COMPAQis 0 Posted February 2, 2010 Report Share Posted February 2, 2010 Uhørt! Jeg krever en begrunnelse. Kanskje det var nostalgien som spilte meg et puss, at jeg trodde jeg likte Beavis og Butt-head bedre en jeg gjorde. Alt føltes veldig billig og flaut og klaffet overhodet ikke med meg, så jeg skrudde av etter en times tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoreGalore 0 Posted February 2, 2010 Report Share Posted February 2, 2010 Hmm... Jeg så filmen før jeg så serien, og forelsket meg med en gang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norsk Kiwi 0 Posted February 2, 2010 Report Share Posted February 2, 2010 I januar så jeg Avatar - NæhThe Lovely Bones - Skuff skuffAnnie Hall - GlimrendeInglourious Basterds - FornøyeligSunshine Cleaning - Grei nok Fire flere enn i desember men fortsatt for lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Tja, jeg vet ikke hvor mye jeg så, men det var nok ikke så mye, muligens rundt 15. Kan vel uansett komme med en urangert topp 5. Dancer in the DarkLauraThe Big HeatPicnic at Hanging RockSuspiria Eller noe sånn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BadSmile 8 Posted March 1, 2010 Author Report Share Posted March 1, 2010 Filmer sett i FebruarGjensyn er markert med * Månedens beste: Yuke yuke nidome no shojo (1969) Månedens dårligste: The Last Castle (2001) Månedens overraskelse: (500) Days of Summer (2009)Månedens skuffelse: Der Tunnel (2001) Månedens Gjensyn: Aladdin (1992) *25. The Last Castle (2001) 2/10 24. The Box (2009) 2/10 23. I Love You, Man (2009) 4/1022. The Escapist (2001) 4/1021. Surrogates (2009) 4/10 20. Funny People (2009) 4/1019. The Informant! (2009) 6/1018. Das Experiment (2001) * 7/1017. Jesus Christus Erlöser (2008) 7/1016. The Wooden Horse (1950) 7/1015. Dalkomhan insaeng (2005) aka "A Bittersweet Life" * 7/1014. Jurassic Park (1993) * 7/1013. Der Tunnel (2001) 7/10 12. The Hurt Locker (2008) 7/1011. (500) Days of Summer (2009) 7.5/10 10. Shutter Island (2010) 7.5/109. In the Loop (2009) 8/108. Seksmisja (1984) 8/107. Black Narcissus (1947) 8/106. Dumbo (1941) 8/105. Finding Nemo (2003) * 8/104. Aladdin (1992) * 8.5/103. Where the Wild Things Are (2009) 9/102. The Lion King (1994) * 9/101. Yuke yuke nidome no shojo (1969) 10/10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrisBl 0 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Filmer sett i Februar 2001 - A Space Travesty: 1/10Armored: 1/10A Nightmare on Elm Street 4 - The Dream Master: 1/10A Nightmare on Elm Street 5 - The Dream Child: 1/10A Nightmare on Elm Street 6 - Freddy's Dead: 1/10Zhong Nan Hai bao biao (The Defender): 1/10Ru jing cha (Rumble in Hong Kong): 1/10The Strangers: 2/10Daybreakers: 2/10The Wolfman: 2/10 (Kino)A Nightmare on Elm Street 3 - Dream Warriors: 3/10Freddy Vs Jason: 3/10U-Carmen e-Khayelitsha (Carmen i Khayelitsha): 4/10 (Kino)More than just a game: 4/10 (Kino)Yat goh hiu yan (Mr. Nice Guy): 4/10Long xiong hu di (Armour of Good): 4/10'A' gai wak (Project A): 4/10First Strike: 4/10 (Gjensyn)Airplane!: 4/10E'Lollipop (Forever Young, Forever Free): 5/10 (Kino)Jalla! Jalla!: 5/10A Nightmare on Elm Street 2 - Freddy's Revenge: 5/10A Nightmare on Elm Street 7 - Wes Craven's New Nightmare: 5/10Ransom: 6/10Fei ying gai wak (Armour of God 2): 6/10Hung fan au (Rumble in the Bronx): 6/10Apollo 13: 7/10Yesterday (2004): 8/10 (Kino)American Gangster: 8/10The Informant!: 8/10Quiz Show: 8/10Invictus: 9/10 (Kino)Tsotsie: 9/10 (Kino) Totalt: 33- Mye mindre Film enn det man har hatt tidligere, men i denne måneden har det også foregått mye, så man prøver å skylde veldig mye på det! Kortfilmer: Merry Madagascar: 6/10Batman - Dead End: 3/10Att döda ett barn: 6/10Wallace and Gromit in a Matter of Loaf and Death: 7/10Wallace and Gromit in a Close Shave: 7/10Freddy Vs Ghostbusters: 1/10The Haunted Curiosity Shop: 6/10Bambi Meets Godzilla: 3/10The Skeleton Dance: 7/10The Mad Doctor: 7/10Harold & Kumar Go to Amsterdam: 3/10Saw (2003): 5/10Steamboat Willie: 8/10Who Killed Cock Robin?: 7/10Lonesome Ghosts: 6/10The Old Man of the Mountain: 7/10Minnie the Moocher: 7/10Der Fuehrer's Face: 7/10 Totalt: 18 Serier:Smallville:Season 9: Episode 10-13(6/10) The Office:Season 2: Episode 3-6The Christmas Party Pt. 1 & 2 (Season 3: Episode 1+2)(6/10) Supernatural:Season 5: Episode 12-14(8/10) The Vampire Diaries:Season 1: Episode 11-14(6/10) 24:Season 8: Episode 6-9(6/10) The Big Bang Theory:Season 3: Episode 14-15(8/10) How I Met Your Mother:Season 5: Episode 14-15(7/10) 8 Simple Rules... For Dating My Teenage Daughter:Season 2: Episode 1-7 30 Rock:Season 1: Episode 5-21Season 2: Episode 1-15Season 3: Episode 1-11(6-7/10) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valuska 1 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Såg ikkje ein einaste dårleg film i februar, så eg er godt nøgd. Her er alle eg såg, i nokolunde rett rekkjefølgd etter kor godt eg likte dei (byrjar med dei beste): Sweet Movie (1974, gjensyn)Die Legende von Paul und Paula (1973)Is-slottet (1987)Control (2007)Nord (2009, gjensyn)My Own Private Idaho (1991)Un conte de Noël (2008)Hana-bi (1997)Chong qing sen lin (Chungking Express, 1994)Le charme discret de la bourgeoisie (1972)Ischeznuvshaya imperiya (Vanished Empire, 2008)Manufacturing Consent: Noam Chomsky and the Media (1992)Trouble Every Day (2001)Sulanga Enu Pinisa (The Forsaken Land, 2005)Vinterkyss (2005) Dracula (1958)Sedmikrasky (1966) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Februar Dracula (1992) – 9/10Quella villa accanto al cimitero / The House by the Cemetery (1981) – 9/10Magnolia (1999) – 9/10Suspiria (1977) - 9/10 (oops, sneak peak før den store Argento-posten i Horror-tråden!) Werckmeister harmoniak (2000) – 8/10The Prestige (2006) – 8/10Capturing The Friedmans (2003) – 8/10District 9 (2009) – 8/10Dellamorte Dellamore (1994) – 8/10Rio Bravo (1959) – 8/10Zombi 2 / Zombie Flesh Eaters (1979) – 8/10La squartatore di New York / The New York Ripper (1982) – 8/10 Branded To Kill (1967) – 7/10E tu vivrai nel terrore – L’aldilà / The Beyond (1981) – 7/10Zombieland (2009) – 7/10 Paura nella città dei morti viventi / City of the Living (1980) – 6/10Kidulthood (2006) – 6/10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Jeg så 30 filmer i februar. Topp 10:01. Fanny & Alexander02. Throw Away Your Books, Rally in the Street03 Såsom i en spegel04. Rosemary's Baby05. Solyaris 06. Santa Sangre07. Funeral Parade of Roses08. Beau travail09. Du Levande10. Branded to Kill Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Jeg har sett utrolig mye bra i februar, så jeg må slå til med en topp seks: http://i49.tinypic.com/20jxc8.png Our century (Peleshian, 1982) og Seasons of the Year (1975) - Film som... noe jeg aldri har sett før.The Set-Up (Wise, 1949) - Cyph, du som elsker Raging Bull: Denne må du se.Black Sabbath (Bava, 1963) - Ren virtuositet.Is-slottet (Blom, 1987)Race with the Devil (Starret, 1975) - Skitten virtuositet.Love Streams (Cassavetes, 1984) - hjertelig brutalitet, som alltid fra den karen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 The Set-Up (Wise, 1949) - Cyph, du som elsker Raging Bull: Denne må du se.Hørt litt snakk om den før, takk for tipset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Har ikke fått sett så mye jeg hadde håpet, men alt har har stortsett holdt god kvalitet. Mye gjensyn med tanke på japan og horror-kåringa. A bay of blood (Uncut)why has bodhi dharma left for the eastgjøkredetblack sabbathThe Bird with the Crystal Plumage Tulitikkutehtaan tyttöQuien puede matar a un ninoalice, sweet aliceanatomy of murderThe Woman Who Powders Herself the street fighterjapanese summer: Double suicidego go second time virginMihai Viteazulgraveyeard of honor double suicideL'Angethe hauntingTwenty four eyesKiga kaikyo goyokingaavkaranlik sularKara simsek Likte som sagt stort sett alle, men the ones to watch er nok why has bodhi dharma left for the east og The Woman Who Powders Herself. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Hvorfor skriver dere ikke om dem på "sist sette filmer"-tråden? Mange av filmene dere nevner kunne jeg tenke meg å høre mer om :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norsk Kiwi 0 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Februar inneholdt: Dårlig til middels:A Home At The End Of The World MiddelmådigRed Doors Grei nokIn Her Shoes Midt på stammenCloser (Mike Nichols) Nei, for pretensiøst. Ingen snakker slik Gode greier:Naked (Mike Leigh) BraCinema Paradiso Umiddelbar favorittAguirre, The Wrath of God Bra Tror det var en til, men kommer ikke på. Kan ikke ha vært minneverdig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angeleno 0 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 9 filmer i februar.Fem meget gode, to greie, to nye favoritter: 8½ og Broken Embraces. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skogsraa 0 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Her er filmene fra 11. februar og utover. 1. Sàtàntangò 7/72. The Godfather Part I 7/7 3. Jean de Florette 6/74. The Godfather Part II 6/75. Where Eagles Dare 6/76. Magnolia 6/7 7. Le Graine et le Mulet 5/78. Die Falscher 5/79. Fanny och Alexander 5/7 10. The Godfather Part III 4/711. First Blood 4/7 12. Crash 3/713. El Orfanato 3/714. L'houre d'ètè 3/715. The Thin Red Line 3/7 16. Ise Age: The Dinosaurs are Coming 1/717. Rat Race 1/7 Som dere ser bruker jeg bare karakterer opp til 7. Karakteren 4 er altså en middels film. Helt grei unerholdning, men ikke helt det store. Ikke bortkastet tid, men heller ikke noe å se igjen. 1-3 er dårlige filmer, altså filmer jeg helst ikke ville sett. Karakter 7 er knallgode filmer jeg virkelig liker. Karakter 7 tilsvarer en 9,5/10 og høyere. Alt i alt har det vært en grei måned. Har sett mye bra, men mye dårlig også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angeleno 0 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Hva likte du ikke ved L'heure d'été/Summer Hours? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skogsraa 0 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Vel....Følte ikke at jeg fikk noen som helst innsikt i noen av karakterenes liv. Jeg satt totalt likegyldig gjennom hele filmen. Selve handlingen i filmen fant jeg heller ikke så interessant. Filmen brakte også inn nye momenter mot slutten som bare ble forstyrrende og meningsløst for meg. Altså det med at datteren til den ene fyren hadde røykt noe dop. Det kan godt hende filmen er god, men det var ingenting for meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrick 0 Posted March 3, 2010 Report Share Posted March 3, 2010 Februar: 21 filmer (var i utlandet fram til 11. februar), 9 av dem var gjensyn, ingen direkte dårlige, så jeg nøyer meg med å nevne de jeg likte best av de jeg aldri hadde sett før. 1. A Single Man2. Look Both Ways3. In the Loop4. Taxidermia5. Hable con ella Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Jeg så én film i februar. All About My Mother. Joda, ålreit. Til Almodóvar å være, i hvert fall. Satser på minst to i mars! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COMPAQis 0 Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Google docs sier 38 filmer, men da er ikke den siste uken av februar tatt med, så har sikkert glemt endel allerede. Månedens beste er uten tvil Baraka og Sans Soleil som begge vaker i toppen av skalaen. Likte også Fish Tank veldig godt.Månedens dårligste: Så ikke noen skikkelig dårlige.Månedens overraskelse: Alabama's Ghost. Blaxploitationvampyrmagi++film som ikke ligner på noe annet jeg har sett.Månedens skuffelse: Sisters og Planet of the Apes var kjipe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BadSmile 8 Posted April 1, 2010 Author Report Share Posted April 1, 2010 Filmer sett i Mars Gjensyn er markert med * Månedens beste: Magnolia (1999, Anderson) [IMDB] 10/10 * Månedens dårligste: Jurassic Park III (2001, Johnston) [IMDB] 3/10 * Månedens overraskelse: Being There (1979, Ashby) [IMDB] 10/10 Månedens skuffelse: Mary Poppins (1964, Stevenson) [IMDB] 5/10 Månedens Gjensyn: The Meaning of Life (1983, Jones, Gilliam) [IMDB] 9/10 * 1. Magnolia (1999, Anderson) [IMDB] 10/10 *http://img410.imageshack.us/img410/5209/860magnoliabluray4jpgjp.jpg http://img410.imageshack.us/img410/7798/860magnoliabluray11xjpg.jpg 2. Stalker (1979, Tarkovsky) [IMDB] 10/10 * http://img410.imageshack.us/img410/5061/stalker3men.gif http://img410.imageshack.us/img410/3962/stalkerlaydown.gif 3. The Man Who Fell to Earth (1976, Roeg) [IMDB] 10/10 *http://content.screencast.com/users/BadSmile/folders/Jing/media/81212c59-55bf-4c2a-a35b-51f69ebac8e3/2010-04-01_0817.png 4. Ellie Parker (2005, Coffey) [IMDB] 10/10http://img638.imageshack.us/img638/4781/4368763pbtzf.jpg http://content.screencast.com/users/BadSmile/folders/Jing/media/82dfbc1b-b84c-41b3-8a3f-155d378e80a0/2010-03-13_0051.png 5. Being There (1979, Ashby) [IMDB] 10/10http://img138.imageshack.us/img138/995/800202.jpg http://img28.imageshack.us/img28/2152/8002012.jpg 6. A Serious Man (2009, Coen) [IMDB] 9.5/10 * http://img260.imageshack.us/img260/6107/8003k.jpg http://img260.imageshack.us/img260/4053/80012y.jpg 7. Sans soleil (1983, Marker) [IMDB] 9/10 *http://img641.imageshack.us/img641/452/ljssem.jpg http://img641.imageshack.us/img641/2403/vlcsnap256153dm1.jpg 8. Innocence (2004, Hadzihalilovic) [IMDB] 9/10http://content.screencast.com/users/BadSmile/folders/Jing/media/2f145e82-78a0-4875-89b4-16a86666ab14/2010-04-01_0821.png 9. The Meaning of Life (1983, Jones, Gilliam) [IMDB] 9/10 *http://img337.imageshack.us/img337/7401/meaningoflifede5.jpg http://img337.imageshack.us/img337/6172/meaningoflifede4.jpg 10. Stellet licht (2007, Reygadas) [IMDB] 8.5/10http://i43.tinypic.com/iwj5ag.jpg http://i41.tinypic.com/1zwc5jr.jpg 11. Les vacances de Monsieur Hulot (1953, Tati) [IMDB] 8.5/1012. Edvard Munch (1974, Watkins) [IMDB] 8/1013. Survive Style 5+ (2004, Sekiguchi) [IMDB] 8/1014. I Heart Huckabees (2004, Russell) [IMDB] 8/10 *15. Inglourious Basterds (2009, Tarantino) [IMDB] 8/10 *16. The Ghost Writer (2010, Polanski) [IMDB] 8/1017. The Limits of Control (2009, Jarmusch) [IMDB] 7.5/1018. Burden of Dreams (1982, Blank) [IMDB] 7.5/1019. Mein liebster Feind - Klaus Kinski (1999, Herzog) [IMDB] 7.5/10 20. Encounters at the End of the World (2007, Herzog) [IMDB] 7.5/1021. Fitzcarraldo (1982, Herzog) [IMDB] 7/1022. Teorema (1968, Pasolini) [IMDB] 7/1023. The Sea That Thinks (2000, Graaff) [IMDB] 7/1024. Mon oncle (1958, Tati) [IMDB] 7/1025. The Matrix (1999, Wachowski) [IMDB] 7/10 * 26. And Now for Something Completely Different (1971, MacNaughton) [IMDB] 6.5/10 *27. The Aviator (2004, Scorsese) [IMDB] 6.5/10 *28. The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009, Gilliam) [IMDB] 6.5/1029. Cannibal! The Musical (1996, Parker) [IMDB] 6.5/1030. Mary Poppins (1964, Stevenson) [IMDB] 5/1031. The Matrix Reloaded (2003, Wachowski) [IMDB] 5/10 *32. The Matrix Revolutions (2003, Wachowski) [IMDB] 5/10 *33. Planet 51 (2009, Blanco) [IMDB] 4/1034. The Lost World: Jurassic Park (1997, Spielberg) [IMDB] 4/10 *35. 2012 (2009, Emmerich) [IMDB] 3/1036. Jurassic Park III (2001, Johnston) [IMDB] 3/10 *En god måned med andre ord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted April 1, 2010 Report Share Posted April 1, 2010 Jeg så 17 filmer denne måneden. Topp 5:1. Erosu purasu Gyakusatsu/ Eros + Massacre (Yoshida, 1969)2. Ordet (Dreyer, 1955)3. Naked (Leigh, 1993)4. Hotaru no haka/ Grave of the Fireflies (Takahata, 1988)5. Up (Docter/Peterson, 2009) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted April 1, 2010 Report Share Posted April 1, 2010 Mars.*sett førDouble Indemnity (1944) - 9/10The Set-Up (1949) - 9/10Profondo Rosso / Deep Red (1975) - 8/10Tenebre (1982) - 8/10Shadow of a Doubt (1943) - 8/10Lila (2009) - 8/10 (kortfilm)Dawn of the Dead (2004) - 7/10Truman Show (1998) - 7/10*Bruce Almighty (2003) - 6/10* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrick 0 Posted April 1, 2010 Report Share Posted April 1, 2010 Mars: 39 filmer, 17 gjensyn. Her er de jeg likte best av de jeg ikke hadde sett før: Le Samouraï, The Thief of Bagdad, City Lights, The Hurt Locker, Fantastic Mr. Fox, Zerkalo, Rashomon. Med andre ord sett mye bra denne måneden, og på toppen av det hele fått en ny favoritt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.