Jump to content

Anbefalingstråd for musikk


GoreGalore
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
 
  • 3 months later...
 
  • 2 months later...

Gratis vafler, ny runde med "anbefal meg hva som helst så lenge det er bra".

 

Et slags tversnitt av hva jeg har hørt en del på den siste tia kan kanskje danne et grunnlag for tips, selv om alt er lov: Joanna Newsom, Crystal Castles, Ride, Swans, Robyn, Perfume, Bardo Pond, The Fall, Spiritualized, The Smiths, No New York-no wave-banda, Glenn Branca, Medicine, Ecstasy of St. Theresa, Tim Hecker, dälek, Bill Callahan.

Link to comment
Share on other sites

 

http://agitreader.com/img/futures/themenleavehome.jpg

 

Dette kommer du til å elske. Utgitt på den superhippe alt-rocklabelen Sacred Bones, et band som uten reservasjoner låner fra ethvert kredibelt referansepunkt når det kommer til støyrock og ukontrollert psykedelia.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Har du hørt Opal? 80-talls Velvet Underground-fundamentalisme på sitt beste. En slags supergruppe der 2/3 senere startet Mazzy Star, og hvor vokalist Kendra Smith hadde bakgrunn som bassist i The Dream Syndicate. Du trenger bare to plater, Happy Nightmare Baby + samleren Early Recordings (som av mange blir regnet som den mest essensielle).
Link to comment
Share on other sites

 
 

Ikke hørt Opal nei, men skaffer meg de to du nevner nå. Mazzy Star liker jeg jo godt (og VU selvsagt) og skaffa meg nettopp Dream Syndicates Days of Wine and Roses, så det passet jo bra!

 

Papi: kom gjerne med et par plater du også (har allerede henta det jeg kan fra liste-tråden din).

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 year later...
Gratis vafler de neste par dagene, på tide med litt fråtsing i julestria. Ønsker anbefalninger, alt er lov så lenge det er bra. Skjønner at dette er dårlig pedagogikk, skolestil uten rammer og regler, så her er et par retningslinjer for dem som synes valgfriheten dreper kreativiteten: "mørk elektronikk", "vinter", "skarp 80-tallssynth", "trommer med reverb", "glemte klassikere", "folk-damer", "uventede noise-partier". Tjæ, noe sånn.
Link to comment
Share on other sites

 

Vet hva du liker. Her er noe:

 

Carol Kleyn - Love Has Made Me Stronger. Drag City + harpe + reissue fra 1976.

Ital - Dream On

Chelsea Wolfe - Unknown Rooms: A Collection of Acoustic Songs. Du kan gjerne sjekke ut Wolfe forøvrig også, men her er hun, som tittelen naturligvis antyder, på sitt mest nedstrippede. Mye forutsigbar "sårhet", men det fungerer.

Marnie Stern - This Is It and I Am It...

Debutplata til Scarlet Chives, signert til Trondheimshipsterlabelen Riot Factory. Merkes godt at denne gjengen har hørt på sine 4AD/Creation-plater. Det er jo ofte fint.

Sensations' Fix - Music Is Painting In the Air

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 3 months later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...