Jump to content

Divine Trash


morty
 Share

Recommended Posts

http://img105.imageshack.us/img105/4226/divinetrash3zv.jpg

 

En dokumentar om en periode i amerikansk filmhistorie, som skjedde i og rundt et undergunns miljø i Baltimore. Frontet av filmskaperen, provokatør og morromann John Waters. Kjapp innføring i hvordan det startet, folks reaksjoner og hele filmundergrunnen. Som leder oss til en film, som sendte sjokkbølger langt utenfor dette miljøet. Filmen er klassikeren Pink Flamingos, i all sin grelle prakt.

 

Her får vi innblikk i innspillgen, som utrolig nok er bedre skutt enn selve Pink Flamingos. Det intervjues en rekke mennesker, som alle gir deres versjon av hvordan de så John Waters, Pink Flamingos, undergrunnsmiljøet og Divine. Denne filmen er på mange måter en hyllest til Harris Glen Milstead aka. Divine, som ble John Waters faste kvinnelige hovedrolle helt frem til sin død.

 

http://img46.imageshack.us/img46/8708/pinkflamingosmellomstort2ul.jpg

 

Dette er en uhyre fascinerende film, ikke bare hvis du er en John Waters fan. Men fordi den tar for seg en filmatisk myte, den handler om sensur, aksept for mennesker og det å ha pågangsmot. Utrolig nok har Pink Flamingos fått ennå mer betydning for meg, etter jeg nå ser den for hva den engang måtte ha ment. Beskrivelsen av hvordan folk reagerte til filmen, eller hvordan hele kinosaler hylte når Divine spiser hundebæsj, er jo ikke annet enn hysterisk morsomt. Jeg har sjelden ledd så mye, og så inderlig, som jeg gjorde av denne lille hærlige dokumentaren.

 

Dessuten er der uhyre mye -utrolig nok- behind the scenes film, som her kommer til overflaten for fansen. Du får også se intervju med storheter som Kuchar brødrene, Herschell Gordon Lewis, Paul Morrissey, Hal Hartley, Jim Jarmusch etc. etc., pluss foreldrene til bla. John Waters. Som forøvrig aldri har sett Pink Flamingos, og aldri skal heller. Jeg har ingenting annet å si, enn at dette var en gigantisk opptur for meg. To tommler og en hundebæsj opp!

 

Link Divine Trash IMDB

 

Link Divine Trash Rotten Tomatoes

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...