CypheroN 10 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Pacino stråler i Heat og Glengarry Glen Ross, mens De Niro har minneverdige roller i filmer som Raging Bull, Once Upon a Time in America, Brazil, Goodfellas, Cape Fear, Heat og Casino. Begge hadde sine storhetstider på 70-tallet, men spesielt sistnevnte har levert mye bra tiårene etter.Tror han mente hva de har gjort sammen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wertoi 0 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Boogeyman Hehe, husker jeg så sisteakten av denne en gang. Ganske sikkert noe av det mer latterlige jeg har sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levaiathan 0 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 På bunnen av min IMDb vote-history finnes det mye grums og rævmøkk. Direct Contact:Action-film med selveste Lundgren. Helt elendig skuespill, patetisk historie, dårlig twist, teknisk ræva og et budsjett hvor 95% av pengene må ha gått til kjedelige stunts og eksplosjoner. En av de få filmene jeg har gitt 1/10. Starship Troopers 3: Marauder:Husker ikke hvofor den er så dårlig, prøver å glemme. My Name Is Modesty: A Modesty Blaise Adventure:Rævmøkk som av en eller annen grunn har havnet i Tarantino-boksen min. Boa vs. Python:Tittelen sier vel det meste egentlig. Behind Enemy Lines II: Axis of Evil:Dette må være en av de verste oppfølgerne noensinne. Elendig kameraføring, historie. Tror jeg nesten ble kvalm av denne filmen. Det var noen av de som jeg har gitt 1/10. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 At jeg kunne glemme Matrix-oppfølgerne! Det er jo nesten godt gjort. Spesielt den siste er helt klart noe av det verste jeg har sett, og klarer faktisk å avslutte jobben Reloaded begynte på en nesten overraskende gjennomført måte: å ødelegge hele trilogien. White ChicksÅhåhå, ja, denne stinker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Mange fine lister her. Hmm, dette er vanskelig! Ufattelig mye møkk fra forrige tiår man faktisk har sett. Men gidder ikke å ganske enkelt dra frem de verste filmene, det ville vært altfor lett og dessuten svært kjedelig så lenge det eksisterer filmskapere som Uwe Boll. Kaster likevel ikke bort mye tid på dette og tar en fra toppen av hodet, endrer kanskje senere: 1. 3002. Tropic Thunder3. The Curious Case of Benjamin Button4. Black Hawk Down5. Crash6. Mission Impossible 27. Max Manus8. Inglourious Basterds9. Superman Returns10. Iron Man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 FrankenfishPterodactylSlumdog Millionaire Frankenfish var jo dritfet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boba 0 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Har kladda på eit slikt innlegg på boba.no i jola, så eg kopierer berre verste-lista derifrå: 1. Frost: Portrait of a Vampire2. Epic Movie3. Dracula 30004. Meet the Spartans5. Doom6. Legion of the Dead7. Blair Witch 28. Dumb and Dumberer9. Catwoman10. BloodRayne Har heldigvis gløymt bort halvparten av dei dårlege filmane eg har sett... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Her er de som ligger lavest på min vote history: Zombies Gone Wild (2007)Dead Clowns (2003)Deadlands: The Rising (2006)Hood of the Living Dead (2005) American Soldiers (2005)AVP: Alien vs. Predator (2004)Batoru rowaiaru II: Chinkonka (2003)House of the Dead (2003)Nutty Professor II: The Klumps (2000)Automaton Transfusion (2006)Balls of Fury (2007)Beerfest (2006)Daehakno-yeseo maechoon-hadaka tomaksalhae danghan yeogosaeng ajik Daehakno-ye Issda (2000)Death Sentence (2007)Die Another Day (2002)Die You Zombie Bastards! (2005)Dreamcatcher (2003)Dude, Where's My Car? (2000)Eragon (2006)Ghost Lake (2004)Good Luck Chuck (2007)Kataude mashin gâru (2008)My Name Is Bruce (2007)Norbit (2007)Out for a Kill (2003)The Aristocrats (2005)The Pacifier (2005)The Pleasure of Your Company (2006)The Wizard of Gore (2007)Zombies! Zombies! Zombies! (2008) Var litt i tvil om jeg skulle inkludere de 4 øverste, da jeg er usikker om de fortjener å kategoriseres som filmer. Rævmøkk er en så alt for, alt for mild betegnelse når det gjelder disse. Ellers er listen stort sett dominert av flaue komedier og mer rævva horror-filmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Damn, Catwoman ja! Husker et fantastisk lanseringsintervju på Letterman der Halle Berry var tydelig pinlig berørt. Sharon Stone ble intervjuet dagen før eller etter, hun tok det med bedre humør. Kulere dame. AVP: Alien vs. Predator er jo også utrolig dårlig, men oppfølgeren tar virkelig kaka. Det er nok den dårligste 00-tallsfilmen jeg har sett når vi snakker dårlig som i udugelig og håndtverksmessig hemmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 AVP: Alien vs. Predator er jo også utrolig dårlig, men oppfølgeren tar virkelig kaka. Det er nok den dårligste 00-tallsfilmen jeg har sett når vi snakker dårlig som i udugelig og håndtverksmessig hemmet.Har ikke rukket å utsette meg for den enda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blausen 12 Posted January 1, 2010 Author Report Share Posted January 1, 2010 Det kjipe hybdrid predator/alien monsteret var jo i tillegg et av tidenes kjipeste designmessig. Slår til og med Jeunets skapning fra Alien 4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valuska 1 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Eg er stort sett ganske flink til å styre unna filmar eg ikkje likar, men ”The Butterfly Effect” tykte eg var ein latterleg frustrerande affære. Filmen er så inni natta granskogen dum at eg veit ikkje kor eg skal byrje. Han er smekk full av logiske feil og mate-med-teskei-sjuke heile vegen. Men du verda, for ein skyhøg underhaldingsverdi ein får av slikt! Eg kan seie om lag det same om ”The Room”. Elles er det ein del filmar eg har sett som er beint fram dårlege (utan at dei er så dårlege at dei vert morosame):PathfinderVasermilAVP: Alien Vs. PredatorTransformersThe Chronicles of Narnia: Prince CaspianOnce Upon a Time in MexicoA Home at the End of the WorldQuantum of SolaceStop-LossBuffalo SoldiersNocturnaDie große StilleVillmark Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Tror han mente hva de har gjort sammen. Nei, tror de forsto ham rett. Er jo ikke noe mer de har gjort sammen enn denne og Heat etter 70. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Nei, tror de forsto ham rett. Er jo ikke noe mer de har gjort sammen enn denne og Heat etter 70.Da må jeg isåfall si meg meget uenig. De Niro leverte jo sin beste rolle post 1970 (Raging bull), selv om såklart var fantastisk i Gudfaren II. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merk. 0 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Min liste: 1. S Club Seeing Double2.You, Me and Dupree3. Pearl Harbor4. Epic/Date Movie5. Catwoman6. Freddy Got Fingered7. The Core8. The Fog9. The Breed10. Unbreakable Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TMwtP 8 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Da må jeg isåfall si meg meget uenig. De Niro leverte jo sin beste rolle post 1970 (Raging bull), selv om såklart var fantastisk i Gudfaren II.Jeg rotet det vel litt til her, ser jeg. Siden vi holdt på med 00-tallet så var det dét jeg mente. Mellom 80 og 99 har de vel slumpet til å gjøre noe bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted January 1, 2010 Report Share Posted January 1, 2010 Die große Stille Denne skilte seg litt ut fra resten av lista, gitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valuska 1 Posted January 2, 2010 Report Share Posted January 2, 2010 Hehe, jau, det er langt mellom stumme munkar og brølande CGI-romvesen. Ettersom det er klin umogleg å verte kjend med munkane og fordi kvart einaste bilete i heile filmen ser kliss likeins ut, tykkjer eg ”Die große Stille” er ei fåfengt oppleving. Kven er desse munkane? Korleis har dei hamna i klosteret? Kvifor har dei valt eit slikt liv? Sjølv om filmen seier tydeleg ifrå om at han ikkje ynskjer å gje noko svar på dette, saknar eg likevel litt djupn her. Ein tri timar lang film der sjåaren berre skal stå passivt å sjå på klosterritar, utan å få noko anna å tyggje på enn vakre bilete, vert i det meste laget for meg. Det finst heller inga forandringar eller variasjonar mellom scenene, og dette resulterer i at eg mister interessa etter 20 minutt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boba 0 Posted January 2, 2010 Report Share Posted January 2, 2010 Damn, Catwoman ja! Husker et fantastisk lanseringsintervju på Letterman der Halle Berry var tydelig pinlig berørt. Sharon Stone ble intervjuet dagen før eller etter, hun tok det med bedre humør. Kulere dame. Tykkjer Berry hadde ein kul takketale då ho mottok razzie som verste skodespelarinne: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir 3 Posted January 2, 2010 Report Share Posted January 2, 2010 Kopiert rett i fra bunnen av vote historyen min på imdb: American Pie 2Epic MovieHome Alone 4RovdyrSisters ActGet SmartThe Grudge 2EragonHulkThe Dukes of HazzardThe Life Aquatic with Steve ZissouDød snøDen brysomme mannen Evan AlmightyHitman Lange flate ballær IIThe Curious Case of Benjamin ButtonThe Golden CompassTakenKnowing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted January 2, 2010 Report Share Posted January 2, 2010 Eragon (altså til at du ikke liker den) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matsk 0 Posted January 2, 2010 Report Share Posted January 2, 2010 Den brysomme mannen Ser heller ikke helt hva det er med The Life Aquatic With Steve Zissou som får folk til å inkludere den her, men! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrick 0 Posted January 2, 2010 Report Share Posted January 2, 2010 Også Sister Act da, gitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Jeg synes slike lister som dette, maner frem mye unødig negativitet. De fleste filmene på disse listene er ikke kalkuner, f.eks. Indie 4, som sikkert skuffet endel, men som slettes ikke er ufrivillig komisk som f.eks. The Room, Day of the Dead 2: Contagium eller Basic Instinct 2. Personlig synes jeg det er flott at noen gidder prøve lage filmer som Villmark, Den brysomme mannen, Fitt Vilt, Max Manus eller Død Snø i Norge. Vi trenger ikke like dem, men ingen av disse er dårlig utførte filmer. Noen nekter simpelthen å forstå at f.eks. Fritt Vilt er for kidsa og at Død Snø gjør narr av seg selv. Disse har jo gjort det interessant for folk å se norsk film igjen. Det gjør det jo mulig for langt flere å lage film, og mer variasjon innen norsk film. De burde få kudos for det. Mens The Room, Battlefield Earth eller Basic Instinct 2 prøver å være seriøse filmer, som ender opp som ufrivillig komiske og dermed faller inn under hva en kalkun er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Jeg synes slike lister som dette, maner frem mye unødig negativitet. De fleste filmene på disse listene er ikke kalkuner, f.eks. Indie 4, som sikkert skuffet endel, men som slettes ikke er ufrivillig komisk som f.eks. The Room, Day of the Dead 2: Contagium eller Basic Instinct 2. Personlig synes jeg det er flott at noen gidder prøve lage filmer som Villmark, Den brysomme mannen, Fitt Vilt, Max Manus eller Død Snø i Norge. Vi trenger ikke like dem, men ingen av disse er dårlig utførte filmer. Noen nekter simpelthen å forstå at f.eks. Fritt Vilt er for kidsa og at Død Snø gjør narr av seg selv. Disse har jo gjort det interessant for folk å se norsk film igjen. Det gjør det jo mulig for langt flere å lage film, og mer variasjon innen norsk film. De burde få kudos for det. Mens The Room, Battlefield Earth eller Basic Instinct 2 prøver å være seriøse filmer, som ender opp som ufrivillig komiske og dermed faller inn under hva en kalkun er. Jeg ser poenget ditt. Men selv om de er kanskje godt utført, så vil jeg si de likevel kan være rævmøkk (ikke kalkuner dog, men tråden omfatter ikke bare kalkuner). Jeg tror mange reagerer på mangelen på originalitet og personlige uttrykk i norske filmer. Si at jeg syns Fritt Vilt er godt håndtverk, så kan jeg likevel avvise filmen som rævmøkk fordi den baserer seg utelukkende på etablerte klisjeer og et 100% imitert filmspråk. Det kan være lett å bli revet med og dermed være unyansert negative til for eks. norsk film, men det føler jeg ikke forekommer her inne. En slik tråd heller oppfordrer til debatt enn å konstantere at film x er rævmøkk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.