Jump to content

VM-Tråden


blausen
 Share

Recommended Posts

Et bedre spørsmål er vel "når faller ikke Robben som en potetsekk?"

 

Spania hadde et par situasjoner, joda, f.eks Iniesta som tok hevn på Van Bommel (om jeg husker rett?), noe som overrasket meg litt, ikke helt typen til det. Og jeg synes vel ikke det andre gule til Heitinga var heeelt nødvendig. Likevel, De Jong burde blitt sendt rett av (klarer virkelig ikke å se noen grunn til at dette bare er gult), Van Bommel spilte grisete gjennom hele kampen og burde fått sitt andre gule for en valgfri situasjon, og Robben skulle vel hatt et obligatorisk gult kort nr. 2 for å ha sparket bort ballen.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 505
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Et bedre spørsmål er vel "når faller ikke Robben som en potetsekk?"

Når Puyol holder han igjen som siste mann.

 

Spania var minst like gode til å filme og overspille. Men karatesparket til Van Bommel slår alt i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

 

Fem gule kort til Spania vitnar om at dei hadde litt disiplinære problem også, men Nederland var sjølvsagt verst. Synd at ein ultradefensiv spelemåte verkar å vere den einaste måten å stoppe dei spanske laga på. Synst den tempolause og ballinnehavorienterte spelestilen er keisam (med unntak av når det er bra angrep/mål) i seg sjølv, og når den tilsynelatande einaste måten å stoppe dei på er å legge seg på eigen sekstenmeter fører dette som oftast til lite sprudlande oppgjer.

 

Draumelag:

 

Iker Casillas (Spania)

 

Maicon (Brasil)

Martin Demichilis (Argentina)

Lucio (Brasil)

Philipp Lahm (Tyskland)

 

Thomas Müller (Tyskland)

Wesley Sneijder (Nederland)

Mesut Özil (Tyskland)

Andres Iniesta (Spania)

 

Diego Forlán (Uruguay)

David Villa (Spania)

 

Representerte: Spania (3), Tyskland (3), Brasil (2), Uruguay, Nederland, Argentina.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Hvem har gitt deg det bildet? Spania var ikke mors beste barn, men Nederland tok rett og slett kaka; et lavmål i mine øyne. De tre taklingene i 1ste omgang (Van Bommel, de Jong (grøss) og Sneijder) er nok til at jeg blir kvalm og sint.

Det var sjølvsagt sett på spissen, men eg opplever det som at Spania nærmast vert tildelt offer- og i nokon grad tom. helterolla, medan Nederland må nøye seg med bøllestempelet. "Gratulerer, Spania! Fy skam, Nederland!" I det store og heile synest eg ikkje at skilnaden mellom laga var så stor at det endelege resultatet var det einaste rette.

 

Men karatesparket til Van Bommel slår alt i denne kampen.

Heilt einig. Kvifor vart ikkje dette raudt?

Link to comment
Share on other sites

 

Draumelag:

 

Iker Casillas (Spania)

 

Sergio Ramos (Spania)

Joris Mathijsen (Nederland)

Lucio (Brasil)

Fábio Coentrão (Portugal)

 

Bastian Schweinsteiger (Tyskland)

 

Thomas Müller (Tyskland)

Mesut Özil (Tyskland)

Xavi (Spania)

Andres Iniesta (Spania)

 

Diego Forlán (Uruguay)

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...