Zann 8 Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 Herlig blanding av norsk, engelsk og fransk. For å forvirre Pretender. 1. En andalusisk hund2. Play Time3. Army of Shadows4. Le samouraï5. La passion de Jeanne d'Arc6. Belle de jour7. Vivre sa vie8. Cléo from 5 to 79. Les yeux sans visage10. Borgerskapets diskre sjarm11. Paraplyene i Cherbourg12. Bande à part13. Les diaboliques14. A Man Escaped15. Taken16. 35 rhums17. La grande illusion18. Rififi19. Irréversible20. Don't Shoot the Piano Player Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens 0 Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 1. L'âge d'or (1930)2. La passion de Jeanne d'Arc (1928)3. Un chien andalou (1929)4. Beau travail (1999)5. Le charme discret de la bourgeoisie (1972)6. Un chant d'amour (1950)7. À propos de Nice (1930)8. La belle et la bête (1946)9. Au hasard Balthazar (1966)10. Belle de jour (1967)11. Caché (2005) 12. Hiroshima mon amour (1959)13. Le voyage dans la lune (1902)14. La jetée (1962)15. Les quatre cents coups (1959)16. Le petit soldat (1963)17. La règle du jeu (1939)18. L'atalante (1934)19. Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut (1956)20. Le journal d'une femme de chambre (1964) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seftref 1 Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 Stygt kjedelig liste, dette her... 1. Week End2. Trois Couleurs: Bleu3. Un homme qui dort4. Mouchette5. Menilmontant6. Vivre sa vie7. Army of Shadows8. Le feu follet9. Notre musique10. Trois Couleurs: Rouge11. Phantom of Liberty12. Belle de jour13. Rififi14. Beau Travail15. Pierrot le fou16. Mon Oncle17. La Double Vie de Veronique18. A Man Escaped19. Le samouraï20. Le tempestaire Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 Keep the (kjedelige eller ikke) lists coming! Jeg må jobbe seint i dag, så får ikke regnet før nærmere midnatt. Ny frist er 23.30. Må poste selv også... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 Slettes ikke noen kjedelig liste, Seftref. Menilmontant og Un homme qui dort høyt oppe er et gledelig syn. Oppdatert liste. Au coeur de la vie (Robert Enrico, 1963) inn, som gjør at La Planète Sauvage (René Laloux, 1973) faller ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 Arghhhh, ferie amputerte innspurten min.Fubbes skrale liste: 1.Z2.La Grande Illusion3.La Jetée4.Testament d'Orphée5.Une Prophète6.Belle de Jour7.Martyrs8.La Haine9.Cachè10.Switchblade Romance11.l'Interieur12.Le Salaire de la Peur13.Delicatessen14.The Beat that my Heart Skipped15.Elevator to the Gallows16.Water Drops on Burning Rocks17.Ils18.Le Mèpris19.Irreversible20.The Tenant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 Notre Musique (2004, Godard)Jeg er egentlig litt enig med morty, spesielt angående punktet at Godard først og fremst virker å være interessert i å snakke med seg sjøl her, og det er vel egentlig greit nok det, fra et eller annet relativistisk kunst-ståsted, men jeg klarer ikke å bli grepet av det mer enn i teorien. Flyktigheten og uforståeligheten virker mer som en unnvikelse fra å komme frem til et poeng; igjen synes jeg morty beskriver det godt, at filmen pakkes inn i en slags rustning, som gjør det vanskelig å arrestere den. Jeg synes heller ikke den fremstår som visuell sterk nok til å bare "go with the flow", og la Godards belæringer bli et soundtrack, et lydteppe. Men jeg likte den godt i perioder. Foredraget om shot/reverse-shot, og egentlig Godard sin karakterer generelt, er good shit. Det første "kapitlet", kun bestående av stygge arkivbilder, slår meg dog som den desidert sterkeste og mest fokuserte. Det skulle vart lengre. Mindre av det andre. Jeg ble hverken bergtatt av denne eller Nouvelle Vague, gitt, litt uventet muligens. Kanskje jeg er mer en 60-talls-Godard-mann. Uansett, her er i hvert fall min endelige liste: 1. Sans Soleil2. Lila3. Trois Couleurs: Bleu4. 2 or 3 Things I Know About Her5. Last Year in Marienbad6. Week End7. Army of Shadows8. Le Samouraï9. Caché10. Rififi11. Pierrot le Fou12. À bout de souffle13. Trois Couleurs: Rouge14. Les Enfants du Paradis15. La Double vie de Véronique16. La Jetée17. Irréversible18. Le Cercle Rouge19. The Devil Probably20. Le quai des brumesInn: Le Samouraï, Les Enfants du Paradis og Le Cercle Rouge Ut: À propos de Nice, La Scaphandre et le papillon og La règle du jeu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 Min endelige liste. 01. Trouble Every Day (Denis, 2001)02. La Pianiste (Haneke, 2001)03. Bande à part (Godard, 1964)04. Le Charme Discret de la Bourgeoisi (The Discreet Charm of the Bourgeoisie; Buñuel, 1972)05. 35 Rhums (Denis, 2008)06. La Nuit des Traquées (The Night of the Hunted; Rollin, 1980)07. White Material (Denis, 2009)08. L'Année dernière à Marienbad (Last Year at Marienbad; Resnais, 1961)09. Irreversible (Noé, 2002)10. Belle de jour (Buñuel, 1967) 11. La passion de Jeanne d'Arc (Dreyer, 1928)12. La Grande bouffe (Ferreri, 1973)13. Sans soleil (Marker, 1983)14. Hiroshima mon amour (Resnais, 1959)15. Trois couleurs: Rouge (Kieslowski, 1994)16. Le Samuraï (Melville, 1967)17. Beau Travail (Denis, 1999)18. Caché (Haneke, 2005)19. La Chute de la maison Usher (The Fall of the House of Usher; Epstein, 1928)20. La Planète sauvage (Fantastic Planet; Laloux, 1973) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jizzmopper 0 Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 Tommel opp for La Grande Bouffe, Infenso! Montag? Kommer det en liste, eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angeleno 0 Posted October 26, 2010 Author Report Share Posted October 26, 2010 Endelig liste med endelig rekkefølge fra meg ligger i posten åpningsinnlegget i denne tråden linker til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 27, 2010 Report Share Posted October 27, 2010 Ok, det blir anledning til å redigere i en dag til. Jeg rakk ikke dette i dag. I morgen kl 21.00 satses det på nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COMPAQis 0 Posted October 27, 2010 Report Share Posted October 27, 2010 Da får jeg vel slenge inn en liste på tampen. 01. La passion de Jeanne d'Arc (1928)02. Lacombe, Lucien (1974)03. Irreversible (2002)04. The Diving Bell and the Butterfly (2007)05. Army of Shadows (1969)06. Le fantôme de la liberté (1974)07. Le cercle rouge (1970)08. Le trou (1960)09. Le samouraï (1967)10. La Haine (1995) 11. Les triplettes de Belleville (2003)12. Le salaire de la peur (1953)13. Le feu follet (1963)14. La double vie de Véronique (1991)15. Être et avoir (2002)16. Un conte de Noël (2008)17. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (2001)18. Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut (1956)19. Martyrs (2008)20. Persepolis (2007) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jizzmopper 0 Posted October 27, 2010 Report Share Posted October 27, 2010 Gjensyn med Un Chien Andalou, resulterte i en solid 13. plass, og at Jean de Florette forsvant ut.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted October 27, 2010 Report Share Posted October 27, 2010 Ok, det blir anledning til å redigere i en dag til. Jeg rakk ikke dette i dag. I morgen kl 21.00 satses det på nå.Aiaiai, kanskje jeg rekker å se et par filmer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 27, 2010 Report Share Posted October 27, 2010 Rakk du et par filmer Fubus? Kan gi deg 15 minutter til. Her er egen liste, engelsk og fransk for å forvirre meg selv: The Fall of the House of Usher (Epstein, ‘28)Le diable probablement (Bresson, ‘77)Ménilmontant (Kirsanoff, 26)Partie de campagne (Renoir, ‘36)La Passion de Jeanne D'Arc (Dreyer, ’28)L'Humanité (Dumont, ’99)Claire’s Knee (Rohmer, ’70)Rififi (Dassin, ‘55)The Discreet Charm Of The Bourgeoisie (Buñuel, '72)Les enfants du paradis (Carné, ’45)Army of Shadows (Melville, ‘69)Le boucher (Chabrol, ‘70)Beau Travail (Denis, ’99)Wooden Crosses (Bernard, ‘32)Le salaire de la peur (Clouzot, '53)Orphée (Cocteau, '50)Murmur of the Heart (Malle, ‘71)Le tombeau d'Alexandre (Marker, ‘93)La Belle Noiseuse (Rivette, ’91)Le Trou (Becker, '60) Begynner å regne sammen ASAP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 Nærmer seg slutten nå. Har støket alle lister med Amélie på (regner med dette er en kollektiv spøk?). Straks blir det resultater! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 Ok. Melville vant så det suste. Dobbelt faktisk. Film Regissør Tot. Poeng Ant. Stemmer Snittpoeng-----------------------------------------------------------------01 Le samouraï Melville - 176 - 15 - 11,7302 L'armée des ombres Melville - 167 - 14 - 11,9303 La Passion de Jeanne D'Arc Dreyer - 139 - 9 - 15,4404 Belle de Jour Buñuel - 134 - 10 - 13,4005 Irréversible Noé - 132 - 13 - 10,1506 Du rififi chez les hommes Dassin - 127 - 12 - 10,5807 Caché Haneke - 118 - 11 - 10,7308 Sans Soleil Marker - 108 - 9 - 12,0009 Le charme discret de la bourgeoisie Buñuel - 106 - 8 - 13,2510 Ménilmontant Kirsanoff - 101 - 7 - 14,4311 L'année dernière à Marienbad Resnais - 98 - 9 - 10,8912 Le scaphandre et le papillon Schnabel - 91 - 9 - 10,1113 Trois Couleurs: Bleu Kieslowski - 87 - 8 - 10,8814 Le salarie de la peur Clouzot - 87 - 8 - 10,8815 Week End Godard - 83 - 5 - 16,6016 La Jetée Marker - 80 - 9 - 8,8917 Le cercle rouge Melville - 78 - 7 - 11,1418 Au hasard Balthazar Bresson - 76 - 6 - 12,6719 Hiroshima mon amour Resnais - 70 - 7 - 10,0020 Un chien andalou Buñuel - 68 - 5 - 13,6021 Les quatre cents coups Truffaut 68 12 5,6722 Beau Travail Denis - 67 - 6 - 11,1723 La double vie de Véronique Kieslowski - 67 - 8 - 8,3824 Le fabuleux destin d'Amélie Poulain Jeunet - 65 - 8 - 8,1325 Pierrot le Fou Godard - 64 - 6 - 10,6726 La Grande Illusion Renoir - 62 - 6 - 10,3327 Bande à part Godard - 60 - 4 - 15,0028 Les diaboliques Clouzot 60 8 7,5029 La Haine Kassovitz - 58 - 5 - 11,6030 L'âge d'or Buñuel - 53 - 3 - 17,6731 Trois Couleurs: Rouge Kieslowski - 53 - 6 - 8,8332 À bout de souffle Godard - 53 - 7 - 7,5733 La chute de la maison Usher Epstein - 52 - 4 - 13,0034 35 Rhums Denis - 52 - 5 - 10,4035 Vivre sa Vie Godard - 50 - 5 - 10,0036 Les yeux sans visage Franju 50 6 8,3337 Testament d'Orphée Cocteau - 45 - 3 - 15,0038 Mouchette Bresson - 45 - 4 - 11,2539 Le Trou Becker - 45 - 4 - 11,2540 Le feu follet Malle - 45 - 5 - 9,0041 La Pianiste Haneke - 44 - 3 - 14,6742 Le Mépris Godard - 43 - 6 - 7,1743 Nuit et brouillard Resnais 42 4 10,5044 Play Time Tati 40 3 13,3345 Les triplettes de Belleville Chomet - 38 - 4 - 9,5046 Un homme qui dort Queysanne - 36 - 3 - 12,0047 Le Fantôme de la liberté Buñuel - 35 - 3 - 11,6748 Un condamné à mort s'est échappé Bresson - 35 - 7 - 5,0049 Le diable probablement Bresson - 34 - 3 - 11,3350 La cité des enfants perdus Jeunet 33 2 16,50 Ellers er det en del ikke-franske regissører godt representert, og kanskje en viss monotoni blant navnene. 29 stykker deltok, 174 filmer fikk poeng. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrick 0 Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 Godt jobba! Sett hele fem av topp ti. Det fine med sånne lister er jo at jeg finner ut hvor mye bra jeg antakeligvis har i vente. Dobbelt Melville gjør forsåvidt ikke meg noe. Ellers kanskje overraskende med ingen Godard blant topp ti, men stemmene er vel godt spredt utover flere filmer som man ser lengre nede på listen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 Rakk du et par filmer Fubus? Kan gi deg 15 minutter til. Bl.a Le Samourai lå hos en kompis, så nei, dessverre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BadSmile 8 Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 Savner Céline et Julie vont en bateau i lista. Ellers en fin liten sak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 Veldig gledelig at Ménilmontant og La chute de la maison Usher begynner å markere seg, men synd Georges Méliès ikke får den annerkjennelsen han fortjener. Un homme qui dort inn under topp 50 er også gledelig. Hail pretendis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seftref 1 Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 Gah, Partie de Campagne. Visste jeg hadde glemt noe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro 1 Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men ikke en eneste Chabrol-film på topp 50 over franske filmer!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 Foreslår gråting. Tror vi + morty var de eneste som stemte, pluss noen poeng til Beau Serge (husker ikke hvem det var i farten). Samme med Malle-representasjonen egentlig, selv om han sanket litt mere. Rohmer må også trekkes fram, mager stemmegiving på filmene hans. Pialat med null poeng (er skyldig selv...). Forbidden Games også, men Clement fikk iallefall litt for Plein Soleil. Generelt lite for kanskje den største giganten, Jean Renoir. Ellers ser jeg frem til at noen andre skal få sett en av de beste krigsfilmene, Les croix de bois. http://pixhost.info/avaxhome/a1/d5/000cd5a1.jpeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 Tror faktisk ikke jeg har sett noe av Chabrol. Kommer i alle fall ikke på noe uten at jeg gidder sjekke IMDB. Nok en gang kudos for bra arbeid, Pretender. Savner Le Roman de Renard. Ellers er vel lista helt ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.