Jump to content

Kommende dvd utgivelser


Howie
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 342
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
 
  • 2 weeks later...
 
  • 3 weeks later...
 
  • 1 month later...
 
 
  • 3 weeks later...

To etterlengtende tartan utgivelser; Lady Vengeance og A Bittersweet Life

http://images-eu.amazon.com/images/P/B000EJ9NC8.02.LZZZZZZZ.jpg

22. Mai

 

http://images-eu.amazon.com/images/P/B000EHPOQY.02.LZZZZZZZ.jpg

24. April

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 4 weeks later...

http://www.criterionco.com/content/images/full_boxshot/336_box_348x490.jpg

 

All new high-definition digital transfer, supervised by Richard Linklater and cinematographer Lee Daniel, from a 35mm interpositive and restored Dolby Digital 5.1 track.

 

Audio commentary by Linklater, Deleted Scenes, "Making Dazed," a 50-minute documentary by filmmaker Kahane Corn, More than two hours of rare on-set interviews and behind-the-scenes footage featuring cast and crew, Footage from the 10-year anniversary celebration, Audition footage, Original trailer, booklet featuring new essays by film critic Kent Jones, music critic Jim DeRogatis, and author Chuck Klosterman, plus character profiles, and memories of the film from cast and crew, Collectible film poster.

 

Exact street date TBA, but it's in June. Retail is $39.95.

 

From Criterion's list of special features:

All new high-definition digital transfer, supervised by Richard Linklater and cinematographer Lee Daniel

Audio commentary by Linklater

"Making Dazed," a 50-minute documentary by filmmaker Kahane Corn

Booklet featuring new essays by film critic Kent Jones, music critic Jim DeRogatis, and author Chuck Klosterman, plus character profiles, and memories of the film from cast and crew

More than two hours of rare on-set interviews and behind-the-scenes footage featuring cast and crew

Footage from the 10-year anniversary celebration

Audition footage

Deleted Scenes

Original trailer

Collectible film poster

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 1 month later...
 
Samme her, utrolig synd at det ble kansellert. Det svirrer vel noen rykter om at Dan Knauf skal komme med en uttalelse om fremtiden til Carnivàle snart (etter at en nyhetssak om en eventuell oppstandelse ble publisert for ikke så lenge siden). Det hadde vært knall om det kom noe mer.
Link to comment
Share on other sites

 

18. juli kommer 2 sesong av "Carnivalé" på dvd sone 1. I norge kommer den 13. september. Det er årets serieutgivelse for min del.

 

Jeg så sessong 1 sist helg for første gang, og ble absolutt blåst over ende av den! Må bare ha mer :D

 

Melkor: Jeg syns jeg leste noe om at det lå noen forslag klare for en evnt. spillefilm for å samle løsetråder også - men det er veldig stor mulighet for at det er ryktebørsen på sitt sleipeste også :(

Link to comment
Share on other sites

 

18. juli kommer 2 sesong av "Carnivalé" på dvd sone 1. I norge kommer den 13. september. Det er årets serieutgivelse for min del.

 

O herlighet! På bursdagen min til og med (18 juli altså). Her snakker vi bursdagsgave tror jeg.

 

Jeg så sessong 1 sist helg for første gang, og ble absolutt blåst over ende av den! Må bare ha mer :D

 

Melkor: Jeg syns jeg leste noe om at det lå noen forslag klare for en evnt. spillefilm for å samle løsetråder også - men det er veldig stor mulighet for at det er ryktebørsen på sitt sleipeste også :(

 

Jeg syns heller de skal lage en tredje sesong jeg :wub:

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig. Bring us the good stuff!

 

Og mens vi snakker om Carnivale: hvordan står sessong 2 opp mot sessong 1? Taper det seg, eller holder serien fortsatt koken?

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig. Bring us the good stuff!

 

Og mens vi snakker om Carnivale: hvordan står sessong 2 opp mot sessong 1? Taper det seg, eller holder serien fortsatt koken?

 

Aner egentlig ikke. Jeg så bare første episode av sesong 2 før jeg bestemte meg for å vente på dvd'en. Litt vågalt, men det funket så bra å se alt sammen med første sesong så...

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg har så langt slitt litt med å ta opp tråden fra sesong 1 i sesong 2, har sett de tre første episodene og det fenger ikke helt enda for min del. Men vet at Melkor har sett lengre og er nogenlunde fornøyd, og andre kjentfolk har også skrytt like mye av sesong 2, så det holder nok sannsynligvis koken ja.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Det er definitive forskjeller mellom sesong en og sesong to. Den største er vel at narrativet plutselig skyter litt fart. I den første sesongen er hovedhistorien litt i bakgrunnen. Funksjonene til karakterene er litt mer vage og ambivalente, i sesong to er det mer målrettet historiefortelling. HBO sine produsenter hadde antageligvis et litt bedre tak på Knauf i andre sesongen, det var tross alt en slags konstant drakamp mellom Knauf og HBO-produsentene.

 

Jeg likte nok ikke sesong to like godt, men for all del, det var ikke noen skuffende sesong.

 

Angående film, så har vel Knauf sagt at han personlig ikke har noe lyst til å lage resten av historien (slik den er nå) som film, siden det ville blitt en ganske merkelig affære med særs mye tidshopp. Historien, slik Knauf har laget den, slutter vel i 1946 eller noe rundtomkring der. Jeg mener han har sagt at det var beregnet fire sesonger til. Ikke at det egentlig har noe å si, det er vel HBO som sitter på rettighetene til åndsverket, så det er de som bestemmer alt.

Link to comment
Share on other sites

 
Det skal uansett bli veldig spennende å se hvordan resten utspiller seg. Jeg ble fullstendig revet med av første sesong, og 12 episoder gikk skremmende fort unna :P
Link to comment
Share on other sites

 
første sesongen for min del var jo sånn at jeg gledet meg til å se neste episode, og kjente en indre jubel over småting som skjedde, for eksempel bare det at Gecko var på skjermen. :) Dessverre har ikke de tre første episodene fått fram noen av de tilsvarende følelsene for min del, men jeg skal selvfølgelig se resten og håper det tar seg opp.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...