Jump to content

Anbefalingstråd for musikk


GoreGalore
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
 
 
 
 
 
 
Jepp, som Zann påpeker kan du egentlig bare gå for Nuggets og si deg ferdig. De to siste låtene jeg posta er fra denne samlingen. Om du liker dem vet du hva du skal sjekke ut.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Every town must have a place where phony hippies meet

http://www.youtube.com/watch?v=ZTfKGaY9nTM

 

Hats Off to (Roy) Harper, som aldri solgte ut

http://www.youtube.com/watch?v=CIS6HmX5tVk

 

Manfred Mann Chapter Three er slikkeri på vinyl

http://www.youtube.com/watch?v=2QYLEnYsYAI

 

Nuggets: Original Artyfacts from the First Psychedelic Era, 1965–1968 er en gigantisk tommel opp!

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 2 weeks later...
 
 
 

Har lyst til å sjekke ut mer Sigur Ros. Hvor skal jeg begynne?

 

Hva har du hørt fra før av da?

 

Synes det spørs litt i hvilken musikkform du er i for tiden. Hvis du vil ha litt lettere sommermusikk fra Rós vil jeg anbefale at du kjører plata Med Sud i Eyrum Vid Spilum Endalaust- utrolig oppkvikkende og fin musikk (både rolig og litt mindre rolig). Hvis du vil ha litt mørkere, kanskje dypere, stil så er den beste plata soleklart Ágætis Byrjun- der de fleste låtene er som stykker i en symfoni (rundt 10min per) og hele plata bør høres i ett for en perfekt opplevelse. Men generelt kan du begynne hvor som helst når det gjelder Sigur Rós, de har sjukt mye bra.

 

Et par låter hvis du tenker å hysjhysje:

 

- Svefn-G-Englar (favorittlåta mi, helt fantastisk atmosfærisk og følelsesrik)

- Starálfur (vakker som f... og handler jo om en stjernealv!)

- Gobbledigook (synes tittelen beskriver låta jævlig godt, hyper og supersøt)

- Inní mér syngur vitleysingur (genial lyrikk og ei låt som gjør deg glad)

- Festival (en av de største vokalprestasjonene jeg har hørt på 2000-tallet)

Link to comment
Share on other sites

 

Okei, rundown av Sigur Rós:

 

Ágætis Byrjun: Deres mesterverk, uten snev av tvil.

( ): Joda, bra dette, men det slår meg som litt anonymt. Jeg har hørt på det sikkert 10 ganger, men klarer likevel ikke å huske hvordan en eneste låt høres ut. Kanskje det er låttitlene som gjør det.

Takk...: Et par låter som slår an, Gong er definitivt høydepunktet, men Sæglópur er også good shit. Det er "på vei nedover", men absolutt et bra album.

Hvarf/Heim: Verdt å skaffe seg på grunn av Salka. Kanskje den låta jeg vender oftest tilbake til når det gjelder Sigur Rós (hvis man ser bort fra det åpenbare svaret "Svefn-g-englar", da).

Með suð í eyrum blabla: Gjesp. Gjenoppfunnet, men på den negative måten.

 

Ikke hørt Von enda. Det burde jeg.

Link to comment
Share on other sites

 

Okei, rundown av Sigur Rós:

 

Ágætis Byrjun: Deres mesterverk, uten snev av tvil.

( ): Joda, bra dette, men det slår meg som litt anonymt. Jeg har hørt på det sikkert 10 ganger, men klarer likevel ikke å huske hvordan en eneste låt høres ut. Kanskje det er låttitlene som gjør det.

Takk...: Et par låter som slår an, Gong er definitivt høydepunktet, men Sæglópur er også good shit. Det er "på vei nedover", men absolutt et bra album.

Hvarf/Heim: Verdt å skaffe seg på grunn av Salka. Kanskje den låta jeg vender oftest tilbake til når det gjelder Sigur Rós (hvis man ser bort fra det åpenbare svaret "Svefn-g-englar", da).

Með suð í eyrum blabla: Gjesp. Gjenoppfunnet, men på den negative måten.

 

Ikke hørt Von enda. Det burde jeg.

 

Enig i at Byrjun er mesterverket. Men ellers er du litt tullegutt :), digger både Sud og Takk jeg. Jeg har ikke hørt ( ) ennå.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 1 month later...
 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...