Jump to content

Scorsese måned!


Svankmajer
 Share

Bannerbilde-vote!  

20 members have voted

  1. 1. Bildet under som banneren under temaet?

    • Ja, er du gal!
      2147483645
    • Ja, er du gal!
      2147483647


Recommended Posts

 
  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
 
Trur eg må stå over å skrive teksten om Taxi Driver. Om nokon vil ta over så sei i frå! Kan vere eg kan få til teksten etter kvart, men tvilar.
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg står også over. Kom aldri med et bekreftende svar på at jeg skulle skrive om Gangs of New York, men nå skyver jeg all tvil til side, og sier at jeg ikke kommer til å skrive noen artikkel i denne omgang.

 

Har forøvrig bestilt billetter til Shutter Island, så jeg får i det minste sett én Scorsese-film denne måneden.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Ok, det var synd Infenso. Står avgjørelsen selv om dette blir gående til Mars?

 

S,

 

Da må jeg kanskje revurdere det, men jeg ser aller helst at vi tar for oss en ny regissør i mars. Jeg syns ikke Scorsese er så fryktelig interessant, og aktiveteten til nå har ikke akkurat vært overveldende. Scorsese er kanskje ikke den regissøren som iviterer til mest diskusjon og splittede meninger.

Link to comment
Share on other sites

 

Da må jeg kanskje revurdere det, men jeg ser aller heltst at vi tar for oss en ny regissør i mars. Jeg syns ikke Scorsese er så fryktelig interessant, og aktiveteten til nå har ikke akkurat vært overveldende. Scorsese er kanskje ikke den regissøren som iviterer til mest diskusjon og splittede meninger.

 

Å, ikke direkte uenig at aktiviteten ikke har vært overveldende, men det har jo vært det samme med Herzog og Denis. Jeg antar man burde lage flere tråder som inviterer til diskusjon. Jeg tror definitivt Scorsese kan skape litt diskusjon, men det avhenger at ikke folk er så passive. Man må åpne tråder, bidra med idéer og konsepter til disse temaene... Jeg tror jo at alle vil at dette skal bli mer interessant.

 

Dette med diskusjoner på en diskusjonskanal er dessverre litt merkelig. Du kan f.eks se at hele den Dog Man Star debatten med Crinderman førte til en ganske interessant diskusjon om filmmediet og veldig mye mer, men den kom jo veldig lite planlagt såklart. Planlagte diskusjoner skjer ikke så veldig ofte. Man kan sette opp tråder, men man vet aldri hva som gir aktivitet.

 

Er det andre ting dere kunne tenkt dere i disse temaene? Det virker som folk er mye mer ivrig over hvem som skal være neste tema og det virker som folk liker konseptet, men folk er ellers veldig passive med å bidra utover at enkelte tar på seg å skrive et essay.

 

Og sukk. Vi har jo enda ikke lukket Herzog og Denis-temaene dessverre.

Pretender og jeg har ikke levert artiklene til Herzog. Og KAH og Nomansvalley skal levere artikler til Denis.

Nå synes jeg Denis tilslutt har fått veldig mange gode artikler, om enn ikke så mye diskusjoner utover at Engangsgrill har vært flink å kommentert.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg vil først og fremst foreslå at vi kutter ned på "arrangementene" her. To kåringer som kjøres parallelt med et månedstema blir for mye av det gode. Forumet er nå inne en horror/Japan/Scorsese-periode der det er laber/halvhjertet aktivitet i alle tre avdelingene.

 

Jeg tror forøvrig at en von Trier-måned kunne blitt interessant.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg vil først og fremst foreslå at vi kutter ned på "arrangementene" her. To kåringer som kjøres parallelt med et månedstema blir for mye av det gode. Forumet er nå inne en horror/Japan/Scorsese-periode der det er laber/halvhjertet aktivitet i alle tre avdelingene.

 

Jeg tror forøvrig at en von Trier-måned kunne blitt interessant.

 

Sikkert noe i det. Synes også helt ærlig at to kåringer var ganske merkelig å kjøre samtidig(hvorfor egentlig?), men jeg tror kåringer og månedstema kan leve i lag. Sammen med Visninger Og Rop.

Tror folk bare må bestemme seg for hva de vil følge. Det går fint an å se litt Scorsese og litt japansk f.eks. At det skal være så forvirrende forstår jeg ikke.

Men joda, jeg skulle ønske jeg hadde hatt tid til mer. Jeg har ikke sjanse å se så mye horror eller japansk.. men jeg tror jeg skal prøve å fange med noen tips når listene er ferdig iallefall....

 

Men ja, jeg skjønner bedre disse forslagene om å slå de sammen nå. Det er bare så vanskelig siden kåringer ofte går over nasjoner og sjangere og ti-år. Svæææære og omfattende temaer. Mens disse månedstemaene kler mindre temaer, ala en regissør med 5 filmer der man får artikkelskribenter på alle sammen.

 

Angående artiklene så tror jeg flere burde gå for KAH-metoden, som både virker effektivt og gir gode resultater. Nå kan jeg bomme på hans metode(isåfall får han rette meg), men det virker som han skriver hele greia på en kveld ca, og ser litt over det neste dag og leverer det. Krever jo ikke hovedoppgaver. Selv om det kom masse utrolig sterke og velskrevne artikler til Kubrick-temaet.

Jeg tror også at det vil lønne seg om man ser disse temaene litt frem i tid. Må helt klart jobbes mer med i allefall hvordan å få dette til å gå mer rundt.

 

Von Trier hadde vært interessant. En Antichrist-debatt antar jeg ville tatt av. Hans arbeidsmetoder er jo også spesielle og diskuterbare.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

 

Angående artiklene så tror jeg flere burde gå for KAH-metoden, som både virker effektivt og gir gode resultater. Nå kan jeg bomme på hans metode(isåfall får han rette meg), men det virker som han skriver hele greia på en kveld ca, og ser litt over det neste dag og leverer det. Krever jo ikke hovedoppgaver. Selv om det kom masse utrolig sterke og velskrevne artikler til Kubrick-temaet.

Jeg tror også at det vil lønne seg om man ser disse temaene litt frem i tid. Må helt klart jobbes mer med i allefall hvordan å få dette til å gå mer rundt.

 

 

Er den metoden jeg bruker også. Funker fint, og jeg bruker sjeldent mer enn en og en halv time på en artikkel. Fullt oppnåelig uansett hvor travelt man har det, egentlig.

Link to comment
Share on other sites

 

Synes at det er litt darrig argument at man ikke skal skrive, fordi interessen er for laber rundt temaet. Hele poenget er jo at man skal skape litt interesse, og kanskje nettopp din artikkel, Infenso, hadde skapt den diskusjonen du så sårt etterlengter?

 

Man trenger ikke komplisere det, skriv fra levra, jeg er sikker på det blir godt motatt. Kanskje litt enig at det "skjer" veldig mye på en gang.

Link to comment
Share on other sites

 

Er den metoden jeg bruker også. Funker fint, og jeg bruker sjeldent mer enn en og en halv time på en artikkel. Fullt oppnåelig uansett hvor travelt man har det, egentlig.

 

Jepp, du var i tankene også faktisk. Man kan også bruke litt mer tid hvis man vil såklart, men jeg tror faktisk(når jeg tenker over det) at meningen var en slags forlenget greie enn det man skriver i "Hva Slags Film Så Du Sist"-tråden. Tror egentlig på godt og vondt det bare ble satt en slik standard under Kubrick-temaet der flere brukte veldig mye tid å skrive. Personlig satt jeg latterlig mange kvelder og skrev på min(inkludert alle bøkene jeg leste om Kubrick), og det har nok avskrekket megselv. For meg var det bare også litt spesielt med Kubrick, siden han var en av de som virkelig fikk meg interessert i film.

 

Fikk endelig fingeren ut og har begynt å skrive på Scorsese artikkelen min nå. Lese Scorsese On Scorsese har jeg også begynt på.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Jeg? Que? Ok? Jeg skal skrive om Cape Fear, noe annet er helt nytt for meg.

 

Edit: Sleng ut Herzogen a, hva er det du venter på? Neste istid? Bedre tider? At helvette skal fryse over?

Vi venter i spenning!

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg? Que? Ok? Jeg skal skrive om Cape Fear, noe annet er helt nytt for meg.

 

Edit: Sleng ut Herzogen a, hva er det du venter på? Neste istid? Bedre tider? At helvette skal fryse over?

Vi venter i spenning!

 

Bare tenkte at du kanskje var bedre person å skrive Scorsese enn meg. Samt at det var ditt forslag.

Har av en eller annen grunn ikke sett så mye Scorsese, men nå jeg nå forsåvidt skrevet litt så kanskje greit at fortsetter nå..

 

Herzog-artikkelen er ikke ferdig, men jeg kan kaaaaanskje prøve til helgen. Har dog så mye annet som skjer at jeg ikke vet om jeg kan love noe.

 

Er litt irritert på at Scorsese forresten så ofte skal lage episke svære filmer på nesten 3 timer hver gang forresten! Er jo rene prosjektet å finne tid å sette seg ned med filmene hans.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
Hvorfor er jeg mer skikket for Scorsese enn deg? Hmmm. Men hvis du ikke ville skrive, eller har tid, så burde du kanksje ikke tatt det på deg? Noe annet har aldri vært oppe til diskusjon :) Hadde det så vært, kunne jeg selvsagt skrevet. Jeg nevnte vel at Scorsese kunne gi mer liv, fordi flere har et forhold til ham, men valget er uansett forumets.
Link to comment
Share on other sites

 
 
La oss ha det klart:"Jeg syns ikke Scorsese er så fryktelig interessant, og aktiveteten til nå har ikke akkurat vært overveldende." Jeg siktet til interessen rundt tema/aktiviteten, ikke Infensos smak og behag.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Nei, nå er det jo du som mener at jeg burde ha skrevet om Scorsese. Så jeg sier bare at jeg kan, mest for å hjelpe deg med å lette på trykket. Jeg tviler på at jeg kan mer om Scorsese enn deg. Men du får gi beskjed om du vil gi det i fra deg eller trenger noe hjelp.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...