Jump to content

Diskuterfilm kårer: Beste franske film


Angeleno
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Jeg liker godt at Le Samourai, Belle de Jour og Bourgeoisie er inne blant de øverste ti, mens jeg ser med litt skulende overraskelse på Irréversible og at det ikke finnes noe Godard der. Det er trist. Jeg er også enig med Maestro og Pretender i at det er trist at Chabrol ikke er representert; jeg (og Kiddo tror jeg) stemte i alle fall på Serge. Men den aller verste synden er at La Règle du Jeu ikke er her, det er nesten skandale, og en fornærmelse mot mesteren Renoir. Alle de andre regissørene på lista hadde også vært sint på dere. Garantert. Tror jeg. Så ganske garantert egentlig. Rant om Renoir over. Ellers i alle fall en ganske fin liste, om enn med litt for mye gruff i stedet for bare ren, fin, og svart kaffe.

 

For øvrig godt jobbet, mr P.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Sans Soleil på topp 10, så jeg er fornøyd uansett. Litt spesielt med to Melville-filmer på topp (men begge er jo strålende, for all del), og jeg er vel enig i at det er litt lite spredning i forhold til regissører, men en fin liste uansett. Litt overrasket over at Week End havnet øverst av Godard-filmene. Applaus til pretender for nok en gjennomført jobb, pluss litt halvhjerta klapping til Angeleno, som ikke gadd å kjøre løpet helt ut.
Link to comment
Share on other sites

 

Gjør meg ingenting med dobbel Melville på topp, pent med Army of Shadows på 2. Har bare sett 22/50, mangler en del klassikere.

 

Bra jobbet som vanlig, pretender!

 

Synes forresten dere undervurderer innsatsen min under denne kåringen stygt! Jeg er den eneste som kan skryte av å ha vært dedikert motivator under en kåring!

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...