Jump to content

Hva drakk du sist?


Montag
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er ikke helt der for hva smoothier med grønnsaker og annet enn frukt angår.

Det geniale med spinatsmoothien jeg har beskrevet er at du ikke kjenner særlig til spinatsmaken - dette er i bunn og grunn en fruktsmoothie som er grønn på farge. Limen nøytraliserer som sagt alle rester av spinatsmak, og dette blir dermed en ideell intro til de grønne smoothienes verden.

Link to comment
Share on other sites

 
Drikk vin for fanden!

Joda, men det er toppen av pretensiøsitet og kleinhet å være mindreårig, hjemme, se "world cinema" og nippe til vin. Sitter ikke og drikker rødvin for meg sjæl, liksom.

 

Det geniale med spinatsmoothien jeg har beskrevet er at du ikke kjenner særlig til spinatsmaken - dette er i bunn og grunn en fruktsmoothie som er grønn på farge. Limen nøytraliserer som sagt alle rester av spinatsmak, og dette blir dermed en ideell intro til de grønne smoothienes verden.

Aha! Skal prøve. Limejuice eller kjøper du selve juicen og presser selv?

Link to comment
Share on other sites

 
 
Joda, men det er toppen av pretensiøsitet og kleinhet å være mindreårig, hjemme, se "world cinema" og nippe til vin. Sitter ikke og drikker rødvin for meg sjæl, liksom.

 

Da går du glipp av noe!

Link to comment
Share on other sites

 
Enig med Zann, for meg er det noe deilig bestemoraktig over det en nyåpnet evergooden. Den duften. Det er noe friskt og ekte over båtkaffe, som er så svart at den kan brenne hull i skroget. Samme gjelder leirbålkaffe, kokt i en bulkete gammel kanne. Med vann fra en bekk. Jeg går også gjerne for jobbtraktern, med kaffe som har stått i timesvis. Drukket fra en kopp som ikke er vasket på ukesvis.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
da ble det spinatsmoothie på Montags vis litt tidligere. mja, frisk og fruktig og fin men jeg hadde kanskje forventet at noe mer uvant skulle treffe ganen. når du skriver at limejuicen nøytraliserer spinaten så mener du det virkelig til de grader, spinat og lime ble jo helt borte i hverandre. meget mettende, selvsagt. serverte til en praktisk talt blindsmaker (uten brillene sine og med lite lys samt null beskjed utover "smak på dette" må det regnes som bortimot blindsmaking) som øyeblikkelig ble meget entustuiastisk, og mente å smake ananas. tips til veien videre så jeg ikke ender opp med en eller annen selvkomponert brokkoli-paprika-gulrot-gud-hvet-hva-men-det-vil-visst-opp-igjen-øyeblikkelig blanding? med null erfaring finner en fort på mye merkelig.
Link to comment
Share on other sites

 

Samuel Adams-øl er ganske så godt. Ihvertfall den mørke. Ellers er favorittølet mitt hittil i Amerika denne:

 

http://www.thedailygreen.com/cm/thedailygreen/images/Jh/_Wolaversorganic-beer-lg.jpg

 

Utrolig fyldig og god smak. Organisk øl, attpåtil.

Link to comment
Share on other sites

 
 
du må jo drikke Pabst Blue Ribbon, som en ekte hipster!

 

 

Heineken? Fuck that shit! Pabst Blue Ribbon!

 

Pabst Blue Ribbon er helt ålreit, greit å drikke ute på fylla.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Samuel Adams-øl er ganske så godt. Ihvertfall den mørke. Ellers er favorittølet mitt hittil i Amerika denne:

 

http://www.thedailygreen.com/cm/thedailygreen/images/Jh/_Wolaversorganic-beer-lg.jpg

 

Utrolig fyldig og god smak. Organisk øl, attpåtil.

 

Har du prøvd Shiner Bock?

Link to comment
Share on other sites

 
 
Nah, tviler på at det er organisk. Men godt øl fra texas, var stort sett hva det gikk i for min del. Samt Choc, som var lokabrygget i Krebs, Oklahoma. Som forøvrig er veldig friskt, kanskje litt hvetepilsner aktig.
Link to comment
Share on other sites

 

@NaN: Hyggelig at spinatsmoothie falt i smak. Når det gjelder grønne smoothies er det viktigste å huske på at man kun bruker bladgrønnsaker. Ikke tilsett stivelsesrike grønnsaker som gulerøtter, broccoli, blomkål, hodekål, rosenkål, squash, gresskar, mais, erter, etc. Disse kombineres ikke så godt med frukt, dessuten kan slike blandinger gi mye luft i magen. Om du ønsker å være skikkelig hardcore kan du erstatte eplejuicen med vann. Tommelfingerregelen er ca 40-45% bladgrønt, diverse frukt/bær + juice (evt. vann). (Lime er dessuten bestandig med, da den som sagt nøytraliserer grønnsakssmaken.) En annen ting som er viktig å huske på er å rotere type bladgrønt du bruker; m.a.o. ene dagen bruker man spinat, neste dag satser man på grønnkål, så persille, etc.

 

Edit: En siste oppskrift på tampen:

 

Pæresmoothie:

 

2 pærer

0,5 - 1 banan

2 -3 grønnkålblader

8 mintblader

limejuice

vann/eplejuice

 

 

Da er det bare for deg å eksperimentere. Hadde vært moro om du postet noen erfaringer her senere.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...