Jaqo 0 Posted February 17, 2010 Report Share Posted February 17, 2010 Puh! Det tok sin tid, men nå er den omsider på plass. Listen er basert på de filmene jeg har sett flest ganger, samt de filmene som har gitt meg ekstremt gode filmopplevelser, og en god følelse i magen.Here goes: 30. The Day After Tomorrow (Emmerich, 2004)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/thedayaftertomorrow.jpg 29. Needful Things (Heston, 1993)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/needful_things_xl_01--film-B.jpg 28. Grease (Kleiser, 1977)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/Grease-movie-p02.jpg 27. Apollo 13 (Howard, 1995)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/apollo-13.jpg 26. Citizen Kane (Welles, 1941)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/kane.jpg 25. The Godfather (Coppola, 1972)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/Godfather_PK_3-RR-Xsm.jpg 24. Die Hard With A Vengeance (McTiernan, 1994)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/20060810-DH3SCAN5.jpg 23. Beauty and the Beast (Trousdale/Wise, 1991)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/3-wallpapers-beauty-beast.jpg 22. Casablanca (Curtiz, 1943)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/casablanca-bogart-wilson.jpg 21. Top Gun (Tony Scott, 1986)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/top_gun_goose_and_maverick.jpg 20. Deep Impact (Leder, 1998)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/deepimpact480a.jpg 19. Platoon (Stone, 1986)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/platoon-560.jpg 18. Finding Neverland (Forster, 2004)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/photo_03_hires.jpg 17. Titanic (Cameron, 1997)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/titanic-movie.jpg 16. Aladdin (Clements/Musker, 1992)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/aladdin02kp01497301c.jpg 15. The Land Before Time (Bluth, 1988)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/TheLandBeforeTimeScreen.jpg 14. Big Fish (Burton, 2003)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/tim2.jpg 13. Schindler's List (Spielberg, 1993)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/SchindlersList.jpg 12. Braveheart (Gibson, 1995)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/braveheart460.jpg 11. E.T.: The Extra-Terrestrial (Spielberg, 1984)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/ET-16_680_707106i.jpg 10. Nuovo Cinema Paradiso (Tornatore, 1988)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/cpar1.jpg 09. Gladiator (Ridley Scott, 2000)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/gladiator-tiger.jpg 08. Crimson Tide (Tony Scott, 1995)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/image3full.jpg 07. August Rush (Sheridan, 2007)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/august-rush1.jpg 06. The Lion King (Allers/Minkoff, 1994)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/lionkingdisney.jpg 05. Love Actually (Curtis, 2003)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/hugh-snow.jpg 04. Transformers (Bay, 2007)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/transformers_optimus.jpg 03. The Rock (Bay, 1996)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/therock.jpg 02. Forrest Gump (Zemeckis, 1994)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/forrestGumphanks2.gif 01. Jurassic Park (Spielberg, 1993)http://i122.photobucket.com/albums/o257/Thommelom/t-rex-jurassic-park.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted February 17, 2010 Report Share Posted February 17, 2010 Flott at du poster en liste her, Jaqo. Som forventet var den ikke den aller mest typiske Dfilm listen fyllt med Werckmeister og en eller annen film med Godard. Er fint det også da. Mangfold! (Hvordan ser du egentlig på den typiske Dfilm-listen egentlig? Vet du har flikket litt tidligere på forumets smak, så jeg bare undrer.)Klart, du har jo Citizen Kane, så du er visst ikke helt på andre siden av skalaen heller i forhold til major Hollywood og denslags. Er jo oftere en filmkritikerfavoritt enn noen folkelig film vil jeg si, men akk. Interessant å ha Lillefot på den listen. Skjønnheten og Udyret er også min favoritt av Disney. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaqo 0 Posted February 17, 2010 Author Report Share Posted February 17, 2010 Hvordan jeg ser på den typiske dfilm-listen? Tja, mest med utsagn som "Huh?? Har ikke hørt om den filmen en gang!" Men det gjør det bare litt ekstra moro å poste min liste her inne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted February 17, 2010 Report Share Posted February 17, 2010 Hmm, hva skal jeg si? Du har greid å inkludere opptil flere filmer jeg hater, på topplisten din. The Day after Tomorrow, Forrest Gump og Top Gun. Liker dog Die Hard 3, Jurassic Park,Cinema Paradisio og Casablanca. Citizen Kane er vel den eneste jeg anser som virkelig stor av de på listen din. Men artig med nye lister uansett Lenge siden du har postet her, Jaqo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaqo 0 Posted February 17, 2010 Author Report Share Posted February 17, 2010 Hmm, hva skal jeg si? Du har greid å inkludere opptil flere filmer jeg hater, på topplisten din. The Day after Tomorrow, Forrest Gump og Top Gun. Liker dog Die Hard 3, Jurassic Park,Cinema Paradisio og Casablanca. Citizen Kane er vel den eneste jeg anser som virkelig stor av de på listen din. Men artig med nye lister uansett Lenge siden du har postet her, Jaqo! Haha, såpass! Hater faktisk. Jaja, kan ikke si jeg ikke venta på ihvertfall én slik reaksjon Ja, det begynner å bli en stund siden. har vært syyykelig opptatt siden sist. Juleferie, korkonserter, eksamener, og ikke minst revyoppsetning på høyskolen har gjort sitt til at jeg har hatt 0 fritid til forumaktivitet. Får se hvordan det blir framover nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted February 17, 2010 Report Share Posted February 17, 2010 Jeg liker førsteplassen, har tenkt å ta et gjensyn i det siste når det gjelder den. Er så mange år siden jeg så den på VHS. Kult med mye tegnefilmer, men, ja.. ikke helt dfilm, nei. Hvor er City Lights, sier nå jeg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skogsraa 0 Posted February 17, 2010 Report Share Posted February 17, 2010 Her var det veldig mye jeg syns er dårlig, men du har med favoritten min Nuovo Cinema Paradiso. Det er da noe. Du skal uansett ha skryt for å ha med Transformers på en liste på forumet her. Jeg ville ikke turt det(ikke det at jeg liker den heller. Gud forby!). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norsk Kiwi 0 Posted February 17, 2010 Report Share Posted February 17, 2010 Mer respektfullt å ha Transformers på lista enn Love Actually. Men hvem er jeg til å kritisere? Ser ikke liste over Kiwis beste. Kanskje en vakker dag.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaqo 0 Posted February 17, 2010 Author Report Share Posted February 17, 2010 Jeg liker førsteplassen, har tenkt å ta et gjensyn i det siste når det gjelder den. Er så mange år siden jeg så den på VHS. Kult med mye tegnefilmer, men, ja.. ikke helt dfilm, nei. Hvor er City Lights, sier nå jeg! City Lights har jeg (og det skammer jeg over) fortsatt til gode å se. Store planer om å få gjort noe med det, for øvrig. Her var det veldig mye jeg syns er dårlig, men du har med favoritten min Nuovo Cinema Paradiso. Det er da noe. Du skal uansett ha skryt for å ha med Transformers på en liste på forumet her. Jeg ville ikke turt det(ikke det at jeg liker den heller. Gud forby!). Jeg liker å være litt vågal serru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skogsraa 0 Posted February 17, 2010 Report Share Posted February 17, 2010 Ja, nesten som å tatovere en tegning av muhammed på ryggen og løpe splitter naken gjennom en storby i Muhammed-land. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted February 17, 2010 Report Share Posted February 17, 2010 City Lights har jeg (og det skammer jeg over) fortsatt til gode å se. Store planer om å få gjort noe med det, for øvrig.Hvilke Chaplins har du sett da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaqo 0 Posted February 17, 2010 Author Report Share Posted February 17, 2010 Ja, nesten som å tatovere en tegning av muhammed på ryggen og løpe splitter naken gjennom en storby i Muhammed-land.Neinei. Det er ikke vågalt. Det er bare teit. Hvilke Chaplins har du sett da? Med tanke på avataren min er det ironisk nok ingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted February 18, 2010 Report Share Posted February 18, 2010 Ja, nesten som å tatovere en tegning av muhammed på ryggen og løpe splitter naken gjennom en storby i Muhammed-land. Er Transformers 2 jeg synes var et intenst makkverk og det er utenfor min fatteevne at man kan forsvare den. Transformers 1 var mer "meh".. man ser jo slike filmer for effektene sin skyld. Nå er det mange meninger om filmene her inne, men nummer 1 glemte i allefall ikke å fortelle sin (om enn kanskje tynne) historie. Transformers 2 brukte 17-20 timer og fortalte ingenting til fordel for et effektshow. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted February 18, 2010 Report Share Posted February 18, 2010 Love Actually er da en søt. Heller den enn Tranformers. Top Gun så jeg forøvrig da den kom, på bygdekino, det kom folk langveis fra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted February 18, 2010 Report Share Posted February 18, 2010 Med tanke på avataren min er det ironisk nok ingen. ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted February 19, 2010 Report Share Posted February 19, 2010 Ja, her var det jaggu mye møl og TV3-film. Men du har da med et par-tre amerikanske klassikere og Burtons beste og en del tegnefilmer jeg likte da jeg var kid, så det er vel ikke helt håpløst. Jeg synes for øvrig også at Love Actually er koselig, en slags kulminasjon av juletids-schmaltzen som fungerer nettopp fordi den ikke har noen sperrer når det kommer til sukkersøthet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speik 1 Posted February 19, 2010 Report Share Posted February 19, 2010 Jeg liker Big Fish veldig godt. Og The Rock er jo bare fuck-awesome! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engangsgrill 16 Posted February 19, 2010 Report Share Posted February 19, 2010 Synes denne lista var mer interessant enn gruppeklemmene som vanligvis blir servert. Når det er sagt blir lister alltid bedre av begrunnelser, selv når disse begrenser seg til noen linjer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crinderman 0 Posted February 19, 2010 Report Share Posted February 19, 2010 Top Gun er driiiiiiiiiiiiiiiiiit kjedelig! Transformers er også ikke så spesielt spennende, men grei nok film (2ern var elendig da, sovna nesten) Braveheart er ganske tynn, men underholdende og godt laget. Beauty and the Beast er god nok, men en av de svakere disney animasjons filmene. Topp 2 er gode nok. 7.5/10. Men de ville ikke ha vært på en top 1000 hvis jeg lagde det, faktisk så ville de vært langt utenfor den. The Day After Tomorrow er veldig underholdende og godt laget. Men ikke altfor fantastisk. Har ikke sett Needful Things, Grease og Deep Impact. Resten er veldig gode! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wertoi 0 Posted February 20, 2010 Report Share Posted February 20, 2010 Beauty and the Beast er den beste Disney-filmen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crinderman 0 Posted February 20, 2010 Report Share Posted February 20, 2010 Nei du, det er Pinocchio! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted February 20, 2010 Report Share Posted February 20, 2010 Pinocchio uten tvil. Deretter Peter Pan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.