Jump to content

Kommende dvd utgivelser

Howie
 Share

Recommended Posts

• Replies 342
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nei, det der er den eneste kilden. Aner ingenting, men krysser fingre for at det ikke tar for lang tid, og at det ikke er sonebegrenset.

Hvordan går det med HD-tilværelsen ellers? Har blitt noen blu-titler på meg, men det er litt langsomt. Prøver å investere i kvalitetsting, og det er jo ofte litt tid mellom de interessante utgivelsene. Har Zulu og Black Narcissus på vei (trass i at jeg har Criterion-dvden av den siste...), og fikk nylig Great Expectation (som var nydelig). Zulu blurayen har fått sykt bra omtaler.

Ok, en får ta det som ett godt tegn på at den er på trappene :)

Har foreløbig bare skaffet meg 5 blu rayer. Har bestemt meg for å ikke dobbelkjøpe noe så lenge dvd`en jeg har er av brukbar kvalitet.

There will be Blood, Fanny og Alexander, Zodiac, Black Narcissus og Breaker Morant er de jeg har foreløbig. Sistnevnte er forøvrig sone A, så den får ligge å kose seg til jeg får tak i noe som takler slikt :)

• 2 weeks later...

Hmmm... ser ut til å være portet fra Ruscico sine utgivelser, altså det samme som Artifical Eye gav ut. Det betyr egentlig ganske elendig kvalitet.

Tror nok jeg må arrestere deg der, pretender. AE sin 2disc utgave blir - i lag med MK2 sin - utropt som markedets beste av velrennomerte DVD Beaver.

Blant annet har Ruscico laget surroundmix med masse kunstnerisk frihet (masse ekstralyd, nykomponert musikk og gudene vet hva annen slags blasfemi). Heldigvis har de lagt ved original monolyd på Stalker og Speil, etter pushing fra diverse hold... For ekte fans, må det til med Criterion sine utgivelser.

Ja, de har rotet det til med en 5-1 mix, men de har - som du sier - også lagt ved det originale monosporet på den nordiske utgaven. Bildemessig får RusCiCo også mer enn godkjent av DVD Beaver. Jeg ser derfor ingen spesiell grunn til ikke å kjøpe disse nordiske utgavene nå som PK har de på kampanje. Er det bonusmaterialet som gjør at du anbefaler Criterions langt dyrere utgaver her?

Tror Pretender først og fremst snakket om Nostalghia, som kjent er den ganske dårlig behandlet av AE, samt det tullet med nye lydmixer, men det har de jo ryddet opp i ved å inkludere monolydsporet på både Stalker og Zerkalo, og jeg vet at det er AE-utgavene av disse filmene Pretender har anbefalt i andre tråder. Criterion har da vitterlig heller ikke gitt ut disse tre filmene, men kanskje litt av poenget her også var at de burde gjort det, for filmene hadde fortjent enda bedre behandling.

Om disse nordiske utgivelsene bruker samme transfers så er de vel så gode som noen, eneste som er verdt å merke seg er vel at man må handle Criterion dersom man vil ha den lange versjonen av Andrey Rublev. Ja, også har vel Criterions Solaris ganske overlegen bildekvalitet.

Hehe, det gikk litt fort i svingene her. Min kommentar til pretender gikk i all hovedsak på "Stalker" - den nordiske utgaven er identisk (minus bonusmaterialet da) med AE sin, og den er vel fortsatt regnet som markedets beste. Jeg ser derfor ingen grunn til ikke å kjøpe den nordiske utgaven, særlig ikke nå når den er så billig...

Hehe, det gikk litt fort i svingene her. Min kommentar til pretender gikk i all hovedsak på "Stalker" - den nordiske utgaven er identisk (minus bonusmaterialet da) med AE sin, og den er vel fortsatt regnet som markedets beste. Jeg ser derfor ingen grunn til ikke å kjøpe den nordiske utgaven, særlig ikke nå når den er så billig...

Ok, gikk litt fort ja. Nei, skulle ikke være noen grunn til å styre unna disse da, og 59 kr for Stalker, alle filminteresserte burde definitivt kjenne sin besøkelsestid og slenge den i PK-handlekurven snarest ja.

• 2 weeks later...

Mulig det er nevnt tidligere, men Låt den Rätte Komma In kan fåes på DVD og Blu-Ray fra U, S & A nå. Grunnen til at jeg poster er at jeg er litt spent på regionkoding etc. Amazon hevder Blu-Ray discen bare vil spille på US-spillere, men jeg så svær som den butikken er så er det neppe noen so har prøvd (eller engang sjekka). Noen som veit?

Velkommen til forumet Dr Downs :)

Den skal være regionfri i følge Axelmusic.com. De er til å stole på så vidt jeg vet. Også dvdbeaver har den som regionsfri.

Den svenske utgaven fås kjøpt på cdon, men den har bare ett vanlig DD 5.1 lydspor. Den amerkanske versjonen har ukomprimert DTS HD master audio.

God nok grunn til å kjøpe den amerikanske , billigere blir det sikkert også.

• 1 month later...

ikke billig

dryg pris

Criterion har vel aldri vært "billig". Som regel handler det om å lukke øynene under betalingen, om man vil ha. Det er jo forresten snakk om 9 1/2 time, eller tre filmer her også.

Eventuelt er det på tide å få seg en jobb, hehehe

Er vel sikkert noe i det, men jeg trodde Criterion hadde sluttet med slik jeg. Gir dette mer penger i kassa for dem da? Filmen gis vel ut på dvd av andre selskaper, og det må da ha kostet en del å skaffe rettighetene til denne. Er det andre enn trofaste Criterion-kjøpere som kommer til å handle denne utgaven? Vel, jeg har ikke peiling, bare mine fem øre.

Hvis den også gis ut av andre selskaper, er det vel i en eller annen avtale med Criterion. Ser ut til at den andre utgaven er "bare bones", og at Criterion har spesialutgaven og blu-ray. Regner med at de selger langt mer av denne tittelen enn det meste annet de gir ut. Greit for meg, men skjønner at det kanskje føles litt kjedelig for de som absolutt skal ha komplett samling. Forresten er David Fincher Criterion-fan.

Kanskje trenger Criterion litt penger nå som de er i gang med blu-ray og med folks litt endrede forbrukervaner og finanskrise og slikt. Kanskje.

Say what? Armageddon er da perfekt popcornunderholdning, skikkelig Bayish. Chasing Amy er en av de cooleste romantiske komediene, mener nå jeg. Men det er kanskje ikke helt Criterion-mat, det skal jeg innrømme.

Hehee, tror ikke jeg skal ta dette noe lengre enn å konstatere at jeg ikke er særlig stor fan av Bay og Smith. Man kan sikkert si at filmene har interesse som typiske eksempler på 90-tallstrender (henholdsvis mongoblockbusterisme og den amerikanske indiefilmens knefall for den kommersielle romantiske komedien) som også har vært svært viktige i årene etter. Slik sett har de kanskje en plass hos et typisk cinematek-label som Criterion...