Jump to content

Musikk til konfirmasjons-video


seth_ian
 Share

Recommended Posts

Onkelen min lurte på om jeg ville redigere en video til konfirmasjonen til barna hans. Jeg tenkte og sette sammen noen bilder fra barndommen deres i mer eller mindre kronologisk rekkefølge ispedd diverse videoklipp om jeg får konvertert dem i riktig format. Så legger jeg til noe musikk. Hele greia trenger kanskje ikke vare noe lengre enn 5 min.

 

Og i den forbindelse lurer jeg på om dere har noen forslag til musikk som kan gå i bakgrunnen. Men her er utfordringen, han har tvillinger, en gutt og ei jente. Så musikken må være litt... unisex. Og heller ikke for trist. Hadde jeg kjørt på med Eva Cassidy hadde sikkert noen onkler og tanter fått tårer i øyekroken, men føler det blir litt for sentimentalt.

 

Jeg vet ikke hvilken musikk de hører på for tiden, men hadde sikkert vært vanskelig å finne noe som hadde passet begge hadde jeg gått den veien.

 

Noen som umiddelbart får noen ideer?

 

Evt, noen som vet om noen filmer som har en montasje fra noens barndom hvor jeg kan stjele ideer?

Link to comment
Share on other sites

 

Heisann Ian. Synd du ikke får svar. Får prøve å svare dette, selv om jeg ikke har så mye vettug å si kanskje. Har aldri lagd konfirmasjonsvideoer før.

 

Men angående musikkvalg i film til en X familie så er det jo inget logisk standardsvar, du må bare lete og bestemme deg selv. Kanskje se på materialet om det passer humor eller noe annet. Om du vil røre de, underholde de, or what have you.

 

Freeplaymusic.com synes jeg er ganske greit. Det er lisensfri musikk for ditt bruk(ikke at det egentlig hadde spilt noen rolle, er jo ikke kommersielt bruk uansett), og det er mye der som er fint for å finne musikk kategorisert i stemning.

Du kan også søke på hva slags "følelse" du vil. Gratis å laste ned mp3-filer, og du trenger ikke registrere deg. En del ok.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
  • 5 weeks later...

Da ble det coldplay med clocks. Ganske fornøyd med den. Holdt på å velge Jose Gonzalez med heartbeats, men det ble litt for trist. Som om konfirmantene hadde dødd og filmen skulle bli vist i begravelsen.

 

Sang nr 2 ble Stage Dolls med "Eye of my heart" hva enn det betyr. Men onklen dere spiller i stage dolls og jeg vet de var fan av den låta, så sånn ble det. Litt trist den også men det gikk.

 

Ble en suksess på konfen i alle fall

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...