Jump to content

Brian De Palma


KAH
 Share

Beste De Palma?  

23 members have voted

  1. 1. Din favoritt?

    • Sisters (1973)
      2
    • Phantom of the Paradise (1974)
      0
    • Obsession (1976)
      0
    • Carrie (1976)
      2
    • The Fury (1978)
      0
    • Dressed to Kill (1980)
      4
    • Blow Out (1981)
      2
    • Scarface (1983)
      8
    • Body Double (1984)
      2
    • The Untouchables (1987)
      0
    • Casualties of War (1989)
      0
    • Raising Cain (1992)
      0
    • Carlito's Way (1993)
      1
    • Mission: Impossible (1996)
      0
    • Snake Eyes (1998)
      0
    • Mission to Mars (2000)
      0
    • Femme Fatale (2002)
      2
    • The Black Dahlia (2006)
      0
    • Redacted (2007)
      0
    • En annen film
      0


Recommended Posts

Nå dette er en fantastisk regissør jeg har sett mye fra. Hans beste er Carlitos Way. Sett 16 av filmene hans. Listen der oppe mangler en del forresten. Hvorfor inkludere Mission to Mars som ingen noensinne vil velge og ikke ha med Greetings som (i min mening er blant hans beste og den) har De Niro i en av hovedrollene.
Link to comment
Share on other sites

 
Nå dette er en fantastisk regissør jeg har sett mye fra. Hans beste er Carlitos Way.

Det er en veldig interessant mening som jeg ikke ser for ofte. De fleste De Palma-fans, meg selv inkludert, setter vel Carlito's Way blant hans minst vellykkede. Hadde vært interessant med en begrunnelse av dette valget :)

Link to comment
Share on other sites

 
Det er en veldig interessant mening som jeg ikke ser for ofte. De fleste De Palma-fans, meg selv inkludert, setter vel Carlito's Way blant hans minst vellykkede. Hadde vært interessant med en begrunnelse av dette valget :)

 

Wow. Er den virkelig ulikt. Jeg setter den jo på høyde med Goodfellas og Gufaren filmene. Må si jeg er overrasket. Hvis jeg husker rett er den veldig elsket på Film General(imdb).

 

Vel den har Sean Penns beste opptreden(eller iallefall en av dem), Pacino er i godformen og historien er nådesløs og uforutsigbar.

 

Rangeringen av De Palmas filmer:

 

1. Carlito's Way (1993) 10/10

2. Scarface (1983) 10/10

3. Femme Fatale (2002) 10/10

4. Sisters (1973) 9.5/10

5. The Untouchables (1987) 9.5/10

6. Body Double (1984) 9.5/10

7. Greetings (1968) 9.5/10

8. Dressed to Kill (1980) 9.5/10

9. Phantom of the Paradise (1974) 9/10

10. Blow Out (1981) 9/10

11. Obsession (1976) 9/10

12. The Black Dahlia (2006) 8.5/10

13. Mission: Impossible (1996) 8.5/10

14. Snake Eyes (1998) 8/10

15. Carrie (1976) 7/10

16. Mission to Mars (2000) 6.5/10

 

Så i min mening er han genial. Den eneste film hans som ikke er bra er Mission to Mars og den er jo helt grei : )

Link to comment
Share on other sites

 
Vel den har Sean Penns beste opptreden(eller iallefall en av dem), Pacino er i godformen og historien er nådesløs og uforutsigbar.

 

Jeg er enig i at Penn og Pacino er i "godform", men er virkelig historien det du vil trekke fram i en forsvarstale? Jeg ser aldri en De Palma-film på grunn av historien. Det er hans raffinerte og freidige tekniske bravur (og en entusiasme som særlig gjør seg synlig i kinematografien) som gjør at De Palma ikke bare er en random tulling, i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg er enig i at Penn og Pacino er i "godform", men er virkelig historien det du vil trekke fram i en forsvarstale? Jeg ser aldri en De Palma-film på grunn av historien. Det er hans raffinerte og freidige tekniske bravur (og en entusiasme som særlig gjør seg synlig i kinematografien) som gjør at De Palma ikke bare er en random tulling, i mine øyne.

 

Haha. Nei historien er perfekt. Den er genialt regissert i tillegg selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Jeg vedder på at historien ikke hadde vært perfekt hvis Ron Howard hadde regissert den.

 

Det vet jeg ikke. En hver historie kan selvfølgelig bli elendig med en dårlig regissør, men Howard er jo ganske god (selv om han har laget noen kalkuner).

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 years later...
 
  • 1 month later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...