Jump to content

Nye kåringer


pretender
 Share

Nye kåringer  

42 members have voted

  1. 1. Akkurat nå kunne vi gjerne ha kåret beste.... (kryss gjerne av flere)

    • Dokumentar
      12
    • Animerte kortfilm
      9
    • Kortfilm uansett
      5
    • Animasjonsfilm (fullengde)
      7
    • Film fra forskjellige nasjoner
      18
    • All-time spillefilm (som i Topp 250, sist gjort mars 2008)
      9
    • TV-serie
      7
    • Film innen forskjellige sjangre
      13
    • Regissør
      2
    • Annet (spesifiser i tråden)
      0


Recommended Posts

Stemte for ny topp 250 selv. Synes vel at det er på tide med litt utskiftning, i tillegg til at jeg har en liten ønskedrøm om at vi kunne bedrevet litt lobbyvirksomhet og kanskje fått presset den inn på iCheckMovies. Det hadde vært morro.

 

Men nå ser jeg jo at jeg heller burde stemt på kåring av den klein-spanske Uruloki-bølgen uansett.

 

Bra at du drar ting i gang igjen forresten, pretender! Nasjoner og sjangre, som tydeligvis kom seirende ut, er ikke et dårlig valg!

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

iCheckmovies-spot ja, det hadde vært noe. Er enig i at vi da måtte ha polert vår ekisterende 250 en tanke. Vi skulle uansett klare å lage bedre lister enn FUCK! og Film Banaal iallefall.

 

Kanskje vi skal dra en til sommeren. Da er jo du tilbake, og ekstremt klar for å repetere rollen som vert!

Link to comment
Share on other sites

 

Du glemte Reddik (beste jeg kom på). Disse tre nederlandske forumlistene som jeg ikke ser noen som helst forskjell på. Hva er uansett vitsen med å lage 250-liste når den bare blir prikk lik IMDb sin?

 

Hehe, jeg skal ikke ta på meg noe ansvar foreløpig, får se hvor stram tidsplanen blir, og om jeg i det hele tatt overlever Sør-Amerika. Men hvis jeg får tid i sommer kan det kanskje være at jeg setter i gang noe. I mellomtiden vil jeg at noen kommer med en dødsbra algoritme (er det det? Likning? Geometri?) som rangerer filmene 50/50 ut i fra totalt antall poeng og gjennomsnittspoeng. Går det an? Er det noen vits i? Mattenerder, commence (vi har vel noen?)!

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 year later...
 
  • 3 months later...
Bumper denne. Støtter Angelenos forslag om kortfilmkåring. Kåringer her inne har en tendens til å ikke være like vellykket hver gang, men korte filmer er muligens akkurat midt i blinken. Da har man på en måte ingen grunn til å ikke delta.
Link to comment
Share on other sites

 

Ja, kortfilmkåring hadde vert fint det, der kan man jo hente ein del frå den man har stet i animasjonskåringa og. Men alle må jo ville det. Det hjelper ikkje at ein to, tre styker er aktive og resten ikkje. Men som du seier,så er det enklere å delta når det er korte filmar. Og lar med kåringen gålitt utover sommaren, når alle er ferdig med eksamen, så kan den vel alltids bli vellykka.

 

Edit: Men kva med land som Danmark og Sverige, eller heile Skandenavia. Eller kva med sjangrar som action? komedie? Litt lettere sjangrar, men eg hadde i alle fall synst det hadde vert spennande å sett ei actionfilmliste av diskuterfilmbrukerene.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
Tar det opp ein gong til eg. Eg hadde i alle fall vert interessert i ei ny kåring til sommaren, der det verkar som om folk har litt betre tid. Kom akkurat over denne tråden: http://www.diskuterf...?showtopic=2248 og det er jo ein del interessante sjangrar som: sci-fi og krig (og utanom dei som er nemnt: komedie, eventyr, action, kortfilm og thriller (litt open kanskje)) og nasjonar/regionar som: UK, Øst-Europa, Heile norden samla (eller Sverige), Sovjet/russland, Italia, Tyskland og Svalbard (wait what?)).
Link to comment
Share on other sites

 
  • 5 weeks later...

Hvordan er stemningen for en ny kåring? Dokumentarfilm?

 

Er det noe slikt vi trenger for å få opp aktiviteten her, eller vil det bare være bortkastet arbeid for personen som tar på seg arbeidet med å lede kåringen?

 

Andre ting vi kan gjøre for å få opp aktivitetesnivået? Føler det er litt nå eller aldri, nå som det er sommerferie og greier.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg så min første film på leeenge nå nettopp. Merker at jeg er lite lysten på å "binde" meg til noe sjanger etc nå (Hvis ikke folk er hypp på en one man army-kåring :D). Jeg skal uansett namedroppe (+ noen setninger) hvis jeg ser noe kult.

 

Skulle andre har lyst til å sette i gang en kåring så leverer jeg selvsagt liste etc. Ser sikkert litt også, men ja.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 3 months later...

Tror jeg har foreslått det før, da til lunken mottakelse. Prøver igjen: Jeg foreslår at vi kjører en ny runde med tiårskåringer. Det virker som forumet er avhengig av å ha en eller annen kåring gående for at aktivitetsnivået ikke skal dø ut. Sjanger- og nasjonskåringer har aldri helt slått an, med noen få unntak, og det er hele fire år siden tiårskåringene sist ble satt i gang. Jeg er ikke dreven i excel, men kan ta på meg å lede kåringene hvis ingen andre melder seg.

 

Ser ikke helt hva vi har å tape.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Kan sette i gang ny kåring i morgen hvis flere finner det av interesse. Hvilken ende skal vi i så fall starte i (pre-1930 eller 2000-2009)?

 

Håper flere kan komme med innspill her. Vil ikke starte noe flertallet kanskje finner unødvendig eller direkte tullete.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er med.

 

Hvor ville folk startet en slik kåring? Jeg syntes det er svært vanskelig å vurdere filmer fra 1894-1916-ish (egentlig større, men da høres det ut som jeg misliker stumfilm, noe jeg ikke gjør), med noen få unntak, og syntes ikke det er noe av det mest interessante sett i lys av en tiårskåring. Hva med å ha en relativt stor periode pre-stumfilm som etablert medium, for deretter å ta det derfra tiår for tiår? Eller hva med å si fuck linearitet, og starte med 50-tallet? Jeg er keen på 50-tallet!

Link to comment
Share on other sites

 
1894 - 1929 kan (og bør) tas under én kåring. Ettersom 90-tallet var først ut sist, er det kanskje naturlig å starte der også nå. Så kan vi evt. avslutte med en kåring som tar for seg alle filmene fra år 2000 til nå.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
Selv om det vel var den siste tiårskåringen vi hadde, er jeg for en ny 2000-tallskåring, eventuelt kan man legge til 2010-12 for å gjøre det ekstra festlig. Enkel grunn: Sikker aktivitet, lett tilgjengelige filmer, "du slæpper ikke opp", og det er jo ikke akkurat som om forumet er inne i en ny gullalder, så "prinsipielle grunner", "det er teit allerede", nei, den går ikke. Det blir en 2000-12-kåring med frist ut året!
Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...