Jump to content

Overskrifter


morty
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 
 
 

Dagbladets nettavis. Hva skal vi si? Her med en informativ artikkel om kreft (komplett med illustrerende bilde):

 

 

http://i442.photobucket.com/albums/qq144/vaagnes/dagbladet.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 2 weeks later...
 
 
 
 

Skrev fyllemail - utestengt fra USA på livstid

Kalte Obama en «prick»

 

- Jeg tror jeg kalte Barack Obama en kødd. Det var dumt gjort. Det er sånn man gjør når man er tenåring og tatt seg noen brune, sier Angel.

 

 

VG

Link to comment
Share on other sites

 
 

- Jeg tok bare ut noen blåbær fra vaginaen og kastet dem på publikum

- Jeg verken bæsjet eller tisset på scenen denne gangen. Det var ingen nakenhet involvert. Jeg tok bare ut noen blåbær fra vaginaen og kastet dem på publikum. Det ble også litt tusjing på en manns penis, sier Ann Liv Young til Dagbladet.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

LES FEM TIL SEKS BØKER DAGLEG

 

Bullshit.

 

- Eg har eit fanatisk forhold til litteratur. Det har balla på seg og det er sjeldan eg stoppar opp midt i ei bok. Har liksom trang til å lese ferdig ei bok når eg først har begynt på den.

 

Geir har tileigna seg ein leseteknikkk som gjer at han kan lese fem-seks bøker berre på ein dag. Siste nyttårsaft oppnådde han å ha lese to tusen bøker i løpet av året som gjekk.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Det er nok ikke akkurat tykke bøker det er snakk om. Men ja, jeg greier fint å lese ei bok på rundt 3-4 timer, så i teorien skulle jeg fint greie 4-5 til dagen. Men vil da gjerne bearbeide stoffet også da.
Link to comment
Share on other sites

 

Hvorfor? Jeg skjønner lite av nordlending-slæng sjæl. Har vel noe å gjøre med at jeg har bodd i Østfold hele livet.

 

Riktig.

 

Da jeg gikk i militæret husker jeg at KUN folk fra Oslo som ikke skjønte noe av det jeg sa. Alle andre hadde ingen problemer. Husker jeg kunne prøve å si noe til dem, og de bare begynte å etterligne det jeg sa i en merkelig form for fascinasjon. Å snakke nordnorsk var visst en vits stort sett. "Høh høh, sånn har jeg hørt Harald Eia snakket på TV... tenk at det virkelig finnes folk som snakker sånn.. høh høh". Er noe bakvendt med Oslo-folk ofte. Man skulle jo tro Oslo var den urbane multikulturelle storbysuppa der alt går ned. Istedet er det noe slags snobbete samfunn der alt som ikke er fra Oslo er en form for undermennesker.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Det er nok ikke akkurat tykke bøker det er snakk om. Men ja, jeg greier fint å lese ei bok på rundt 3-4 timer, så i teorien skulle jeg fint greie 4-5 til dagen. Men vil da gjerne bearbeide stoffet også da.

 

ja, skjønner at det er mulig å lese igjennom såpass på en dag, men slik "lesing" må jo være noe av det mest overfladiske man kan gjøre. Uansett hvor flink man er, så vil jo ting flyte inni hverandre, meninger, symbolikk og forståelse mistet i ei røyksky.

Dette er ikke min definisjon av lesing ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

 

Bjørneboe, Hemingway og Dostojevski nevnes i artikkelen, de har nå stått bak noen tykke bøker.

 

Hadde vært interessant å vite mer om leseteknikken hans.

 

edit. Doh, glemte å sjekke videoen på toppen. "Begynne på toppen og gå nedover litt sikk-sakk".

Link to comment
Share on other sites

 
 

Aftenposten: "6 prosent av jentene voldtas i Sverige"

 

En fersk rapport fra Sverige viser at 6 prosent av jentene i landet blir voldtatt hvert år.

 

I tillegg har hver tredje ungdom blitt utsatt for krenkelser, trusler eller vold. Det viser en ny rapport fra en forskergruppe i Sundsvall.

 

Over 2.000 unge kvinner og nesten 1.000 unge menn som besøkte ungdomsmottak våren 2007, inngår i undersøkelsen. Ungdommene har svart på detaljerte spørsmål om vold.

 

– Jentene er mer utsatt for seksuell vold, mens guttene er mer utsatt for fysisk vold, sier en av forskerne, Helena Blom, til Sveriges Radio.

 

Forskningen er gjort i samarbeid med Umeå universitet og Nationellt Centrum för kvinnofrid.

 

Og det viser seg at de bare har spurt folk som "besøkte ungdomsmottak våren 2007" for så å generalisere til hele befolkningen. Neste gang kan man jo stille samme spørsmål på en klinikk for voldtektsofre, og komme med sjokknyheten om at 100% av svenske jenter voldtas hvert år.

 

(Ikke at voldtektsstatistikken til Sverige, som såvidt jeg vet er høyest av alle vestlige land (i forhold til befolkningsstørrelse), er noe å kimse av, men det der er metodekunnskaper på ungdomsskolenivå)

Link to comment
Share on other sites

 
 

Db tar jo helt av akkurat nå. Etter en rask titt:

 

Slik skriver du dating- profil

Datingskolen 1: Få frem dine beste sider i datingprofilen. Les mer

 

Daniela (22) nær kvalt av sitt eget skjerf i skopussemaskin

 

Alle løslatt etter funn av død mann i bil

 

Anthony (29) kastet hamster i mikrobølgeovnen

 

Hva har David Hasselhoff til felles med Einar Gelius?

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...