Jump to content

Nytt: Reputation-system


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

Har satt på reputation-system på en prøveperiode nå.

 

Det betyr i utgangspunktet at du kan trykke på "pluss"-tegnet hvis det er en post du liker. Ganske likt "thumbs up" på youtube, og "Liker" på facebook.

 

Det kan du forsåvidt bruke hvis du vil hedre noen sitt innlegg, men føler det blir overflødig å komplimentere det i en kommentar. Håpet kanskje det kunne være en oppbyggende ting her inne.

Foreløbig er det kun "thumbs up" som er mulig. Jeg tror også det er anonymt.

 

Det er mulig å installere "thumbs down" også, men hvis ikke noen har noen gode argumenter for å bruke den, så er den ikke i bruk.

 

S,

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Erik, takk for tilbakemeldingen.. Nå er det fikset.

 

Hehe.

 

Litt usikker på hvor mange votes det skal være lov å gi hver dag. Tenkte 10 er nok. Mer blir litt for mye koseklubb, synes jeg vi kan si.

 

Tilogmed gjester har en vota på 10. Hvorfor ikke, tenkte jeg.

 

S,

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 
Er ikke helt sikker på om jeg liker betegnelsen "reputation" system. Dette dreier seg jo om å gi positiv tilbakemelding på innlegg, så hvorfor ikke heller kalle det honnørsystem? Alternativt kan man jo gå for "Kyss, klapp og klem systemet" aka 3K systemet.
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Er ikke helt sikker på om jeg liker betegnelsen "reputation" system. Dette dreier seg jo om å gi positiv tilbakemelding på innlegg, så hvorfor ikke heller kalle det honnørsystem? Alternativt kan man jo gå for "Kyss, klapp og klem systemet".

 

Joda, kall det hva du vil for min del. Det heter "reputation" i systemet bare.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Er det bare jeg som synes dette systemet er litt teit? Om man liker eller misliker en post kan man jaggu heller si fra med vanlige ord. Eller er dette nok et forsøk på å "avlaste overfloden av post-type X", et problem som egentlig ikke er reelt i det hele tatt? Det er ikke så mye posting her inne, så da trenger vi neppe et tommel-opp-system som resulterer i enda mindre poster. Jeg for min del leser heller fem innlegg som består av "hahaha", "bra post!", "dette likte jeg", "dette hata jeg!" enn å se at et innlegg har fått fem tomler. Sier meg ingenting.
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

 

Er ofte jeg leser gode poster, men føler det er unaturlig å vie en hel post til å si at noe var bra. Noen ganger har man heller ikke tid. Så jeg synes man skal teste det en liten stund i allefall.

Tror ikke det på noen måte erstatter noen poster uansett.

 

S,

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Er det bare jeg som synes dette systemet er litt teit? Om man liker eller misliker en post kan man jaggu heller si fra med vanlige ord. Eller er dette nok et forsøk på å "avlaste overfloden av post-type X", et problem som egentlig ikke er reelt i det hele tatt? Det er ikke så mye posting her inne, så da trenger vi neppe et tommel-opp-system som resulterer i enda mindre poster. Jeg for min del leser heller fem innlegg som består av "hahaha", "bra post!", "dette likte jeg", "dette hata jeg!" enn å se at et innlegg har fått fem tomler. Sier meg ingenting.

 

Helt enig. Syns dette systemet er helt tullete. En anonym tommel-opp er rett og slett bare fryktelig lite givende.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Å? Dersom folket skulle bli fryktelig opptatt av "ryktet" sitt (noe jeg egentlig tviler på), hadde det ikke inspirert til annet enn å skrive bedre poster. Såfremt en trend av "plussbytting" ikke framkommer naturligvis, da blir systemet ødelagt. Vi får se hva vi synes etter prøveperioden.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
Fordummende og nedbrytende! Dop for egoet!

Nei! Dette er en kjempeordning. Slik kan vi alle menn nå vårt fulle potensiale som individer. Grr. (morty, Svank, bit på!)

 

Litt mer seriøst synes jeg ikke så særlig verken fra eller til om denne ordningen. Jeg sitter ikke og irriterer meg, men ser ikke helt vitsen heller.

 

Dessuten var et slikt forslag oppe til vurdering der det ble 22 mot 2 stemmer mot dette. Litt udemokratisk, kanskje?

Link to comment
Share on other sites

 

Er det bare jeg som synes dette systemet er litt teit? Om man liker eller misliker en post kan man jaggu heller si fra med vanlige ord. Eller er dette nok et forsøk på å "avlaste overfloden av post-type X", et problem som egentlig ikke er reelt i det hele tatt? Det er ikke så mye posting her inne, så da trenger vi neppe et tommel-opp-system som resulterer i enda mindre poster. Jeg for min del leser heller fem innlegg som består av "hahaha", "bra post!", "dette likte jeg", "dette hata jeg!" enn å se at et innlegg har fått fem tomler. Sier meg ingenting.

+1

 

Særleg i debattar er dette systemet irriterande, ettersom ein "tommel opp" til den eine parten i praksis blir ein "tommel ned" til den andre. Det er som å høyre motparten bli applaudert i staden for å få konstruktiv tilbakemelding. Folk kan sjølvsagt både trykkje på plussteiknet og skrive eit innlegg, men dersom ein gjer det siste, kvifor gjere det første?

Link to comment
Share on other sites

 
Dessuten var et slikt forslag oppe til vurdering der det ble 22 mot 2 stemmer mot dette. Litt udemokratisk, kanskje?

 

Vel, med pluss/minus, og jeg fikk et inntrykk av det mest bare var litt skepsis.

 

Minner igjen om at dette kun er en testperiode, Angeleno. Bedre å prøve ting først. "Demokratiet" avgjører om dette blir eller ikke. Ser dårlig ut til nå.

 

Personlig synes jeg fortsatt det kan være en god idé. Jeg liker idéen om at enkelte innlegg kan få en "thumbs up". Det er jo ikke alltid det passer like godt å svare.

Er stemningen utelukkende i mot det da så fjerner vi det da altså.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 

Er det bare jeg som synes dette systemet er litt teit? Om man liker eller misliker en post kan man jaggu heller si fra med vanlige ord. Eller er dette nok et forsøk på å "avlaste overfloden av post-type X", et problem som egentlig ikke er reelt i det hele tatt? Det er ikke så mye posting her inne, så da trenger vi neppe et tommel-opp-system som resulterer i enda mindre poster. Jeg for min del leser heller fem innlegg som består av "hahaha", "bra post!", "dette likte jeg", "dette hata jeg!" enn å se at et innlegg har fått fem tomler. Sier meg ingenting.

 

Ganske enig i dette, ser ikke helt verdien i dette. Synes KAH egentlig sier det ganske greit, det er mer en "ego"-greier enn noe annet. Men nå synes jeg folk kan skrive mer enn "hahaha" og "dette likte jeg", men det er en helt annen diskusjon.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...