Jump to content

Tegneserier\Graphic Novels


ragoo
 Share

Recommended Posts

Tegneserier er morsomt, så jeg fyrer opp denne tråden igjen, virker jo nesten for å ha blitt helt glemt :huh:

 

Har fått meg noen flotte hefter nå, Outland har salg på den første boken i en rekke vertigoserier nå, så det må jo såklart handles inn. Har fått meg Y: The last man, 100 Bullets og Fables nå, kunne veldig gjerne tenkt meg Preacher også, men den er tydeligvis helt utsolgt fra både butikk og lager, så får håpe det kommer inn flere før salget er over. Uansett noen veldig bra serier jeg har fått meg til nå virker det som, og 50kr stk. er jo ikke så ille gæli heller. Det som blir ille gæli er vel å kjøpe inn alle de seriene jeg blir å følge med i nå:P

 

 

Driver også og ploger gjennom Amazing Spider-Man helt fra starten av og utover, digger den serien, men har dessverre aldri kommet meg så inn i tegneserien. Har stort sett bare sett tegnefilmserien og filmene, og lest noen blader nå og da, så er moro å få litt mer innsikt i hele historien om Spider-Man, bare synd jeg har kommet så kort. Hendelsene i Marvel-universet nå for tiden virker veldig intreressante, med civil war storyen spredd over alle superhelt bladene deres (tror jeg da, muligens noen unntak).

Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 weeks later...
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
  • 3 weeks later...
Jeg har egentlig aldri lest noe særlig graphic novels, det har for det meste gått i stripeserier. Nå har jeg uansett pløyd meg gjennom første del av Sandman, Preludes and Nocturnes, og det var utrolig kule saker. Jeg får vel plukke med meg resten av serien snart, og begynne å grave litt dypere i hva annet som måtte være tilgjengelig. Transmetropolitan så ut som noe jeg kan like, så det blir kanskje nestemann.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 months later...
Er for tiden sulten på flere gode og usedvanlige superhelt-tegneserier. Dark Knight står for døra, men lurer også på om jeg skulle ha sjekket ut Rising Stars. Noen som har lest denne? Kan serien måle seg med Watchmen? Er karakterene mørke og komplekse nok til at interessen holder seg oppe? Kjør gjerne på med andre tips også.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 
Funnet bra tilbud på de et eller annet sted eller? Tenkte jeg skulle begynne på serien snart selv (kjøpe den altså, ikke lese den, det er allerede gjort). Amazon.com har de for 50-60kr albumet. Tror det blir en bestilling fra den kanten snart.
Link to comment
Share on other sites

 

Funnet bra tilbud på de et eller annet sted eller? Tenkte jeg skulle begynne på serien snart selv (kjøpe den altså, ikke lese den, det er allerede gjort). Amazon.com har de for 50-60kr albumet. Tror det blir en bestilling fra den kanten snart.

 

 

nevn det hvis du finner et godt tilbud da. kan godt tenke meg den jeg og.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Nei, det er jo en tredjedel av hva man må betale her til lands, og det er vel ikke toll på bøker. Hva med merverdiavgift? Fortsatt slik at man må passe seg for tohundrekroners-grensa?
Link to comment
Share on other sites

 

Nei, det er jo en tredjedel av hva man må betale her til lands, og det er vel ikke toll på bøker. Hva med merverdiavgift? Fortsatt slik at man må passe seg for tohundrekroners-grensa?

 

Nei, bøker og tegnesereier er fritt villt. Jeg har bestilt bøker på amazon for flere hundre kroner uten at det noen ganger har bydd på problemer.

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 3 months later...

Plukket opp femte album av Preacher i går. Jeg kom plutselig på at jeg kun har lest de fire første... Jeg synes det er en nydelig, brulesk juvel (så langt). Andre som digger serien her eller?

 

(Lenge siden jeg har kjøpt (eller lest for den saks skyld) tegneserieromaner nå, men når jeg tenker meg om forstår jeg jo at jeg elsker det).

Link to comment
Share on other sites

 

(Lenge siden jeg har kjøpt (eller lest for den saks skyld) tegneserieromaner nå, men når jeg tenker meg om forstår jeg jo at jeg elsker det).

samme her, men hver gang jeg stikker på amazon.com snur jeg tvert i checkouten når jeg ser at portoen er nærmere dobbelt så dyr som bøkene jeg har lyst på.

klart, det er jo fortsatt billigere enn å kjøpe det fra norske bokhandlere, men det føles bare så unødvendig å bruke så jævla mye penger på frakten. senest i går tenkte jeg jo at det var på tide med et nytt påfyll i samlingen min, så slengte bøker for nærmere 500kr i kassen, men så kommer jeg til det punket at jeg skal betale og ser at på grunn av portoen blir det totalt over 1000kr, og det er litt mer enn hva jeg hadde lyst til å betale.

 

noen som vet noen lure måter å få fraktkostnadene ned? eller er bare bøker såpass tunge at det blir dyrt uansett å få de sendt?

Link to comment
Share on other sites

 
  • 4 weeks later...

Nei der gikk jeg for å bestille noen paperbacks likevel.

Batman: Hush, Vol. 1

Batman: Hush, Vol. 2

Batman: Blind Justice

Batman: Dark Victory

for sånn ca $84 til sammen inkludert frakt

 

Batman er tøff :ph34r:

 

så nå satser jeg på at dette kjøpet motiverer meg til å kjøpe mer av andre serier jeg lenge har hatt lyst til å få mer av, som f.eks Blade of the Immortal og 100 bullets.

Link to comment
Share on other sites

 
så nå satser jeg på at dette kjøpet motiverer meg til å kjøpe mer av andre serier jeg lenge har hatt lyst til å få mer av, som f.eks Blade of the Immortal og 100 bullets.

Er hjemme på juleferie og da jeg letet i "tegneserie-boksene" på rommet, kom jeg over et 100 bullets-album jeg - til min store overraskelse - oppdaget var ulest. Leste det likesågodt der og da, og fy faen så bra det er. Dette var forresten Hang Up On the Hang Low (book 3). Anbefales. Deilig noir-aktig i stemning og stil.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 months later...
Nei, det er jo en tredjedel av hva man må betale her til lands, og det er vel ikke toll på bøker. Hva med merverdiavgift? Fortsatt slik at man må passe seg for tohundrekroners-grensa?

 

Det er ikke mange varer det er toll på i denne kategorien. Men MVA på 25% for varer over 200 kr gjelder fortsatt. Under den grensen slipper man både toll og MVA uansett.. Utenom det så er vel bøker toll og avgiftsfritt så lenge det kjøpes til privat bruk.

Om man kommer ut for at man må fortolle varer så kan det også komme et tollgebyr i tillegg om en ikke kan fortolle selv. Varer under 1000kr kan en fortolle.

Toll tror jeg ligger på 10.7%

 

Vanskelig å konkurrere med Amazon, men sjekk gjerne ut www.comic.no :) også. En ganske ny nettbutikk med fokus på tegneserier. Har rikholdig katalog med mulighet til å bestille det meste.

Link to comment
Share on other sites

 
 
For å klargjøre: Det er aldri merverdiavgift eller toll på import av bøker, og det er lite eller ingen toll på det meste av det som er aktuelt for oss å importere til privat bruk (CD/DVD er det f.eks. ikke toll på). Problemet er at det må fortolles uansett, og gjennom papirmølla, noe som fører til avgifter, betaling for lagring etc. Merverdiavgift er det selvfølgelig på CD-er og DVD-er, men altså ikke toll.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 10 months later...

Er godt i gang med Misery Loves Comedy nå. Fantastisk samling av Brunettis beste (og verste) tegneserier. Alle med en misantrop i hjertet bør kjenne sin besøkelsestid, men styr unna om du er i feil humør. Stilen kan karakteriseres som en herlig blanding av Fante, Matt og Ryan. Det svarte verdenssynet er uutholdelig, og åpner jeg boka på feil tidspunkt klarer jeg knapt fire sider.

 

Anbefales på det varmeste!

 

Skamløs reklame:

http://img168.imageshack.us/img168/7913/brrtlf7.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
 
Suveren kvalitet, men tror det er flere her inne som liker Fiske og Kverneland langt bedre enn meg. Selv kategoriserer jeg duoen som "verdt å vente på", inntil videre. Skjer ofte at jeg lar litteratur ligge på vent (i uker, måneder, år) til de virkelig makter å kicke inn.
Link to comment
Share on other sites

 

Ja, les Kanon! Ehh, kanonbra! (Ånei) Olaf G. av de samme herrene er også utrolig bra. Beste norske serieskaperne i dag, ved siden av Christopher Nielsen og Jason (som kanskje har tapt seg i det siste?)

 

Digger Brunetti også, men det er lenge siden jeg har lest noe av ham. Husker at det gikk årevis mellom hver tynne lille lefse en periode, falt litt av da.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Takk for gode tips. Likte veldig godt fiske og kverneland-greiene. Både kanon og olaf G. Kanskje olaf G best, synes det funker veldig bra at de veksler hyppig mellom å tegne. Liker nok fiskes strek best, den er så enkel og tydelig og komisk. Masse bevegelse, velegnet til historiefortelling. Skulle jeg utsette noe må det være at historien om Olaf g kanskje ikke interesserer meg 100%, men det er pirk, man blir jo interessert, og de er flinke til å belyse ulike sider av mannen, hoppe frem og tilbake i tid og fjolle med seg selv og materialet. Passe uhøytidelig, men samtidig veldig seriøst og gjennomtenkt (får ihvertfall jeg inntrykk av). Good shit.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...