Jump to content

TV


marlowe
 Share

Recommended Posts

Treng ein TV med full HD slik eg får sett Premier League i HD-kvalitet, samt at eg sjølvsagt skal ha den til alle filmane mine. Har folket her anbefalingar? Bør ein gå for plasma eller LED? Korleis er det med avstand i fht der ein sit og ser? Noko slags system for antall tommar vs avstand?
Link to comment
Share on other sites

 
LCD er best til spilling og vanlig tv-titting, Plasma egner seg best til film. LED vet jeg ikke noe særlig om. Selv eier jeg en Panasonic TX42G10E som jeg kjøpte for 9999,- og er meget fornøyd. Tipper prisen har sunket litt nå.
Link to comment
Share on other sites

 
Som Gore sier, Plasma egner seg best til film, men funker svært godt til spill også (IMO). Har selv en 50" Full HD Plasma og er storfornøyd. Eneste som er litt smådumt, er at ting "brenner" seg fast veldig fort, men det forsvinner også like fort som det kom. Føler at LED ikke er verdt prisen den har idag, sikkert veldig god, men altfor dyrt. DENNE jeg har, som er forsåvidt latterlig billig for tiden.
Link to comment
Share on other sites

 

Bør vel kanskje gå for Plasma då, sidan opplevinga av film er mykje viktigare enn speling. LED kombinerer kanskje det beste frå LDC og Plasma? Men som nemnt er prisen på det altfor høg no.

 

Har forstått det slik at ein kan sitje nærare om ein har ein tv med Full HD enn om berre HD Ready, noko som gjer at eg kan ha ein relativt stor TV (samanlikna med det skapet eg har no). Går kanskje for ein 50".

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg sitter ca 2 meter unna min 50", og det funker utmerket. Sitter man nærmere så kan man se "støyen" på tven tho. Jeg har full HD. Husk å gjør litt "research" først av tcen du skal kjøpe. Finnes vel mye "dritt" der ute også.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...