Kiddo 0 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Jeg stemmer for det forslaget. Og jeg stemmer veldig for at pretender skriver om Stroszek hvis han ikke klarer å skrive om Herz au Glas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted November 2, 2009 Author Report Share Posted November 2, 2009 Kjekt at dere vil skrive! Makes it worthwhile. Pretender: Begrens deg bare til hva du får tid til bare. Er jo en treningssak. Jeg lider av det samme.Men dette er jo ment å være mest for gøy. Blir artig å se hva du får ut av den filmen forøvrig. Zann: Du sier noe, du sier noe.. Strategisk tror jeg det er best å si én måned først da, og se det an derfra. Ellers kommer så mange til å utsette å skrive til Desember uansett. Frykter jeg. Kiddo: Billy Berhanu burde skrive om Stroszek. Jeg prøvde jo å haike han inn i Kubrick-prosjektet, men det var litt sånn "Ring med når dere skriver om Herzog. Kan skrive om Stroszek." S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos 5 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Jeg kunne eventuelt ta fatt på Fitzcarraldo. Det er bare den og Nosferatu jeg har sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted November 2, 2009 Author Report Share Posted November 2, 2009 Its yours! Kult å ha deg med i skuta forresten Jos. (No pun intended.. (er jo en skute i Fitzcarraldo og sånn..)) S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Ja, men det er gode nyheter, Svankmajer. Jeg hadde nok kommet til å utsatt mye til desember (har en semesteroppgave jeg jobber med for tida og siste eksamen 30. nov). Men jeg synes ikke det hadde gjort noe om mange artikler kom utover desember - det er jo bare å inhalere masse Herzog-filmer og kose seg med masse Herzog-bøker og -intervjuer i november (anbefaler virkelig Herzog on Herzog (Paul Cronin)). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TMwtP 8 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 (anbefaler virkelig Herzog on Herzog (Paul Cronin)).Herzog on Herzog er strålende. Mannen besvimer av vannmangel i Afrika og blir gnagd på av rotter, og det er på side fire eller noe sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Mannen besvimer av vannmangel i Afrika og blir gnagd på av rotter, og det er på side fire eller noe sånt. Haha! Jeg kan sikkert ta på meg å skrive om Lessons of Darkness, har jo ikke sett den, men ser for meg at det er en film jeg kan kverne ut litt svada om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlowe 0 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Kan godt tenke meg å skrive om Mein liebster Feind ettersom Fitzcarraldo blei oppteken. Om det er nokon andre som absolutt vil ha den, skal eg gi meg. Ikkje ha for høge tankar omt teksten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted November 2, 2009 Author Report Share Posted November 2, 2009 Flott. Da ble denne måneden en suksess også, og jeg kan puste litt ut. Som forhåpentligvis betyr at dette konseptet overlever en stund til. Og nei, Marlowe. Som sagt, du skriver som du får til. Kan ikke vente mer. Nå skal jeg på biblioteket og låne en eller to Herzog bøker. (Ikke 7 som med Kubrick. Virkelig en bjørnetjeneste fant jeg ut. Kubrick-artikkelen min er forresten på vei. Ble ikke ferdig i går, men det var nesten.) S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlowe 0 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Du er heldig som har tilgang til slikt på ditt nærbibliotek, Svankmajer. Hjå mitt er det berre DVD-en Rescue Dawn som er å få tak i. Har heldigvis boka Herzog on Herzog sjølv. Men kudos for at du har lånt sju bøker til Kubrick-artikkelen din. Har SKYHØGE forventingar til den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted November 2, 2009 Author Report Share Posted November 2, 2009 Har SKYHØGE forventingar til den Haha. Da satser vi på en SKYHØG positiv overraskelse i tillegg. Vel. Egentlig er den så lang nå at jeg blir overrasket om folk leser den. Men jeg prøver å dele den opp i seksjoner, slik at man kan lese det som virker lesverdig. Neida, biblioteket mitt hadde vel bare knapt 2 bøker om Kubrick inne, men bra det likevel, men du vet, så kan du jo bare be de hente inn de bøkene man ønsker. Så kommer de i løpet av uka vanligvis. Og to av bøkene kjøpte jeg vel også dessuten hvis man skal pirke. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TMwtP 8 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Svankmajer, det er mulig det allerede er nevnt andre steder i forumet av deg, men kan du nevne hvilke(n) av bøkene om/av Kubrick som er best? Altså, «hvis du bare skal eie én bok om Kubrick»? Gjerne en det er mulig å få kjøpt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Cyph: På tide...Hitchcock, Hitchcock... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Kiddo: Billy Berhanu burde skrive om Stroszek. Jeg prøvde jo å haike han inn i Kubrick-prosjektet, men det var litt sånn "Ring med når dere skriver om Herzog. Kan skrive om Stroszek." S, Woyzeck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted November 2, 2009 Author Report Share Posted November 2, 2009 Woyzeck Ah, Woyzeck muligens ja. Kan jeg sette deg opp på den? S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir 3 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Der er jeg tilbake på diskuterfilm igjen. Får se hvor lenge det varer denne gangen, det er så hekkans stress med denne skolen så får se hvor lenge jeg blir her. Jeg må hvertfall få skrevet litt i helgene, og jeg må prøve å se litt av denne Herzog-nazi-duden. Noe dere anbefaler som jeg må se av han? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted November 2, 2009 Author Report Share Posted November 2, 2009 Svankmajer, det er mulig det allerede er nevnt andre steder i forumet av deg, men kan du nevne hvilke(n) av bøkene om/av Kubrick som er best? Altså, «hvis du bare skal eie én bok om Kubrick»? Gjerne en det er mulig å få kjøpt. Godt spørsmål. Vil si at "Kubrick: The Definitive Edition" av Michel Ciment er bra hvis du skal ha èn. Mulig den er ute av trykk, men selges rimelig på Amazon Marketplace iallefall. Ellers er jo "Stanley Kubrick: Interviews" veldig bra hvis du vil ha en samling med intervjuer med han. Han gjorde vel egentlig nesten aldri intervjuer, så den boken er ganske sært at eksisterer og det er veldig gode intervjuer der. Michael Herr sin "Kubrick" er også en hyggelig liten lettlest bok, men er strengt tatt mer et personlig portrett av Kubrick fra en venn enn noen bok om Kubrick sin karriere. Herr var jo også mannen han skrev Full Metal Jacket scriptet med, samt Apocalypse Nå og andre Vietnam filmer. Ikke noe must, men hvis du er interessert i Kubrick som privatperson så kan den anbefales. Raphael og Baxter sine bøker er no-no. A Life In Pictures er mest en bildebok av hele livet og karrieren hans, med litt tekst. En kompanjong til dokumentaren. Den er veldig fin. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 [...]og jeg må prøve å se litt av denne Herzog-nazi-duden. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Lurte litt på denne selv.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir 3 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Han virka som en liten nynazist, jeg skal hvertfall passe meg for revolusjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Han virka som en liten nynazist, jeg skal hvertfall passe meg for revolusjon. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Fordi han er tysk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir 3 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 Neida, han er sikkert litt av en kjernekar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted November 2, 2009 Report Share Posted November 2, 2009 "nazi" kan jo ikke ha kommet fra det blå. "Virka som en liten nynazist". Ja, ok, greit utsagn, Sir, hehe, men klarer ikke å dy meg og må spørre (siden ikke spørsmålstegna gjorde seg forstått): Hvorfor virka Herzog som en liten nynazist som sikkert er litt av en kjernekar? EDIT: Jeg vil forresten ha svar før helga! Det er viktig for nattesøvnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted November 2, 2009 Author Report Share Posted November 2, 2009 Tror du må lære deg om konseptet om trolling, Kiddo. Det handler om å ignorere. (Sier ikke at Sir er et troll for ordens skyld, men jeg tror kommentaren var ment litt for å vekke oppsikt og kun det) Håper noen flere har lyst til å skrive litt? Bill! Du må delta! S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts