paah 4 Posted August 1, 2010 Report Share Posted August 1, 2010 Juli.01. White Material (Denis, 2009) 9-1002. Gake no ue no Ponyo (Miyazaki, 2008) 903. Lone Wolf and Cub: Baby Cart at the River Styx (Misumi, 1972) 904. Bakjwi (Park, 2009) 805. Un prophète (Audiard, 2009) 7-806. Road to Perdition (Mendes, 2002) 707. Keoma (Castellari, 1976) 708. An American Werewolf in London (Landis, 1981) 709. Inception (Nolan, 2010) 710. The Princess and the Frog (Musker/Clements, 2009) 7 11. Adventureland (Mottola, 2009) 712. A Fish Called Wanda (Cleese/Crichton, 1988) 713. Get Him to the Greek (Stoller, 2010) 714. Zombieland (Fleischer, 2009) 6-715. Robin Hood (Scott, 2010) 616. The Haunting (Wise, 1963) 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted August 1, 2010 Report Share Posted August 1, 2010 Juli: 1: The Ghost Writer2: El Secreto de sus Ojos3: Chopper4: The Beat that my Heart Skipped5: Off Screen6: American Movie7: Swimming Pool8: The Mechanic9: Empire Records10: Wonder Boys Og så har jeg, i varierende grad, pint meg gjennom:Cash, Cashback, Long Weekend(nyinnspillingen), Operation Endgame, The Children, The Crazies, Afterwards, Strip Nude for Your Killer, Armored, Dallas 362, Sucker Free City, From Paris with Love, Fear dot com, Slither, The Cry of the Owl, Possession, Blood Creek, Rx, World's Greatest Dad og 11:14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrisBl 0 Posted August 2, 2010 Report Share Posted August 2, 2010 JuliFilmer 1. Inception - 10/102. The Shawshank Redemption - 10/10 (Gjensyn)3. Stand By Me - 10/104. Ace in the Hole - 10/105. A Serious Man - 9/10 (Gjensyn) 6. An American Werewolf in London - 6/107. Election - 6/108. Chloe - 5/109. San suk si gin [shinjuku Incident] - 5/1010. Black Snake Moan - 5/10 11. The Bucket List - 4/1012. Date Night - 4/1013. Dragonheart - 3/1014. Cop Out - 3/1015. All About Steve - 3/10 16. Fri os fra det onde - 1/1017. Red - 1/1018. EdTV - 1/1019. My Name is Modesty: A Modesty Blaise Story - 1/10 Serier True Blood - Season 3: Episode 4-5(8/10 - Svak) Police Squad - Season 1: Episode 1-6(4/10) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted August 8, 2010 Report Share Posted August 8, 2010 Seks filmer i juni. Topp to: Kick-Ass - 8/10Harry Brown - 8/10 Tolv filmer i juli. Topp fire: Dogtooth - 9/10Breakfast at Tiffany's - 9/10Duck Soup - 8/10The Bad Lieutenant - Port of Call: New Orleans - 8/10 Shrek Forever After, How to Train Your Dragon og Hustruer 2 (Amanda-pliktløp) var treige å komme igjennom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted August 9, 2010 Report Share Posted August 9, 2010 Har sett ganske lite film i sommer, så kjører bare topp èn fra juni og juli: The Lonely Man (Levin, 1957) og Menq (We; Peleshian, 1969) Den første er - ja, jeg blir bare mer og mer overbevist om det - som denne statuen: http://i36.tinypic.com/14ky53a.jpg Evt. kan man si at den har en jævlig bra, grundig dagen-derpå-stemning. Menq er, som Our Century, og forsåvidt også Seasons of the Year... Tja, jeg vet ikke hva jeg skal si utenom at de får alle andre filmer til å falme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted August 31, 2010 Report Share Posted August 31, 2010 27 filmer i august. Topp 10:01. Do the Right Thing (Lee, 1989)02. Dressed to Kill (De Palma, 1980)03. The Squid and the Whale (Baumbach, 2005)04. Mind Game (Yuaza, 2004)05. Dogtooth (Lanthimos, 2009)06. The Innocents (Clayton, 1961)07. Le Samouraï (Melville, 1967)08. Idi i Smotri (Klimov, 1985)09. Ugetsu monogatari (Mizoguchi, 1953)10. Monday (Sabu, 2000) Bra måned! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted August 31, 2010 Report Share Posted August 31, 2010 Liker at Dressed to Kill falt så bra i smak (ikke at jeg hadde forventa noe annet)! Topp 5, august: The Bravados (King, 1958) - Sjeldent sett Cinemascope bedre utnytta.Stars in my Crown (Tourneur, 1950) - TourneurTourneurTourneur...Wind Across the Everglades (Ray/Budd Schulberg, 1958) - Litt ujevn magi.Belle de jour (Buñuel, 1967) - Yndige bilder som ikke er yndige.Run of the Arrow (Fuller, 1957) - hovedsakelig for "Where's your pride!?"-scenen. Har sett den mange, mange ganger nå, får grøsninger hver gang (må se den en gang til, nå). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted August 31, 2010 Report Share Posted August 31, 2010 Liker at Dressed to Kill falt så bra i smak (ikke at jeg hadde forventa noe annet)! Jeg regner med at Body Double også er en film jeg bør få med meg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 31, 2010 Report Share Posted August 31, 2010 Et par ræva flyfilmer, La Regle du Jeu helt på tampen, fire Deren-filmer på stumfilmkonsert som rulte gata. Ræva måned, som vanlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Possession av ZulawskiThe War Game av WatkinsSullivan's Travels av SturgesFantastic Mr Fox av AndersonDogtooth av LanthimosGood Morning av OzuMan Tänker sitt av Hellstrøm/WenzelThe Seventh Victim (litt skuffende) av RobsonThe Friends of Eddie Coyle av YatesNetwork av LumetPlanet of the Apes av SchaffnerWhatever Works av AllenPrincess Bride (skuffende affære) av ReinerMondo Elvis av CorboyDas Wachsfigurenkabinet av LeniOnly Angels Have Wings av HawksBarry Lyndon av KubrickDecameron (litt skuffet) av Pasolini Samt kortfilmene:The Immigrant (chaplin)At Land (Deren)Kustom Kar Kommandos, Lucifer Rising (Anger) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engangsgrill 16 Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Jeg regner med at Body Double også er en film jeg bør få med meg?Det kan iallfall jeg skrive under på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Elendig måned: 1.Kynodontas2.El Secreto de sus Ojos3.The Mechanic4.North Face5.Harold&Kumar6.Hot Tub Time Machine7.The Signal8.Complicity9.Book of Eli10.Clash of the titans11.Darwin Awards12.Freedomland13.Infestation14.Operation Endgame15.Long Weekend(re-make) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Rekorderlig lite denne måneden. 1. Coraline (2009) (BD) 9/102. Inception (2010) 8/103. Fantastic Mr. Fox (2009) (BD) 8/104. Up (2009) 8/10 (gjensyn)5. Avatar (2009) (BD) 7/10 Har dog sett en del serier, som f.eks Breaking Bad sesong 1 og 2. Sterk 9er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Fem filmer i august. Topp to: Polytechnique. 8/10Paris, Texas. 8/10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Topp 10 i august: 01. O-Bi, O-Ba - The End of Civilization (1985)02. Gerd ma lui aka. Born to Fight (1984)03. Bad Boy Bubby (1993) (Gjensyn)04. Black Cat, White Cat (1998)05. Danger: Diabolik (1968)06. Scum (1977)07. All About Lily Chou-Chou (2001)08. Deadly Prey (1987)09. If.... (1968)10. Wojna swiatów - nastepne stulecie aka. The War of the World: Next Century (1981) Panna Rittikrai har unektelig mye dritt på CV'n sin, men etter å ha sett Born to Fight (den første), er jeg offisielt Panna-fan. Glem alt som heter historie. Her er det er det kaotiske og brutale slåsscener og halsbrekkende stunts det handler om.http://www.youtube.com/watch?v=i58x1Bcfkz8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon 3 Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Dette er kanskje ny rekord, har bare sett én film i august: Blue Velvet, gjensyn, 10/10 Ellers har jeg sett de to første sesongene av Deadwood som er ganske bra, og Generation Kill som er veldig bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted September 3, 2010 Report Share Posted September 3, 2010 Jeg regner med at Body Double også er en film jeg bør få med meg? Ja, og Engangsgrill skriver under som du ser. Må ta et gjensyn med Body Double, det var en sprø opplevelse, De Palma tar'n helt ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 Topp 10 september: 01. Dead Leaves (2004)02. The Room (2003)03. The Video Diary of Ricardo Lopez (2000)04. Jerkbeast (2005)05. Mo (1983)06. Yor, the Hunter from the Future (1983)07. Showdown in Little Tokyo (1991)08. Challenge of the Tiger (1980)09. Ju-ichinin no samurai (1966)10. Burning Paradise in Hell (1994) http://img826.imageshack.us/img826/372/vlcsnap2010100319h22m21.th.pnghttp://img137.imageshack.us/img137/6818/vlcsnap2010100319h23m59.th.pnghttp://img580.imageshack.us/img580/4623/vlcsnap2010100319h24m45.th.pnghttp://img835.imageshack.us/img835/4453/vlcsnap2010100319h25m53.th.png Mo aka. The Boxer's Omen åpner med at en thai-boxer (Bolo Yeung) banker gørra ut av en annen bokser, og bokserens bror lover hevn og slikt svineri. Høres kjent ut? Mulig, men her slutter også all likhet med noe du har sett før. Dette er Hong Kong på sitt sprøeste, og det er umulig å ikke like. Det samme kan sies om Jerkbeast (takk til Herr_kalkun for "anbefalingen"). Glad i b-film, ikke så stor fan av nullbudsjettsfilm, men svart svart humor kombinert med mye fantasi går bare rett hjem. http://img522.imageshack.us/img522/1038/jerkbeast2005dvdripxvid.jpg Ricardo Lopez bestemte seg for å kjøpe et filmkamera hvor han filmet forberedelsene til et drap på artisten Björk. Kameraet ble det han kunne betro tankene sine til, og også hans måte å lage et lite avtrykk her i verden. Resultatet er The Video Diary of Ricardo Lopez, som er et lite utklipp av de mange videotapene han laget. Her kan du følge Lopez' som virkelig går i oppløsning helt til den tragiske slutten. Det hele føles noe spekulativt og unødvendig å utgi, men det er sjeldent noe har gjort større inntrykk på meg, så jeg anbefaler den likevel. http://img215.imageshack.us/img215/7701/theroom2005avisnapshot0.jpg The Room: Dette er helt grusomt, og jeg elsker det. Tror ikke jeg trenger å si så mye mer, bortsett fra: "You are tearing me apart Lisa!". http://img153.imageshack.us/img153/7481/deadleavesgangzz.png Pandy (på grunn av sitt ene øye) og Retro (fordi han har en TV som hode) våkner opp nakne og uten å huske en ting. De er sultne og trenger neon klær, så de bestemmer seg for å rane en bank og drepe noen hundre politifolk. Dette er filmens 3 første minutter, og filmen blir bare villere derfra. Tenk en japansk versjon av Bill Plympton på speed. Da får du kanskje noe som ligner på Dead Leaves. Helt fantastisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 24 filmer i september. Topp 10:Trouble Every Day (Denis, 2001)Toy Story 3 (Unkrick, 2010)Csillagosok, katonák (The Red and the White; Jancsó, 1967)Crimes and Misdemeanors (Allen, 1989)A Single Man (Ford, 2009)Yellow Sky (Wellman, 1948)Love and Death (Allen, 1975)Hannah and Her Sisters (Allen, 1986)Flickan (Edfeldt, 2009)Zatôichi (Kitano, 2003) Nok en bra måned. EDIT: Dead Leaves må jeg få sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 Topp10: 1. Four Lions2. Greenberg3. Deadly Prey4. The Last September5. Paper Man6. Elevator to the Gallows7. The Joneses8. The Disappearance of Alice Creed9. The Human Centipede10. The Hunger Boblere: Five Minutes of Heaven, Black Death, Monsters og The Dead Girl.Rævmøkk: The Expendables, Whisper, Rogue, Red Canyon, Naked Fear, The Count of Monte Cristo og Salt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 Prøver meg på en slik. Heimat (Reitz '84). Overveldende. Filmen (/serien) er basert på flere av Edgar Reitz' egne historier, og historier han har samlet inn lokalt. Satt til en imaginær landsby, gjennom et tidsspenn på over 50 år reflekterer filmen hvordan folk hjemme hadde det gjennom de turbulente tider i tysk historie, og mer universelt rundt konseptet "hjem". I tillegg er Reitz en nytenkende filmskaper, som gjør reisen ytterligere interessant. En kompromittert TV-serieform føles nesten ikke, da det er laget som en 15 1/2 time lang film, og bare delt opp på naturlige steder for TV-visning. Underworld (Sternberg, '27) - Filmen som først bragte ganstersjangeren på moten, er også en av de beste (i sjangeren) jeg har sett. Brutal, kynisk, fatalistisk. Sternberg briljerer noe voldsomt med lyset allerede her. Morsomt at Evelyn "Feathers" Brents undertøy ble innsatt med fjær før forførelsesscenen. Det er et eller annet med den scenen. Nachalo / Debut (Paniflov, '70) - Det meste av tiden en ungdomskomedie av lett sort, hvor vi følger Pasha og hennes krets som har intriger i høyt tempo og danser til surferock. Pasha er en skuespillerinne som trekkes ut av sitt beskjedne skall, og må smake en realitet eller to når hun forelsker seg. Den viktige, mørke motvekten i filmen kommer med scenene fra Jeanne d'Arc-filmen hun spiller i. Kontrasten er snedig og trekker opp filmen fra lett komedie til noe mye mer komplekst. Nydelig kamerarbeid i s/hv scope og ditto lyddesign - igjen mest markant i filmen i filmen. Regissøren ønsket faktisk å lage Jeanne d'Arc med den samme skuespillerinnen etter denne, en drøm som desverre ikke ble realisert. Tror den seriøst kunne gitt Dreyer kamp til døren. Chelsea Girls (Morrissey/Warhol) - Folk i rom, bla. Nico, Ondine, Edie Sedgwick. Filmen ruller avgårde, ting skjer eller ikke. 6 timer effektivt halvert ved å spille av rullene ved siden av hverandre. Det blir jo av og til litt langt. Zoome hang-upen til fotografen er ikke av det mest interessante. Ut over det en ganske særegen opplevelse, som portrett av en kultur og Warhol-sfæren. 100% perfekt når VU trår til på lydsporet. Fascinerende. City Girl (Murnau, '30) - Filmen må tåle sammenligning med Sunrise, da flere elementer går igjen. Det sentrale er by vs. land, bare at her er rollene snudd om, og i bypiken - som forelsker seg og romantiserer det landlige, ankrer vi opp våre følelser. Landskapet er da også fortreffelig presentert, ikke overraskende, men verre er det med skikkelsene som holder til der. I Murnau sine filmer dukker det nesten alltid opp stereotyper, og her er den sentrale erketypen faren til hennes utkårede, et uinntagelig fort som brauter ut med fordommer, aldri lytter, og stikker alle slags trær inn i hjulene. Denne fortellingen virker kanskje ganske standard, det er den også, men det løftes opp av den visuelle, poetiske teften og føles viktig å se på. Det forblir nok Sunrise sin lillesøster, men det er upåklagelige aner. Blu-rayen fra MoC er helt suveren. Tales of Hoffmann (Powell/Pressburger) - Denne ble gitt til duoen etter Red Shoes-suksessen og kan på en måte ses på som den berømte dansesekvensen i forrige film strukket ut til full lengde. Dette er opera, her synges alle replikker - noe som tok meg en halv akt å komme over. Kreativiteten florerer som vanlig og settene ser fordømt lekre ut. Ellers er det en haug smådetaljer i "hvor kom det fra"-klassen som egentlig er typisk P&P. En voldsom og som min venninne sa - ganske skrullete film. Det blir kanskje litt som å skulle innta tre bløtkaker på rappen, men samtidig føles det som kaker ingen har laget før eller siden. Toy Story 3 - Denne satt som et skudd. Pixar er så fordømt gode, at det nesten oppleves frustrerende. Jeg tror karakterbyggingen deres kanskje er den største styrken. Her er de leker som representerer en serie forskjellige universer og tidsepoker, mens de enten er stikk motsatt av det de ser ut som, fyller alle fordommer, eller bare off. Flere av de veksler glatt mellom disse modi (i tilefellet Buzz Lightyear gjøres det til og med med en bryter). Man blir nysgjerrig og engasjert som en liten unge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted October 4, 2010 Report Share Posted October 4, 2010 September 2010 1. Encounters at the End of the World (2007) (BD) 9/10 2. The Ghost Writer (2010) (BD) 9/10 3. The Dark Knight (2008) 9/10 (gjensyn) 4. The Departed (2006) 9/10 (gjensyn) 5. Life of Brian (1979) 8/10 (gjensyn) (KINO) 6. Twelve Monkeys (1995) 8/10 7. Religulous (2008) 8/10 8. The God Who Wasn't There (2005) 7/10 9. Hamlet (1990) 5/10 (KINO) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 4, 2010 Report Share Posted October 4, 2010 Ble ikke så mye denne måneden heller, men jeg får vel rangere det jeg så jeg også. 1. 2 or 3 Things I Know About Her2. Faces3. Army of Shadows4. Shadows5. The Devil Probably6. À Propos de Nice7. Le petit soldat8. A Man Escaped9. Madame de...10. Made in USA11. Zero de conduite12. L'Atalante13. Taris 14. Pickpocket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted October 4, 2010 Report Share Posted October 4, 2010 City Girl (Murnau)Tales of Hoffmann (Powell/Pressburger) Ingen kommentar til noen av disse? Likte du de ikke eller har du bare lite å si om dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 4, 2010 Report Share Posted October 4, 2010 Alle de jeg har listet opp er kremen av det jeg så sist måned, så ja, likte de. Kan godt redigere inn kommentarer om de, skal bare ut og kaste noe glass i en container først. Forresten ER DET JO LITT KJEDELIG Å BARE LISTE OPP FILMER UTEN Å SKRIVE NOE MER OM DE, det har du helt rett i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.