Jump to content

Sam Raimi

morty
 Share

Sam Raimi  

27 members have voted

1. 1. Beste film er.....?

• Spider-Man 2 (2004)
      1
    • Spider-Man (2002)
      0
    • The Gift (2000)
      1
    • For Love of the Game (1999)
      0
    • A Simple Plan (1998)
      1
    • The Quick and the Dead (1995)
      0
    • Army of Darkness (1993)
      5
    • Darkman (1990)
      1
    • Evil Dead II (1987)
      13
    • Crimewave (1985)
      0
    • The Evil Dead (1981)
      5

Recommended Posts

http://img514.imageshack.us/img514/5638/samraimi8hq.jpg

Slapstick/skrekk/splatter regissøren Sam Raimi startet med splatterkomedien Evil Dead, som endte opp med å bli en enorm kultfilm som ennå underholder. I det siste har han endt opp med å gjøre superhelten Spider-Man til film, og det med stor kommersiell suksess. Fra å være frastøtt fra den etablerte filmbransjen, har han nå blitt en av bransjens største. Han produserer enormt, bla. cheesy tv-flicks som Hercules og amazonkvinnen Xena: Warrior Princess.

Er vel egentlig av de som aldri HELT skjønte hvorfor Evil Dead filmene var så pokkers geniale, men jeg velger likevel Evil Dead.

Nummer 1. Den hadde ingenting av denne ville harryfaktoren jeg blir så forvirret av senere i serien, og var faktisk til tider nokså guffen.

Imponerende arbeid også fra en rookie.

S,

Sjeldent enkelt valg. "Evil Dead II", en uendelig underholdende film. "The Evil Dead" lunter like bak, med "Army of Darkness" bak der igjen. Resten ligger et verdenshav etter.

Jeg bare innrømmer det rett som det er! Jeg digger Spider-Man filmene! Spider-Man 2 får dermed min stemme.

men evil dead filmene er også svært godt likt, så det kunne neste like godt vært Evil Dead II som hadde fått stemmen.