler som muligens ikke finnes på IMDB. Å måtte begrense sine personlige favoritter = kjedeligere lister. Det er vi vel alle enige i. Men hvorvidt disse filmene blir telt opp og "del av konkurransen" bryr meg katta. De kommer ikke inn på resultatlista uansett.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

Oh the drama! The drama! Hvor mye bekreftelse trenger du på at du har fått viljen din? Det er jo åpenbart at det er stemning fra de fleste hold at regelen skal fjernes, dermed er den fjernet, jeg ventet tross alt bare på at demokratiet skulle få sagt sin mening. Men okei, her er det offisielt:

 

Nye regler

1. Filmen trenger ikke finnes på IMDb

2. Ingen porno

3. Ingen internettmemes

 

Kom med lista di nå, så setter vi strek over dette.

 

 

 

Edit: poenggivningen blir for øvrig som følger:

 

 

1. 150

2. 140

3. 135

4. 130

5. 125

6. 120

7. 117

8. 114

9. 111

10. 108

11. 105

12. 103

13. 101

14. 99

15. 97

16. 95

17. 93

18. 91

19. 89

20. 87

21. 85

22. 83

23. 81

24. 79

25. 77

 

26.-100. 75-1

Link to comment
Share on other sites

 

1.Jerkbeast

2.8 1/2

3.Five Element Ninja

4.Clan of the White Lotus

5.Stalker

6.Persona

7.Forbidden Zone

8.Ator, the Fighting Eagle

9.Terror of Tiny Town

10.Lion Man

11.Sleepaway Camp

12.Red Dawn

13.Leprechaun

14.Blind Beast vs. Killer Dwarf

15.Your Vice is a Locked Room and Only I Have the Key

16.Troll

17.Faust

18.Aguirre

19.Howl's Moving Castle

20.Showdown in Little Tokyo

21.Enter the Dragon

22.Killer Klowns from Outer Space

23.The Blob

24.Zombies of the Stratosphere

25.New York Ripper

 

26.Andrei Rublev

27.Day of the Dead

28.Miller's Crossing

29.Dead Man

30.Cannibal! The Musical

31.Reservoir Dogs

32.Braindead

33.Bad Taste

34.Man Bites Dog

35.Bad Boy Bubby

36.Rear Window

37.Throne of Blood

38.Seven Samurai

39.Fists of Iron (Enter the Shootfighter)

40.Jakten

41.Riki Oh

42.Evil Dead II

43.Balance of Power

44.Otesanek

45.Idi I Smotri

46.Commando

47.Pee Wee's Big Adventure

48.Bloodsport

49.Crippled Avengers

50.Attack of the Joyful Goddess

 

51.Red Scorpion

52.The Boxer from the Temple

53.Enter the Fat Dragon/Fei Lung gwoh gong

54.Godzilla Against Mothra

55.2001: A Space Odessey

56.The Good, The Bad and The Ugly

57.The Godfather II

58.Army of Darkness

59.Mulholland Drive

60.Eraserhead

61.M

62.The General

63.Det Sjunde Inseglet

64.Full Metal Jacket

65.Elephant Man

66.Apocalypse Now

67.Taxi Driver

68.Ashes of Time

69.Barbarian Queen

70.The Blade Master

71.Krull

72.Hercules in New York

73.Waxwork

74.Nukie

75.The Howling IV

 

76.Brazil

77.Vertigo

78.Metropolis

79.Badlands

80.Nosferatu, eine Symphonie des Grauens

81.Sans Soleil

82.The Birds

83.Salo

84.Pulp Fiction

85.Alien

86.Fargo

87.Deliverance

88.Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back

89.Big Trouble in Little China

90.Le Chiavi di Casa

91.Fear and Loathing in Las Vegas

92.Touch of Evil

93.12 Angry Men

94.Withnail&I

95.No Country for Old Men

96.À bout de souffle

97.Cinema Paradiso

98.Lola

99.Over-sexed Rugsuckers from Mars

100.She Wolves of the Wasteland

 

 

 

 

Ohoi. Veldig midlertidig liste, sitter på jobb og det var disse som poppet opp da jeg skulle skrive. Rekkefølge er helt ute av kontroll foreløpig.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Nye regler

1. Filmen trenger ikke finnes på IMDb

 

Vi har brutt en tung og solid politisk mur i dag, folkens.

 

http://www.youtube.com/watch?v=IC8L_cU02z8

 

La dette får være et stykke historie og inspirasjon til alle nedbrutte rebeller som føler "det bare ikke nytter". Her viser det seg at med nok mot og vilje til å kjempe tvilerne, nedtrykkerne, og de konservative sensurerne, så finnes det alltid et glimt håp som kan ende i en vellykket revolusjon.

 

 

 

1. Possession (Andrei Zulawski, 1981)

2. Eraserhead (David Lynch, 1976)

3. Antichrist (Lars Von Trier, 2009)

4. The Last Temptation Of Christ (Martin Scorsese, 1988)

5. Apocalypse Now (Francis Ford Coppola, 1979)

6. Das Boot (Wolfgang Petersen, 1981)

7. Salo, or the 120 Days Of Sodom (Pier Paolo Pasolini, 1975)

8. Aguirre: The Wrath Of God (Werner Herzog, 1972)

9. The Saragossa Manusscript (Woicech Has, 1965)

10. There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson, 2007)

11. Mulholland Drive (David Lynch, 2001)

12. Encounters At The End Of The World (Werner Herzog, 2007)

13. When The Wind Blows (Jimmy T. Murakami, 1986)

14. Nosferatu (F.W Murnau, 1922)

15. Bad Boy Bubby (Rolf De Heer, 1993)

16. 2001 : A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968)

17. This Unnamable Little Broom (Quay Brothers, 1985)

18. Satiemania (Zdenko Gasparovic, 1978)

19. Delamorte Dellamore (Michele Soavi, 1994)

20. Picnic With Weissmann (Jan Svankmajer, 1968)

21. Alice (Jan Svankmajer, 1988)

22. Zerkalo (Andrei Tarkovsky, 1975)

23. Manos: The Hands Of Fate (Harold P. Warren, 1966)

24. Meeting People Is Easy (Grant Gee, 1998)

25. Un Chien Andalou (Luis Buñuel, 1929)

26. The Fly (David Cronenberg, 1986)

27. Conspirators Of Pleasure (Jan Svankmajer, 1996)

28. Smultronstället (Ingmar Bergman, 1957)

29. Twin Peaks: Fire Walk With Me (David Lynch, 1992)

30. Holy Mountain (Alejandro Jodorowsky, 1973)

31. Naked Lunch (David Cronenberg, 1991)

32. Barry Lyndon (Stanley Kubrick, 1975)

33. Cannibal Holocaust (Rugero Deodato, 1980)

34. L'Avventura (Michelangelo Antonioni, 1960)

35. In A Glass Cage (Augusti Villaronga, 1987)

36. Death Wish 3

37. The Man Who Planted Trees (Frédérick Back, 1987)

38. Stalker (Andrej Tarkovsky, 1979)

39. Everything Will Be Ok (Don Hertzfeldt, 2008)

40. Socks 3: 10 Different Types Of Soup (David Firth, 2005)

41. The Elephant Man (David Lynch, 1980)

42. Werckmeister Harmóniák (Bela Tarr, 2000)

43. Wavelength (Michael Snow, 1967)

44. La Den Rette Komme Inn (Thomas Alfredson, 2008)

45. Braindead (Peter Jackson, 1992)

46. Belle De Jour (Luis Bunuel, 1967)

47. El Topo (Alejandro Jodorowsky, 1970)

48. Lost Highway (David Lynch, 1997)

49. Dog Star Man (Stan Brakhage, 1961-1964)

50. Sweet Movie (Dusan Makajevev, 1974)

51. Covenant Of The Sword (Marc M, 2008)

52. Zed And Two Noughts (Peter Greenaway, 1985)

53. Last Year At Marienbad (Alain Resnais, 1961)

54. Sånger Från Andra Våningen (Roy Andersson, 2000)

55. Profondo Rosso (Dario Argento, 1975)

56. Das Weisse Band (Michael Haneke, 2009)

57. Hanged Mans Elegy (Alexander Wasilewski, 2006)

58. Sílení (Jan Svankmajer, 2005)

59. Clockwork Orange (Stanley Kubrick, 1971)

60. Thief And The Cobbler (Richard Williams, 1993/Aldri)

61. Cremaster 3 (Matthew Barney, 2002)

62. Dogville (Lars Von Trier, 2003)

63. Reprise (Joachim Trier, 2006)

64. The Brood (David Cronenberg, 1969)

65. Enigma Of Kaspar Hauser (Werner Herzog, 1974)

66. Dr Strangelove or: How I Learned To Stop Worrying And Love The Bomb (Stanley Kubrick, 1964)

67. Det Sjunde Inseglet (Ingmar Bergman, 1957)

68. Picnic At The Hanging Rocks (Peter Weir, 1975)

69. Shivers (David Cronenberg, 1975)

70. Dimensions Of Dialogue (Jan Svankmajer, 1982)

71. Come And See (Elem Klimov, 1985)

72. Objectionable Apparatus (Kol Belov, 2005)

73. W.R : Mysteries Of The Organism (Dusan Makajevev, 1971)

74. Barton Fink (Joel Coen, Ethan Coen, 1991)

75. A History Of Violence (David Cronenberg, 2005)

76. That Obscure Object Of Desire (Luis Buñuel, 1977)

77. Tales Of Tales (Yuriy Norshteyn, 1979)

78. A Page Of Madness (Teinosuke Kinugasa, 1926)

79. Fear And Loathing In Las Vegas (Terry Gilliam, 1998)

80. Adaptation (Spike Jonze, 2002)

81. Rocky Picture Horror Show (Jim Sharman, 1975)

82. Crimes And Misdemeanors (Woody Allen, 1989)

83. Day Of The Woman (Meir Zarchi, 1978)

84. The Black Couldron (Ted Berman, Richard Rich, 1985)

85. Tetsuo (Shinya Tsukamoto, 1989)

86. Pink Flamingos (John Waters, 1972)

87. I Married A Strange Person (Bill Plympton, 1997)

88. Inland Empire (David Lynch, 2006)

89. Dark Star (John Carpenter, 1974)

90. Begotten (Elias E. Merhige, 1990)

91. Man On The Moon (Milos Forman, 1999)

92. Insomnia (Erik Skjoldberg, 1997)

93. Toy Story 3 (Lee Unkrich, 2010)

94. The Godfather 2 (Francis Ford Coppola, 1974)

95. Snow-White (Dave Fleischer, 1933)

96. The Room (Tommy Wiseou, 2003)

97. All Ladies Do It (Tinto Brass, 1992)

98. Ghostbusters (Ivan Reitman, 1984)

99. Les Vampires (Louis Feuillade, 1915)

100. Nukie (Sir Sias Odendal og Sir Michael Pakleppa, 1988)

 

Nominerte ellers:

Child's Play (Tom Holland, 1988), Doom House (Richard Kyanka, 2005), Zelig (Woody Allen, 1983), Jumping (Osamu Tezuka, 1984), More (Mark Osborne, 1998), Tenebre (Dario Argento, 1982), Kjærlighetens Kjøtere (Hans Petter Moland, 1995), Altered States (Ken Russell, 1980), The Shining (Stanley Kubrick, 1980), This Is Spinal Tap (Rob Reiner, 1984), Solaris (Andrej Tarkovskij, 1972), Deliverance (John Boorman, 1972), The Discreet Charm Of The Bourgeoisie (Luis Buñuel, 1972), Once Upon A Time In The West (Segio Leone, 1986), A Woman Under The Influence (John Cassavettes, 1974), Ordet (Carl Theodor Dreyer, 1955) , A Man Escaped (Robert Bresson, 1956), Umberto D. (Vittorio De Sica, 1952), Meshes Of The Afternoon (Maja Deren, 1943), Vampyr (Carl Theodor Dreyer, 1932), L'Age d'or (Luis Buñuel, 1930), Crash (David Cronenberg, 1996), Man With A Movie Camera (Dziga Vertov, 1929), Blood Of A Poet (Jean Cocteau, 1930), The Adventures Of Prince Achmed (Lotte Reniger, 1926), Häxan (Benjamin Christensen, 1922), Hukkle (György Pálfi, 2002), Der Himmel Über Berlin (Wim Wenders, 1987)

 

 

Enda større nyhet at Jerkbeast er på toppen av en liste da!

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...