Jump to content

Ny forummodell


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mulig å få endret klokken til 24 timer? AM/PM er bare forvirrende.

Done.

 

 

Kan ikke si meg annet enn enig. Gimme some red.

Kommer etter hvert. Som sagt tidligere i tråden, får dere nesten bare holde ut med blått i to uker. Det tror jeg vi alle klarer sånn nogenlunde.

 

Flytt også banneren fra venstre til høyre, gjerne fær hodet mutt eksploderer!

Dette går nok ikke foreløpig. Det nye forumet bruker en gradient som bakgrunnsbilde, og dermed kan vi ikke gå for den samme løsningen som før, med logoen på venstre side og "månedens-tema-partiet" på høyre side. Kanskje jeg finner en løsning på det når jeg setter meg ned og endrer på fargene, men foreløpig, nei. Ser det så voldsomt fælt ut slik der et nå da? Eller er det først og fremst pga. Scorsese-bonanzaen at hodet ditt eksploderer?

Link to comment
Share on other sites

 
 

Ser det så voldsomt fælt ut slik der et nå da? Eller er det først og fremst pga. Scorsese-bonanzaen at hodet ditt eksploderer?

 

Tenkte på plasseringen, ser litt off ut. Litt nakent der til høyre.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Tenkte på plasseringen, ser litt off ut. Litt nakent der til høyre.

Vel, som sagt, så er designet bygget opp litt annerledes, og består allerede av et bakgrunnsbilde. Dermed kan vi ikke gå for den løsningen vi hadde før, med deler av banneret på høyresiden. Men kanskje jeg finner en annen løsning når jeg skal bedrive fargelegging.

 

Vi kan jo for så vidt ha en liten poll angående fargevalg? Moderatorgjengen landa vel på rødt ettersom det er litt "kinosalaktig", i tillegg til at blått virka litt for business-aktig ut på forsia, eller noe i den duren.

 

Men det er jo for så vidt ikke noe verre enn at den blå versjonen bare forblir et skin, i tillegg til et rødt et.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Likte gamle søkefunksjonen mye bedre enn den nye. Liker ikke måten resultatene listes og hvordan søkemulighetene er begrenset. Ikke mye valgmuligheter for hvordan resultatene vises. Er det mulig å stille tilbake til gammel versjon eller moderere den nye?
Link to comment
Share on other sites

 

Likte gamle søkefunksjonen mye bedre enn den nye. Liker ikke måten resultatene listes og hvordan søkemulighetene er begrenset. Ikke mye valgmuligheter for hvordan resultatene vises. Er det mulig å stille tilbake til gammel versjon eller moderere den nye?

 

Prøvd Advanced ved siden av?

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Prøvd Advanced ved siden av?

 

S,

 

Ja, det er Advanced jeg snakker om. Brukte å kunne velge å se resultatene som poster (ikke bare som preview) og rangere med gamleste innlegg først. Nå ser man kun et preview som ikke inneholder hele posten og kronologisk betyr bare nyeste innlegg først.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, det er Advanced jeg snakker om. Brukte å kunne velge å se resultatene som poster (ikke bare som preview) og rangere med gamleste innlegg først. Nå ser man kun et preview som ikke inneholder hele posten og kronologisk betyr bare nyeste innlegg først.

 

Man kan velge eldste først også. Du velger ascending/descending.

 

Angående preview however....

Så kunne man ikke se hele postene tidligere heller, men kanskje et litt større utdrag. Trykker man på titlene så kommer man rett til postene i tråden ihvertfall. Skal du sjekke ut flere så kan man åpne nye vindu.

Kan hende det var hakket bedre på det forrige systemet. Finner ikke noen mulighet til benytte det gamle systemet. Beklager Kiwi.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

En annen ganske fin ny funksjon er at man ved å trykke på "download"-knappen nederst på siden, så kan man laste ned tråder eller poster direkte ned i Word-fil.

Samt printervennlige sider. Det kan jo være praktisk.

 

Knappen der det står "e-mail" er litt misvisende tildels. Det er egentlig en tips-knapp. Du kan sende e-mailtips med en beskjed til noen angående tråden.

 

S.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

du har jo "back to top" helt nederst til venstre, men det er kanskje litt for langt ned?

Det var i alle fall for langt til at jeg hadde giddet å sjekke. Den burde stått under hver post, som jeg synes å huske det gjorde i "gammelforumet". Litt enkel php-koding som skal til, bare. ;)

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Den bringer meg... hjem? Er det til toppen av siden?

Jepp. Så har du motsatsen "end", som bringer deg til, tada, bunnen av siden. Synes ellers dette ser ganske kjekt ut til å være nærmest et utkast til forumets nye design. Var vel først og fremst Scorsese på plass øverst sonm dro opp. Synes den overveldende mengden hvitt skjærer litt i øynene, men regner med at det går seg til når rekefisket er overstått.

 

Finner ikke denne nedlastingsfunskjonen som Svank beskrev, det var noe slikt på den gamle utgaven av forumet men den fungerte ikke når trådene ble litt store. Den måtte vel delt opp trådene i kanskje 50 eller 100 eller 200 eller 250 "forumsider" pr. side, eller hvor mange "forumsider" det nå er mulig for Word og html formatet å håndtere greit som en side og nummerert dem. Alltid greit når en ikke har fulgt med på en tråd en stund eller en gammel tråd graves frem eller noe, så får en scrollet raskt gjennom på jakt etter det mest relevante.

 

EDIT: ah, kremt, nedlastingsknappen er kun der når en er innlogget ja. Det må du jo berette om. Host.

 

EDIT: det fungerte fortsatt ikke nei, "Hva leste du sist" i html versjon ble kuttet en gang i 2007. Trenger litt oppdatering om den skal være til spesielt mye nytte.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Skal sjå på det Tmwtp.

Det med søkemaskinen skal være i orden nå. Var i forbindelse med Norsk Kiwi sin forespørsel. Er visst to søkemaskinmetoder, èn som het traditional og en som het sphinx.

Sphinx kan jeg ikke si fungerte særlig bra.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Skal sjå på det Tmwtp.

Det med søkemaskinen skal være i orden nå. Var i forbindelse med Norsk Kiwi sin forespørsel. Er visst to søkemaskinmetoder, èn som het traditional og en som het sphinx.

Sphinx kan jeg ikke si fungerte særlig bra.

 

S,

 

Ser da akkurat lik ut som i går. Tar det litt tid før det forandres?

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 2 weeks later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...