Jump to content

Enron: The Smartest Guys in the Room


morty
 Share

Recommended Posts

http://img364.imageshack.us/img364/7626/enronthesmartestguysintheroomp.jpg

 

De fleste kjenner til Enron, og den skandalen som rammet selskapet. Denne dokumentaren tar for seg energikonsernets fall, og hvorfor det gikk som det gjorde. Hvem som gjorde hva, og hvorfor ingen sa ifra før det var for sent. Den er basert på en bok ved samme navn, skrevet av Bethany McLean og Peter Elkind. Det er et spennende og detaljert innblikk i markedskreftenes baksider, og hvor kynisk en slik bransje er ovenfor sine de vanlige menneskene som tapte massevis av penger.

 

http://img8.imageshack.us/img8/8553/050427filmenron0df.jpg

 

Jeg finner slike filmer utrolig fascinerende, og Enron er en sak jeg har vært interessert i lenge. Denne filmen gir deg et detaljert innblikk i hva som skjedde, og hvorfor det gikk galt. Den er uhyre detaljert, og gir alle sider mulighet til å tale for seg. Mange av de som snakker ut er tidligere Enron medarbeidere, som idag kan se tilbake på galskapen med andre øyne. Det er også fascinerende hvordan et firma kan tjene penger, som egentlig ikke finnes. Dette burde vel kanskje være en film alle på BI burde se, men det setter kanskje griller i hodet på dem?

 

Anbefales på det sterkeste!

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 1 year later...
 

Flott dokumentar ja. Fasinerende greier. Faktisk så interessant at jeg måtte google endel og researche hvordan det gikk videre og slikt.

 

Har du sett Power of Nightmares? Kom på at det kanskje er noe for deg, knallgod tredelt dokuserie...

Link to comment
Share on other sites

 

Har du sett Power of Nightmares? Kom på at det kanskje er noe for deg, knallgod tredelt dokuserie...

 

 

Jeg tror jeg har hørt om den. Men ikke maktet å skaffe. Sånn politisk-religiøst sak? *sjekke KG*

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg tror jeg har hørt om den. Men ikke maktet å skaffe. Sånn politisk-religiøst sak? *sjekke KG*

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Power_of_Nightmares

 

Tar for seg begge sidene i "krigen mot terror", men fortalt på en flott måte. Det blir aldri uoversiktelig, for mye eller kjedelig. Noe av det beste av dokumentarer jeg har sett, anbefales virkelig. Tror du finner den på PB også...

Link to comment
Share on other sites

 

Fant den på KG. Virker veldig interessant. Det lages så gromt mye med bra dokumentarer de siste årene at jeg får problemer med å få med meg alt. Spesielt ettersom de ikke får samme reklame og oppmerksomhet som vanlige filmer...

 

Er Workingsmans death kommet på dvdrip ellernoe?

Link to comment
Share on other sites

 

Fant den på KG. Virker veldig interessant. Det lages så gromt mye med bra dokumentarer de siste årene at jeg får problemer med å få med meg alt. Spesielt ettersom de ikke får samme reklame og oppmerksomhet som vanlige filmer...

 

Er Workingsmans death kommet på dvdrip ellernoe?

 

Sjekk "The Revolution Will Not Be Televised" også, syns det er en som er verdt å få med seg. Den finner du nok osgå på KG, kanskje Occupation Dreamland også. Men "Power of Nightmares" er et must...

 

Workingsmans Death har har jeg veldig lyst å se, men vet ikke om noe rip nei. Anmeldte ikke du den her, eller har jeg drømt?

Link to comment
Share on other sites

 

Sjekk "The Revolution Will Not Be Televised" også, syns det er en som er verdt å få med seg. Den finner du nok osgå på KG, kanskje Occupation Dreamland også. Men "Power of Nightmares" er et must...

 

Workingsmans Death har har jeg veldig lyst å se, men vet ikke om noe rip nei. Anmeldte ikke du den her, eller har jeg drømt?

 

Ok, Takk for tips

Niks, det var vel Zann som lovpriste den. Var vel i forbindelse med Kosmorama ellernoe slikt.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...