Jump to content

Luck


polluxlm
 Share

Recommended Posts

Samarbeidet mellom David Milch og Michael Mann har endelig fått klarsignalet fra HBO. Produksjonen begynner til høsten og vi kan forvente at serien går på luften en gang til neste år. Man vet ikke så mye om hva serien vil handle om utover at det dreier seg om en veddeløpsbane for hester og karakterene rundt dette. Uansett, med skaperen av min favoritt TV serie Deadwood, ved siden av Rome og The Sopranos, og regissøren av min favorittfilm Heat er dette nesten nødt til å bli bra, om ikke historisk. På rollelisten finner vi bla. Dustin Hoffman, Nick Nolte og Dennis Farina. Med så mange talenter involvert i en produksjon må man bare si at forventningene her er av en annen verden.

 

Her leser Milch de første 20 sidene av piloten: http://writing.upenn.edu/?watch=writershouse/10A/Milch-David_Fellows-Reading_KWH-UPenn_04-26-2010.mov

Link to comment
Share on other sites

 
 

Jeg er spent på årsaken til at du anser akkurat Mann, med sin temmelig respektable filmografi og pondus (av de jeg har sett er det vel kun Miami Vice jeg vil kalle dårlig), som det veike leddet her, og i tillegg tilbøyelig til å utløse en katastrofe.

 

Uansett, kult prosjekt, og ikke minst spennende å se Dustin Hoffmann som hovedrolle i en HBO-serie.

Link to comment
Share on other sites

 
Fordi alle filmene jeg har sett av karen har vært en dårlig opplevelse. Vel kanskje Collateral var en grei filmtitt, selv om den hadde visse idiotiske ting pluss den sluttet helt latterlig. Miami Vice var forferdelig, og Heat synes jeg ingenting om. Resten har jeg holdt meg langt borte ifra.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Vel kanskje Collateral var en grei filmtitt, selv om den hadde visse idiotiske ting pluss den sluttet helt latterlig.

 

Hvorfor mener du det? Det har vel ikke noe med hvem som overlever/dør?

 

Uansett ser dette bra mtp mannskapet foran og bak kamera

Link to comment
Share on other sites

 

Hvorfor mener du det? Det har vel ikke noe med hvem som overlever/dør?

 

Uansett ser dette bra mtp mannskapet foran og bak kamera

 

Nei nei, jeg synes filmen gikk ifra en god og nesten avslappende stemning, til plutselig en action film, som igjen kjørte på med dem fleste action klisjeene man vet om. Hadde filmen fortsettet i den fine rolige spennende tempoet, så hadde jeg vært fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 year later...
 
 

Ja det har du helt rett i. Forstod ikke bæret til å begynne med. Dialogen er i tillegg rimelig subtil så jeg er nesten glad jeg ikke er amerikaner som ikke er vant til undertekster.

 

Høydepunktene for meg var kamerabruken under løpene. Jeg ble skikkelig sugd inn i situasjonene og kjente så smått frysninger på ryggen, slik som jeg antar også karakterene gjorde. Michael Mann skuffer som vanlig ikke. Hesten som ble avlivd var også meget velgjort.

 

En manusforfatter som respekterer seeren og en regissør som faktisk har en plan med bildene sine, ja jeg skal innrømme at jeg ikke har vært så gira på årevis.

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 1 month later...

Luck legges visst ned etter at nok en hest døde under innspilling. Flere medier spekulerer i om det er en unnskyldning for svært lave seertall.

 

Surt, jeg kjørte et skikkelig maraton på denne i forrige uke for å ta igjen det tapte. Jeg forstår fremdeles nesten ikke bæret hva dialogene handler om, men jeg tror jeg liker det.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Jaja, da blir det med 2 episoder på meg, da :(

 

Hvorfor det, egentlig?

 

HBO er vel strengt den TV-kanalen med størst tålmodighet. Treme har fått grønt lys for sin tredje sesong, tross katastrofale seertall, og serier som Boardwalk Empire, Hung, og Bored to Death har alle fått god tid på seg.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...