Jump to content

Herzog måned!


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
Godt spørsmål.

 

Vil si at "Kubrick: The Definitive Edition" av Michel Ciment er bra hvis du skal ha èn.

Takk skal du ha. Skal se om jeg får tak i den - i befippelsen tidligere i dag bestilte jeg Full Metal Diary, dagboken til Matthew Modine fra settet. Hm.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
"nazi" kan jo ikke ha kommet fra det blå. "Virka som en liten nynazist". Ja, ok, greit utsagn, Sir, hehe, men klarer ikke å dy meg og må spørre (siden ikke spørsmålstegna gjorde seg forstått): Hvorfor virka Herzog som en liten nynazist som sikkert er litt av en kjernekar?

 

EDIT: Jeg vil forresten ha svar før helga! Det er viktig for nattesøvnen.

Nei si det. Først og fremst virka navnet hans litt nazi-aktig, også så jeg at han var fra Tyskland også, så da ble han bare en nazist i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Nei si det. Først og fremst virka navnet hans litt nazi-aktig, også så jeg at han var fra Tyskland også, så da ble han bare en nazist i mine øyne.

Kan det ha noe å gjøre med at nazizombie-sjefen i Død Snø heter Herzog?

 

lol

Link to comment
Share on other sites

 
Uruloki skreiv vel ein god tekst om Grizzly Man ein gong, kanskje ein berre kan "gi denne ut på nytt"?

Aller, aller helst ikke. Jeg tror ikke jeg kan stå inne for mer enn halvparten av det jeg skrev den gang da lenger, i tillegg til at hele teksten fulgte skoleoppgavens mal, kjipe greier.

 

Jeg tror for øvrig naziuttalelsene er på en god førsteplass over det teiteste jeg har lest i hele 2009.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

Alright, det kom veldig feil ut, Cyph. Beklager. Mente ikke å være aggressiv og kvalmende, selv om det kanskje kunne virke slik i innlegget mitt over. Det jeg mener er at du gjerne kan roe ned på hyppigheten av innlegg som ikke er mer eller mindre relatert til trådens tema. Slik som det over her, det rettet til Uruloki. Noe av sjarmen med dette forumet ligger i at vi ikke har det så rigid, men ett sted kan grensen gjerne gå. Ikke at jeg misliker deg, tvert imot, men for å ta en småklein analytisk vinkling på det hele: kanaliser den positive energien din mot å diskutere film og ikke så mye svada.

 

Eller noe sånt! Tilbake til topic.

Link to comment
Share on other sites

 

Støttes!

 

Det føles som en fjert mot hjernen å lese postene av og til, og det er så mange av de, hvor en stor andel har absolutt ingen poeng. Kvantitet har vært etterlyst før, da nesten ingen skrev noe, men å bruke halve formiddagen på å scrolle seg forbi poster som sier "nvm", "e9", "OKai", "Takk for at du stavet navnet mitt" eller noe sånt, eller kun et smilefjes osv. osv. medfører lettere, og etterhvert litt tyngre irritasjon. Bare et snev mer innsats bak hver post, et sekunds kritisk sans (har denne posten noe som helst å tilføre? Er den interessant eller morsom?) hadde sikkert gjort underverker.

 

Dette er ikke ment som personangrep. Du må gjerne fortsette å poste om film og andre, relevante saker og ting.

 

 

Når det gjelder absolutt bunnmål, vinner dog Sir ukas premie.

 

Kanskje vi skulle rensket alt dette ut av Herzog-forumet.

Link to comment
Share on other sites

 
Aller, aller helst ikke. Jeg tror ikke jeg kan stå inne for mer enn halvparten av det jeg skrev den gang da lenger, i tillegg til at hele teksten fulgte skoleoppgavens mal, kjipe greier.

 

 

Nå fikk jeg litt angst for å fatte meg i korthet, men: Hva med en bearbeidet versjon? Litt ut av den smiskende skolestilmalen og inn i en rå og brutal kåseristil?

Link to comment
Share on other sites

 
Hehe, vel, det er nok noe i den retningen jeg ville tatt det om jeg skulle skrevet det på nytt, ja. Men det krever nesten et gjensyn av filmen, samtidig som at det faktisk tar litt tid å skrive, gitt. Og tid, det har jeg dessverre altfor lite av frem mot jul. Jeg skulle gjerne ha skrevet noe denne runden også, men jeg må nesten prioritere "ting som betyr noe", for å være småfrekk. Ellers er det jo fritt frem for alle å skrive en rå og brutal kåseriversjon av min flinkistekst, elisabeth har jo allerede satt en bra standard når det kommer til å skrive tekster inspirert av min Grizzly Man-artikkel.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Da skal du eie Kubrick: The Definitive Edition av Michel Ciment. Også kjent som Bibelen.

Finfint. Bestilt fra amazon etter anbefaling fra deg og Svankmajer. Fikk tak i en brukt for $9,50, latterlig pris og håper den henger sammen.

Link to comment
Share on other sites

 
Når det gjelder absolutt bunnmål, vinner dog Sir ukas premie.

 

Kanskje vi skulle rensket alt dette ut av Herzog-forumet.

Er absolutt fornøyd med den tittelen! :P

 

Når det gjelder utrensingen, mener jeg hvertfall at nazi-greiene har sin plass her. Det kan jo alltids hende at noen andre begynner å lure litt på om kanskje Herzog er nazist, da kan jo dette komme til bruk.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...