Jump to content

Hva drakk du sist?


Montag
 Share

Recommended Posts

Begynt å drikke Lapsang Souchong igjen de siste par dagene, hadde virkelig glemt hvor himmelsk godt det kan være. Den ene gangen jeg glemte den så teen ble stående å trekke et kvarter gikk attpåtil det helt greit siden kinesisk te tåler og tilgir det meste. Tror jeg går over til mer fruktige teblandinger for en stund, Lapsang Souchong smaker etter min mening best når den ikke drikkes daglig.
Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Egenkomponert drink under navnet "Dama til Arna har Klamydia"

 

Skuffende at ingen har spurt før, men hva består så denne av?

 

Har forøvrig drukket kaffe fra Brasil og et glass vann.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Arna er da en av mine bestekompiser, som egentlig heter Roar, men vi har kalt ham Arna så lenge vi har levd - mora hans heter det, et festlig navn egentlig.

 

Jeg husker rett og slett ikke hva den består av, da det er en bartender på et utested som en gang for lenge siden laget den på ordre da jeg og kompisgjengen satt i baren og var ganske dryge. Ganske søt, cranberry juice greie. Vi bare satt der og pekte på diverse brennevinsorter vi ville ha, og om vi ville ha de søt/sur/bitter osv. Hver drink fikk sitt eget navn. I ettertiden er det to drinker som har overlevd seansen som var ganske gode, "klamydia" og "Røssern", som er navnet på barndomsboligfeltet vårt fra Kr.sund. Det skal sies at det var ganske mange drinker som ble forkastet, spesielt i området hvor whisky og fernet ble inkludert.

 

Kvelden endte i mye elging.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Har testa Gonfu cha etter wikiwikipedia og tepalass-metoden, altså med 15g (i motsetning til 4-5g som er mengden jeg vanligvis bruker). Tok rensingen av bladene i to omganger, og reduserte trekktiden litt. Etter første omgang la jeg merke til flere noter enn jeg normalt gjør (i første omgang, that is). Positivt. Tok imidlertid ikke lang tid før resultatet ble hakket bitrere enn Dong Ding bør være, og merket knapt forskjell på resultatet om jeg trakk i 10 eller 20 sekunder. Ga dessuten ca 30% mindre te per trekk enn jeg ville fått normalt, siden bladene tok helt vanvittig mye plass i kanna.

 

Ble for det meste god te. Men syntes særlig de senere omgangene ble mer bitre, og med færre noter, enn jeg er vant til. Kommer altså til å holde meg til metoden jeg er vant til å bruke. Mye billigere også, så dette er vinn-vinn.

 

PS: Dong Ding er jævlig god. Den som fikk meg hektet på Taiwansk oolong.

 

PPS: Mengden blader de 15 grammene ga, etter fem trekk:

 

http://img21.imageshack.us/img21/1272/86922319.png

 

Nesten utrolig at det i det hele tatt var plass til vann i den kanna. Og denne er hakket større (ca 180ml) enn den jeg brukte i guiden tidligere.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Jones Cream Soda

what the FUCK. vet ikke helt hva jeg skal si om dette.

 

 

(forøvrig kult at 7/11 satser på et bra utvalg av spesielle drikkevarer, bare synd det er så fryktelig dyrt)

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
Grand Wu Long Top Fancy, fra tepalasset. Fin kontrast til "floral"-oolong som Dong Ding og Li Shan, som det har gått mye av den siste tiden. Denne står høyt på lista over favoritter. Hint av honningmelon og vanilje, men også "jordlige" og treaktige toner. Hvis jeg skulle servert oolong til noen som aldri hadde smakt det tror jeg det hadde blitt denne. Fin inngangsportal, umulig å ikke like.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 

Økologisk Keemum, kinesisk sort te som jeg søtet med melasse. Fikk bare noen smaksprøvepakker som jeg var frekk nok til å forsyne meg rikelig av og oppdaget at dette var forbløffende godt. Til glede for Zann ser jeg på http://www.wisegeek.com/what-is-keemum-tea.htm at dette tidvis kalles teenes champagne. Faktisk andre gang jeg støter på slikt, forrige gang var det first flush som var "teenes champagne" i følge en langt fra troverdig ung jente bak en disk som ikke klarte å friste meg til impulskjøp utover de jeg allerede hadde begått.

 

("poser" redigert til "pakker" 2009.12.11 19:41)

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...