Jump to content

Pixar


Fredrick
 Share

  

33 members have voted

  1. 1. Beste langfilm?

    • Toy Story
      2
    • A Bug
      0
    • Toy Story 2
      3
    • Monsters Inc.
      0
    • Finding Nemo
      5
    • The Incredibles
      5
    • Cars
      0
    • Ratatouille
      2
    • Wall-E
      6
    • Up
      10


Recommended Posts

http://img231.imageshack.us/img231/1973/pixar.jpg

 

Som animasjonsentusiast og Pixar-fan tar jeg meg friheten til å slenge opp en meningsmåling om hva som er Pixars beste langfilm. Selskapet har siden langfilmdebuten i 1995 virkelig hevet standarden for hva som forventes av denne type film (i mangel på noe bedre: animert familiefilm), både teknisk, fortellermessig og kunstnerisk. Resultatet er noen av de største kassasuksessene fra det siste filmtiåret, fire Oscar i kategorien beste animerte langfilm og en tillit fra både publikum og kritikere få andre aktører kan måle seg med.

 

Selv synes jeg Pixar er på sitt aller beste når de klarer å formidle en historie eller en stemning uten å måtte ty til et eneste ord, som i de første 45 minuttene av Wall-E, eller når de oppsummerer et helt liv i løpet av 5-10 minutter på starten av Up. Disse to sekvensene tyder også på et selskap som ikke er redde for å ta sjanser, om det så er narrativt som i Wall-E eller i måten de tar for seg død og alderdom i Up. All ære til dem for det, og jeg håper de fortsetter slik.

 

Dette ble en nokså overfladisk oppsummering, men det får holde. Rangér og stem i vei!

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

Av de jeg har sett:

 

1 Toy Story 2

2 Toy Story

3 The Incredibles

4 Wall-E

5 Up

6 Ratatouille

7 Monsters Inc.

 

Generelt synes jeg Pixar er småkjedelig, men de to Toy Story-filmene har jeg alltid likt godt.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Wall-E: 9,5/10

Toy Story: 8/10

Toy Story 2: 8/10

Ratatouille: 8/10

Up: 8/10

Monsters Inc.: 7,5/10

Finding Nemo: 7/10

The Incredibles: 7/10

Cars: 6/10

Link to comment
Share on other sites

 

Måtte gå for magefølelsen som sa 'Ratatouille'. Den var ikke min Pixar-favoritt når jeg først så den, men omtanken i detaljene gjør at jeg liker den bedre for hvert gjensyn. Virkelig den moderne fjelltopp hva sofistikert fysisk komedie angår. Nydelig.

 

 

Ratatouille 10/10

Wall-E 10/10

Up 9/10

Toy Story 9/10

Toy Story 2 9/10

The Incredibles 9/10

Monsters Inc 8/10

Finding Nemo 8/10

Cars 7/10

A Bug's Life - husker ikke, lenge siden

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg tror nok Toy Story 2 fremdeles må sies å være min favoritt. Det var den filmen som etablerte merkenavnet Pixar hos meg. Nemo på andrelass, kanskje Wall-E på tredje.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Up.. fordi jeg synes den var mer emosjonelt ladet, bedre historie og ikke kun basert på slapstick-humor. Ikke at det er noe galt i slapstick-humor, men at Pixar klarte å lage en bra film uten det imponerer.

 

1. Up

2. Ratatouille

3. Toy Story 2

4. Monster Inc

 

Strengt tatt også kun de Pixar-filmene jeg egentlig liker.

Ikke sett Wall-E da skal sies. Kan hende den ville utfordret pallen.

Ikke sett Cars heller, men den virker litt sånn sucky-sucky..

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Oi, trodde jeg hadde sett flere her. Toy Story, A Bug's Life, Monsters Inc. Er for lenge siden jeg så noen av dem til at jeg avgi noen dom. Gode minner fra Toy Story i hvert fall. Tipper jeg kan like WALL-E.

 

Venter med å stemme.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Ja, jeg digger Cars, og syntes Wall-E var ganske kjedelig og tafatt. Sikkert mye med omstendigheter å gjøre da. Men det er Pixar da, så liker jo egentlig alle filmene der, bortsett ifra A Bug's Life.
Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 11 months later...
 
  • 1 month later...

1. WALL-E

2. Up

3. Ratatouille

4. Toy Story 3

5. The Incredibles

 

 

6. Finding Nemo

7. Toy Story 2

 

A Bug's Life, Toy Story og Monsters Inc. er det for lenge sia jeg har sett til at jeg kan slenge de inn i en slik rangering. Men de topper nok neppe WALL-E uansett. Det gjør nok neppe Cars heller, som forblir usett.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...