Jump to content

Tegneserier\Graphic Novels


ragoo
 Share

Recommended Posts

Husker det var en lignende tråd på gamle df, så følte en ny kunne være fin her, for vet det er en del som leser tegneserier, eller graphic novels som det så fint heter på engelsk(ja vet det er litt forskjell, men har jo ikke noe godt ord for det på norsk vel?) og selv er jeg veldig glad i tegneserier.

 

Så, hva leser dere? Hva har dere lest? Favoritt serier\bøker\forfattere\kunstnere?

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Ble mer av det før, og jeg elsket denne karen

 

http://img472.imageshack.us/img472/4493/andrfranquin4us.jpg

 

Viggo og Sprint er to favoritter :)

 

Samt Asterix & Obelic

 

Tintin

 

samt jeg har en enrom samling Iskalde Grøss :D

 

Ellers Frank Miller, har endel av disse Clive Barker seriene....

 

For dem som husker serien Angst & Beven, som var kortvarig, så elsker jeg ennå de få bladene som kom ut

 

Ellers er den gamle Edderkoppen helt konge...

 

Har også en enorm samling Star Wars, disse tegneseriene som kom ut jevnlig på 80-tallet engang. De har ikke akkurat holdt seg, for å være ærlig. Men jeg elsket dem da :)

Link to comment
Share on other sites

 
 

^kjøpte meg nettopp første bok i Sin City serien, for jeg ville se hvordan den var i forhold til filmen, og det er helt klart noe jeg skal kjøpe mer av. meget stilfull serie med bra script.

 

Ellers driver jeg og leser V for Vendetta nå, svert god lesning, skrevet av Alan Moore, en av de største innen tegneserier. En slags framtidsvisjon om et totalitært england som har blitt overtatt av fascister. så komemr V, en opprørsanarkist og lager problemer for dem, helt alene. jævlig kul serie, selv om tegningene kan virke litt gammeldags, noe som egentlig ikke gjør stort, for det er fint likevel.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/c0/V_for_vendettax.jpg/150px-V_for_vendettax.jpg

.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

Akkurat lest ferdig "The Push Man and Other Stories" av Yoshihiro Tatsumi. Veldig bra saker! Gritty og mørk indie-manga fra slutten av 60-tallet. Korte historier om vanlige mennesker som vikler seg inn håpløse situasjoner. Her er det MYE darkness! Forord av Adrian Tomine og gode greier. Anbefales tungt.

 

http://img212.imageshack.us/img212/1949/189659785801sclzzzzzzz4ey.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
 
"The Invisibles" er noe for seg selv, ja. Har du lest "The Filth", Morrisons siste syretripp? Den er enda mer over toppen merkelig. Jeg tror jeg liker den også.
Link to comment
Share on other sites

 

"The Invisibles" er noe for seg selv, ja. Har du lest "The Filth" Morrisons siste syretripp? Den er enda mer over toppen merkelig. Jeg tror jeg liker den også.

 

Har lest den ja. Synes kanskje den var litt FOR usammenhengende, men jeg likte den. Ikke like godt som The Invisibles dog...

Link to comment
Share on other sites

 

Akkurat lest ferdig "The Push Man and Other Stories" av Yoshihiro Tatsumi. Veldig bra saker! Gritty og mørk indie-manga fra slutten av 60-tallet. Korte historier om vanlige mennesker som vikler seg inn håpløse situasjoner. Her er det MYE darkness! Forord av Adrian Tomine og gode greier. Anbefales tungt.

 

http://img212.imageshack.us/img212/1949/189659785801sclzzzzzzz4ey.jpg

Frister... frister..

Link to comment
Share on other sites

 
... og en av mine "guilty pleasures" er nok (og har alltid vært) X-Men!!! He he he... Litt flaut kanskje, men jeg digger mutantene og spesielt nå som Joss Whedon har begynt sin revitaliseringen av serien. Jeg er litt nervøs i forhold til den nye filmen da...
Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 4 weeks later...

Jeg er en trofast Spiderman leser, siden jeg var en liten pjokk. Leste tidligere litt Wolverine og Spawn, men det ble litt kjedelig etterhvert, så jeg sluttet å kjøpe bladene for en tid siden.

 

Jeg har veldig sansen for Hellsing og Priest, har alle bøkene som har kommet ut. Har også nesten alle samlede UK utgavene av Transformers som måtte fylle tomrommet etter å ha kjøpt Season 1-4 Generation 1 på DVD :D

 

Sandman har jeg lest (tror jeg) alle av. Preacher har jeg lest de 4-5 første heftene.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Leser for tiden Transmetropolitan og V for Vendetta. Førstnevnte er jeg snart ferdig med, og det har vært good shit. Sistnevnte har jeg nettopp startet med, men det virker særs lovende.
Link to comment
Share on other sites

 
Ellers driver jeg og leser V for Vendetta nå, svert god lesning, skrevet av Alan Moore, en av de største innen tegneserier.

Eg fann nettopp ut at Alan Moore og tilhengarane hans er kraftige motstandarar av den nye filmen. Kva meiner de? Eg for min del ser fram til premieren. Som stor fan av Matrix (alle tre, ja) trur eg dette kan bli bra. Somme kritiserer valet av skodespelarar, men rollebesetning har aldri øydelagt ein film for meg. Dessutan synest eg Hugo Weaving er kul. :)

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

Har alltid lest en del tegneserier. Er veldig glad i Dave Cooper (Ripple), Charles Burns (Black Hole) og Daniel Clowes (Ice Haven) selv om ingen av dem kan måle seg med min ubestridte favoritt Junji Ito (Gyo).

 

Ble ferdig med "Jimmy - The Smartest Kid on Earth" i dag. Nydelig og sår fortelling. Likte den godt.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 4 months later...

Årets beste bursdagsgave i postkassen i dag: The Complete Peanuts 1955-1958 Boxed Set.

 

Bind tre og fire i Fantagraphics' pågående 25-binds mammutprosjekt. Dette skal porsjoneres utover høsten. Mmmm, nydelig.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

Ah, nå sitter jeg med nyeste Hellboy! :D Dette er uten tvil en av de beste på lenge, og bare det sier sitt!

 

http://ec1.images-amazon.com/images/P/1593074751.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V1131578223_.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
jeg kunne sittet med flere"nye"(nye som i at jeg nettop kjøpte dem) tegneserier nå, hadde det ikke vært for at både outland og avalon manglet flere av de jeg ville ha, så da ble jeg sur og gadd ikke kjøpe noe.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...