BadSmile 8 Posted April 1, 2012 Author Report Share Posted April 1, 2012 Mars 2012 Antall: 33Beste: The Double Life of Véronique (1991)Verste: Iron Monkey (1993)Overraskelse: Ghost World (2001) 09 The Double Life of Véronique (1991)09 In the Mood for Love (2000)08 A Dirty Carnival (2006)08 Pulp Fiction (1994) *08 Ghost World (2001)08 Los Olvidados (1950)08 Into the Abyss (2011)08 Pather Panchali (1955)08 The Rules of the Game (1939)08 Sansho the Bailiff (1954)08 The Wicker Man (1973)08 McCabe & Mrs. Miller (1971)08 The Cameraman (1928)07 The Return of the Living Dead (1985)07 Oslo, August 31st (2011)07 Trouble in Paradise (1932)07 Naked Lunch (1991)07 Rushmore (1998)07 In a Lonely Place (1950)07 M*A*S*H (1970)07 Seven Chances (1925)07 Carnage (2011)07 The Man from Nowhere (2010)06 Kiss Kiss Bang Bang (2005)06 The Protector (2005)06 Merantau (2009)06 Flash Point (2007)06 Chocolate (2008)06 Fortress (1992)06 Smiley Face (2007)06 The Last Circus (2010)06 Black Dynamite (2009)05 Iron Monkey (1993) Fått sett mye bra, mye greit, og litt middels. Enda en flott måned. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Outze 0 Posted April 1, 2012 Report Share Posted April 1, 2012 Topp ti denne måneden. Av ting jeg ikke har sett før så klart. 1. Angel's Egg (Oshii 1985)2. Whisper of the Heart (Kondo 1995)3. Perfect Blue (Kon 1997)4. La Planète Sauvage (Laloux 1973)5. Le Roi et l'Oiseau (Grimault 1980)6. Conspirators of Pleasure (Svankmajer 1996)7. Millennium Actress (Kon 2001)8. The Brave Little Toaster (Rees 1987)9. The Woman in Black (Watkins 2012)10. Elena (Zyvagintsev 2011) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarmusch 3 Posted April 2, 2012 Report Share Posted April 2, 2012 Har vist ikkje fått skrevet opp verken januar eller februar her, så slår dei saman med mars. Januar: Film: Captain America: The First Avenger 3/10The Room 6/10Bridesmaids 6/10Deathstalker 6/10Batman: The Movie 7/10Rango 7/10Mer om oss barn i Bullerbyn 7/10Elling 8/10Ace in the Hole 8/10Lock, Stock and Two Smoking Barrels 8/10Night and the City 8/10Double Indemnity 8/10Du levande 9/10 Gjennsyn: Harry Potter and the Sorcerer’s Stone 6/10Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1 6/10Harry Potter and the Goblet of Fire 6/10From Russia With Love 7/10Batman Returns 7/10Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2 7/10Harry Potter and the Order of Phoenix 7/10Harry Potter and the Chamber of Secrets 7/10Harry Potter and the Prisoner of Azkaban 8/10Harry Potter and the Half-Blood Prince 8/10Ratatouille 8/10Up 8/10Le Fabuleux Destin d’Amelie Poulain 9/10 Tv-Serier: Batman – The Animated Series Sesong 1 8/10 Episoder sett: On Leather WingsChristmas With the JokerNothing to FearThe Last LaughPretty PoisionThe UnderwellersP.O.V. Game of Thrones Sesong 1 Episode 1-3 7/10 Gjennsyn: Seinfeld – Sesong 4 Episode 1 8/10 Februar Film: Den sorte Madonna 5/10Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1941) 6/10Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1931) 6/10Fritt Vilt 6/10The Man Who Wan’t There 7/10Død Snø 7/10Beginners 7/10Tinker, Tailor, Soldier, Spy 7/10Begotten 7/10The Artist 7/10Jeg reiser alene 8/10Hugo 8/10Jodaeiye Nader az Simin 9/10Taxi Driver 9/10 Kortfilmar: Tuba Atlantic 8/10 Gjennsyn: Fantasia 8/10Hot Fuzz 8/10 Tv-serie: Lilyhammer Sesong 1 Episode 1 6/10Game of Thrones Sesong 1 Episode 5 8/10Poirot The Clock 8/10Poirot Three Act Tragedy 8/10Poirot The Halloween Party 8/10The X-Files Sesong 2 Episode 10-19 8/10 Mars Film: The Host 5/10Horrible Bosses 6/10Chicago 6/10Knerten i knipe 7/10Gangster No. 1 8/10Elite Squad: The Enemy Within 8/10Oslo, 31. august 8/10The Texas Chain Saw Massacre (1974) 8/10Body Double 9/10Funny Games (1997) 9/10 Kortfilmar: Super Rhino 6/10Six Figures Getting Sick 6/10The Alphabet 6/10Surviving Sid 6/10Gone Nutty 6/10No Time for Nuts 7/10Mike’s New Car 7/10 (Gjensyn)Master and the Ghostlight 7/10 (Gjensyn)Jack-Jack Attack 7/10 (Gjensyn)Ye Olden Days 7/10Thru the Mirror 7/10A Knight for a Day 7/10Clock Cleaners 7/10Dug’s Special Mission 7/10One Frogy Evening 7/10Tin Toy 7/10 (Gjensyn)One Man Band 7/10 (Gjensyn)The Adventures of Andre & Wally B. 7/10Day & Night 7/10 (Gjensyn)Red’s Dream 7/10 (Gjensyn)Luxo Jr. 7/10 (Gjensyn)Lifted 7/10 (Gjensyn)Moznosti dialogu 7/10 (Gjensyn)BURN-E 7/10Brave Little Tailor 7/10Geri’s Game 7/10 (Gjensyn)Boundin’ 7/10 (Gjensyn)Storytime 8/10Malice in Wonderland 8/10Donald’s Crime 8/10Red Hot Riding Hood 8/10Your Friend the Rat 8/10Knick Knack 8/10 (Gjensyn)For the Birds 8/10 (Gjensyn)Tma/Svetlo/Tma 8/10 (Gjensyn)Partly Cloudy 8/10Duck Amuck 8/10Presto 8/10Vincent 8/10 (Gjensyn)The Box Man 8/10A Grand Day Out with Wallace and Gromit 8/10 (Gjensyn)Wallace & Gromit in A Close Shave 8/10 (Gjensyn)Wallace & Gromit in The Wrong Trousers 8/10 (Gjensyn)More 9/10 Gjennsyn: Tonari no Totoro 8/10Shaun of the Dead 8/10Psycho (1960) 8/10Superbad 8/10WALL-E 8/10 Tv-serier/Mini-serier: Marple: Nemesis 8/10 (Gjensyn) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted April 2, 2012 Report Share Posted April 2, 2012 18 filmer i mars. Topp fem: Secret and LiesJaktenPolisseTake ShelterKvinner uten menn Månedens får-ikke-ut-av-hodet: Kill List Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted April 2, 2012 Report Share Posted April 2, 2012 Så mye bra film i mars, hovedsakelig takket være Minimalen og Kosmorama. Deler lista opp i kort og lang. Orker ikke å skrive noe i utgangspunktet, men bare å spørre om kommentarer! Topp 10 korte (de tre første markerer seg spesielt):Killing the Chickens to Scare the Monkeys (Jens Assur, 2011)Sielunsieppaaja AKA Soulcatcher (P.V. Lehtinen, 2011)Wind (Ivanyi, 1996)Romance (Georges Schwizgebe, 2011)The Girl Chewing Gum (John Smith, 1976)Stuck in a Groove (Kogler, 2011)Matta – realease the freq (Kim Holm, 2011)Derivation (Hyun-Suk Seo, 2011)The New Architecture and the London Zoo (Nagy, 36)Boro in the box (Mandico, 2011) Topp 10 lange (de to første er nye favoritter, de andre er ekstremt til veldig bra):Arirang (Kim-ki duk, 2011)On the Bowry (Rogosin, 1957)Ildfjell (Rùnarsson, 2011)Elena (Zvyagintsev, 2011)Hell in the Pacific (Boorman, 1967)My Crasy Life (Gorin, 1992)Outside Satan (Dumont, 2011)Jiro Dreams of Sushi (David Gelb, 2011)Vanishing Point (Sarafian, 1971)Hara-kiri (Miike, 2011) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted May 2, 2012 Report Share Posted May 2, 2012 17 filmer i april. Topp fem: TomboyHaywireThe AvengersHva gjør vi nå?En katt i Paris Middels:Serbuan mautIron Sky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blausen 12 Posted May 2, 2012 Report Share Posted May 2, 2012 Hva likte du med Haywire? Jeg liker stort sett det meste Soderbergh prøver seg på, men her må jeg si pass. Det hjalp lite med Soderbergh-touch over en så generisk agent-thriller, nei, det falt vel heller helt gjennom for min del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted May 2, 2012 Report Share Posted May 2, 2012 Likte at den gjør et poeng ut av at historien ikke er viktig og likevel blir engasjerende, i motsetning til mange moderne actionfilmer som baler fryktelig med plottet og likevel mislykkes. I tillegg til at det er forfriskende med amerikansk action helt blottet for spesialeffekter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BadSmile 8 Posted May 2, 2012 Author Report Share Posted May 2, 2012 April 2012 Antall: 21Beste: Mulholland Dr. (2001)Verste: ½ Revolution (2011)Overraskelse: The White Diamond (2004) 10 Mulholland Dr. (2001) *09 Lessons of Darkness (1992)09 The Weeping Meadow (2004)08 Salesman (1968)08 Jakten (1959)08 Serpico (1973)08 The Gold Rush (1925) *08 The White Diamond (2004)07 Blow Out (1981)07 The Tenant (1976)07 PVC-1 (2007)07 Jason and the Argonauts (1963)07 Chronicle (2012)07 Waltz with Bashir (2008)07 Dark Horse (2011)07 Tyrannosaur (2011)06 Roman Polanski: Wanted and Desired (2008)06 Love (2011)06 God Bless America (2011)06 Point Blank (2010)05 ½ Revolution (2011) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted July 1, 2012 Report Share Posted July 1, 2012 Juni: 1. Trois Couleurs: Rouge2. The Big Sleep3. The Maltese Falcon4. Le Cercle rouge5. Peppermint Candy6. Tyrannosaur7. Criss Cross8. The Raid: Redemption9. Dlug10. Intouchables11. The Silent Partner12. Il Grande silenzio13. Jeff, who lives at home14. The Memory of a Killer15. Django16. Chalet Girl17. Love me if You Dare18. God Bless America19. Slither20. Secret Defense Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Juni var en forferdelig dårlig filmmåned for min del. Kun jobb, ingen gøy. DriveScorpio RisingLucifer Rising Jada. Tre filmer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BadSmile 8 Posted July 2, 2012 Author Report Share Posted July 2, 2012 Mai var en temmelig dårlig måned, men Juni derimot var veldig flott. Mai Antall: 13Beste: Invasion of the Body SnatchersVerste: Halloween (1978)Overraskelse: Invasion of the Body Snatchers 09 Invasion of the Body Snatchers (1978) 08 Crumb (1994) 07 The Raid: Redemption (2011)07 Barking Dogs Never Bite (2000)07 Gattaca (1997)06 Observe and Report (2009)06 Dagon (2001)06 John Carter (2012)06 Little Shop of Horrors (1986)06 Orgazmo (1997)05 BASEketball (1998)05 Shutter (2004)04 Halloween (1978) Juni Antall: 30Beste: Eternity and a DayVerste: Shrek the Third Overraskelse: Jiro Dreams of SushiSkuffelse: Prometheus 09 Eternity and a Day (1998)09 Landscape in the Mist (1988)08 Whores' Glory (2011)08 Jiro Dreams of Sushi (2011) 08 Disorder (2009)08 The Elegant Life of Mr. Everyman (1963)08 Kin-dza-dza! (1986)08 Michael (2011)08 This Is Spinal Tap (1984)07 Divine Intervention (2002)07 Workingman's Death (2005)07 Czech Dream (2004)07 The White Sun of the Desert (1970)07 Simon of the Desert (1965)07 Battleship Potemkin (1925)07 Mr. Bjarnfredarson (2009)07 The Dead Zone (1983)07 The Steamroller and the Violin (1961)07 Marebito (2004)07 The Woodsman (2004)06 Prometheus (2012)06 21 Jump Street (2012)06 Celebrity (1998)06 Parents (1989)06 The Breakfast Club (1985)06 Indie Game: The Movie (2012)06 Kevin Smith: Burn in Hell (2012)06 Big Trouble in Little China (1986)05 The Devil Wears Prada (2006) 03 Shrek the Third (2007) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Ti filmer i juni. Topp to: WeekendAll Quiet on the Western Front Skuffelser:To Rome with Love (nytt lavmål fra Woody Allen)Sur mes lévres (banalt fra Jacques Audiard)Prometheus (manipulativt og arrogant søppel, ble det vel sagt her på forumet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BadSmile 8 Posted August 1, 2012 Author Report Share Posted August 1, 2012 Juli Antall: 31Beste: The Piano TeacherVerste: Batman & RobinOverraskelse: Twixt 08 Runaway Train (1985)08 Naked (1993)08 The Piano Teacher (2001)08 Glengarry Glen Ross (1992)08 To Each His Own Cinema (2007)07 Harry Brown (2009)07 Inception (2010)07 Girl Model (2011)07 The 39 Steps (1935)07 After the Wedding (2006)07 Goldfinger (1964)07 Interview with the Vampire (1994)07 Brick (2005)07 Twixt (2011)06 Blow (2001)06 Batman (1989)06 Batman Returns (1992)06 Batman Begins (2005)06 The Dark Knight (2008)06 The Dark Knight Rises (2012)06 The Lorax (2012)06 The Crow (1994)06 Pontypool (2008)06 Four Lions (2010)06 Animal House (1978)06 Mean Girls (2004)05 Jay and Silent Bob Strike Back (2001)04 Batman Forever (1995)03 Caddyshack (1980)02 Batman & Robin (1997) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 Juli 1. High and Low2. Investigation of a Citizen Above Suspicion3. No Mercy for the Rude4. Klass5. Tae guk gi6. Five Easy Pieces7. The Incident8. The Yellow Sea9. Submarine10. Vår, sommer, høst, vinter.....og vår 11. Samaritan Girl12. Nameless Gangster13. The Bride wore Black14. Following15. The Hunter16. The Quiet Family17. L'ordre et la Morale18. Bedevilled19. Life Without Principle20. The Amazing Spider-Man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted August 14, 2012 Report Share Posted August 14, 2012 Sju filmer i juli, topp tre: Apur SansarPather Panchali (eller egentlig hele Apu-trilogien)Un homme qui crie I ettertid framstår The Dark Knight Rises som en skuffelse, men ikke der og da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bennettstopscrewingaround 0 Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 August 2012: Road House (1989) 10/10Basket Case (1982) 10/10Total Recall (1990) 10/10Something Wild (1986) 9/10Halloween III: Season of the Witch (1982) 7/10Jesse Stone: Night Passage (2006) 7/10Midnight Sting, aka Diggstown (1992) 7/10Color of Night (1994) 7/10Vacation (1983) 7/10Dumb and Dumber (1994) 7/10The Expendables (2010) 7/10The Overeater (2003) 7/10Navy Seals (1990) 6/10Monkey Shines (1988) 6/10Italiensk for begyndere (2000) 6/10Bad Moon (1996) 6/10Return to the Batcave: The Misadventures of Adam and Burt (2003) 6/10Poltergeist (1983) 6/102 Days in the Valley (1996) 6/10Battleship (2012) 6/10The Great Outdoors (1988) 6/10Jesse Stone: Sea Change (2007) 5/10Poltergeist II: The Other Side (1986) 5/10Poltergeist III (1988) 5/10Summer Rental (1985) 5/10Raising Cain (1992) 5/10Pistol Whipped, aka The Marker (2008) 5/10The Keeper (2009) 5/10Delirious (1991) 5/10A Christmas Carol (1999) 5/10Psycho Cop (1989) 4/10Puppet Master II (1991) 4/10There Goes the Neighborhood (1992) 4/10Submerged (2005) 4/10Outrage (2010) 4/10Christmas Vacation 2: Cousin Eddie's Island Adventure (2003) 3/10Zookeeper, aka Dyrenes Helt (2011) 3/10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BadSmile 8 Posted October 4, 2012 Author Report Share Posted October 4, 2012 August 09 Memories of Matsuko (2006)09 Bad Boy Bubby (1993)09 Saraband (2003)08 Wings of Desire (1987)08 A Zed & Two Noughts (1986)08 Sunrise (1927)08 The Cabin in the Woods (2011)08 The Scarlet Empress (1934)08 I Am Cuba (1964)08 The Naked Island (1960)08 Man with a Movie Camera (1929)07 The President's Last Bang (2005)07 One Hour Photo (2002)07 Bernie (2011)07 The Circle (2000)07 Breaker Morant (1980)07 True Grit (1969)06 Spirit Stalkers (2012)06 The Hunger Games (2012) September 08 For All Mankind (1989)08 Moonrise Kingdom (2012)08 Zero Day (2003)08 The Wages of Fear (1953)08 In Bruges (2008)07 Melinda and Melinda (2004)07 Small Time Crooks (2000)07 A Midsummer Night's Sex Comedy (1982)07 Beyond the Black Rainbow (2010)07 The Avengers (2012)06 Everyone Says I Love You (1996)06 Scoop (2006)06 Men in Black 3 (2012)06 An American Werewolf in London (1981)05 Dark Shadows (2012) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted October 5, 2012 Report Share Posted October 5, 2012 13 filmer i september, topp fem: Auf der anderen Seite (gjensyn)Still WalkingNashville (1975)Searching for Sugar ManPushwagner (gjensyn) Dårlig:Resident Evil: ApocalypseKon-Tiki (2012) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarmusch 3 Posted October 7, 2012 Report Share Posted October 7, 2012 September: Nytt: 1. Punch-Drunk Love2. Shame3. Play4. Zerkalo5. Snatch 6. Rosemary's Baby7. 4 Mountsh, 3 Weeks, 2 Days8. En kongelig affære9. A Man Escaped 10. The Cabin in the Woods11. Thale12. The Land Before Time 130. Yatzy Beste gjensyn: 1. Høstsonaten2. Lost in Translation3. Fargo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos 5 Posted October 8, 2012 Report Share Posted October 8, 2012 Har ikke fått skrevet her inne siden januar ser jeg. Men før sommeren fikk jeg uansett ikke sett mye. Akkurat nå prøver jeg å få sett minst en film til dagen som jeg ikke har sett før. Først alt jeg har som ligger ett eller annet sted på ICM, deretter skal biblioteket til pers. En fordel nå når jeg bor 100 m fra det nærmeste. Andrey Rublyov er allerede lånt inn derifra og skal sees en av de nærmeste dagene. Men først september, og kanskje et par høydepunkt mellom februar og august: 08 La luna - Kortfilm før Brave. Pixar av et litt mer kjent merke. Varm og til poenget.07 Brave - Hadde forventet mer Braveheart og mindre Brother Bear06 The Dark Knight Rises - Jupp, absolutt ikke imponert over denne. Litt for lang. Litt for mye av det meste egentlig.05 Prometheus - Syns dette kolliderer for mye med det som kommer etterpå. Romvesene (de hvite) var ikke mye å se på, og misbruk av CGI. Og selvsagt må man kaste inn litt stereotyper i blandingen blant besetningen. Det eneste positive er egentlig operasjonsmaskinen - den scenen var akkurat så ubehagelig den burde være Tidligere høydepunkt i år:09 The Adventures of Sherlock Holmes (1984-5) TV-serien09 The Avengers Jeremy Brett og David Burke er nesten perfekte som Holmes og Watson, og er ene og alene grunnen til karakteren. Dessverre var historiene klippet om i forhold til bøkene, så det ble litt for enkelt å forstå sammenhengen av og til istedenfor å følge Holmes' etterforskning. (Jeg har lest alle bøkene) Avengers er rett og slett en popcorn-film. Underholdende hele veien, og forholder seg trofat til Marveluniverset. Skuffelser og feberanfall:02 Moonwalker01 Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked01 BloodRayne01 The Dictator01 Jack and Jill01 Loose Change 9/11: An American Coup01 Relative Strangers Hadde vel forventet dette av de fleste av disse. Akk ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BadSmile 8 Posted November 6, 2012 Author Report Share Posted November 6, 2012 Lite film i Oktober. Men fikk med meg Lawrence på kino, som var en realtiv stor opplevelse. Oktober 09 Lawrence of Arabia (1962)08 13 Assassins (2010)08 Cosmopolis (2012)08 For All Mankind (1989)07 Skyfall (2012)07 Orlando (1992)07 Looper (2012)07 Seeking a Friend for the End of the World (2012)07 Opération lune (2002)06 Brokeback Mountain (2005)06 Alice (1990)06 Mighty Aphrodite (1995) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted November 8, 2012 Report Share Posted November 8, 2012 Har blitt en del film grunnet BIFF. Merker jeg er i ferd med å bli en Carlos Reygadas-fan. Favorittauteuren min dette millenniet! Glimrende filmer Stellet Licht (Reygadas)Post Tenbras Lux (Reygadas)The Kid with a Bike (Dardennes)Beyond the Hills (Mungiu)The Act of Seeing with Ones Own Eyes (Brakhage)Medea (Von Triers beste film!!!) Gode filmer Revanche (Spielman)Lady of the Night (Bell)Searching for Sugar Man (Bendjelloul)Palme (Lindström)Amour (Haneke)Slither (James Gunn. Positivt overrasket!)Parents (Balaban. Undervurdert film!)War Witch (Nguyen. Ikke så imponert av det håndholdte kameraarbeidet, men denne filmen vokser seg forbi en slik irritasjon)Chicken With Plums (Marjani Satrani)The Law in These Parts (Alexandrowicz)The Draughtman's Contract (Greenaway, denne kan fort vokse!)Barbara (Petzold)Final Cut (Palfi)Anna Karenina (Wright)Beginners (Mills)The Sweet Hereafter (Egoyan) Middelmådige filmer Holy Motors (Carax. Nok en oppskrytt film. Begynner bra med noen minneverdige sekvenser og så blir den bare svakere og svakere)Saraband (Bergman)Beasts of the Southern Wild (Zeitlin. huff, for en oppskrytt film!)Kapringen (Lindholm)Guds Hester (Ayouch)REC 2 (Balaguero) Dårlige filmer Room 237 (Ascher)New York, New York (Scorsese)Red Eye (Craven) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarmusch 3 Posted November 8, 2012 Report Share Posted November 8, 2012 Middelmådige filmer The Sweet Hereafter (Egoyan)Holy Motors (Carax. Nok en oppskrytt film. Begynner bra med noen minneverdige sekvenser og så blir den bare svakere og svakere) Her må du nok forklare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted November 9, 2012 Report Share Posted November 9, 2012 Her må du nok forklare. Oops! Sweet Hereafter har blitt plassert feil. Skal stå under gode filmer. Vel, Holy Motors har noen flotte sekvenser, som jeg nevner. Dataspill-sekvensen og Eva Mendez-sekvensen er virkelig fascinerende, selv om de politiske allegoriene blir litt enkle. Etterhvert så sporer det av med en traurig del med Kylie Minogue og en lang dialog med den gamle mannen, samt at vi blir forklart hele basisen for filmen som dermed rotfester den i et plausibelt univers. La absurditeter være nettopp det! Bunuel klarte å få absurditetene til å føles menneskelige og komplekse gjennom sin uanstrengte stil. Caraxs postmoderne stil blir bare et ironisk skall uten kjerne, for jeg føler ikke at han er den menneskekjenneren han gir seg ut for. Hovedkarakterens fortapthet smitter aldri over, fordi Carax vet ikke hvordan han skal formidle den. Jeg føler heller ikke Carax gjør så mye interessant rent stilistisk, så da gjelder det å pøse på med den drøyeste absurditeten etter den andre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.