Jump to content

Hva drakk du sist?


Montag
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
 
 
http://www.matvareguiden.no/bilder/2452.gif

 

Smaker dritt, venter noen måneder, smaker dritt, venter noen måneder, smaker dritt, venter noen måneder etc. Blir skuffa hver gang. :(

Hvordan får du den ut av kartongen etter tredje måneden? Spett?

 

Drakk forresten Dahls julebrus til kveldsmaten. Skikkelig søt og deilig.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 

http://img9.imageshack.us/img9/314/mackbayer.jpgEn helt grei sånn ca. 7 av 10 øl, akseptabelt (men ikke akkurat imponerende) forhold mellom smaksrikhet og pris, fin til kvelds- eller frokostkosen.

Siden det allerede fins en tråd for hva man sist spiste, er det vel kun naturlig at forumet får sin egen "hva drakk du sist" tråd.

 

Jeg har forøvrig akkurat nytt min faste kopp med Rooibush.

Skulle bare mangle. Ren rooibush? Pose eller løsvekt? Dersom løsvekt, beskriv din foretrukne trekkemetode nærmere. Skjønn smak med sin fruktighet og tiltalende naturlige lette sødme men alle disse små nålene som alltid trenger gjennom de fleste siler for å legge seg langt fra pent på bunnen irriterer meg.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg drikker også masse rooibush i perioder. Løsvekt. Lar den trekke lenge. Man kan vel nesten bare ha klypa oppi koppen hele veien, hvis man vil.

 

Jeg tror ikke noe på antiøl-propagandaen. Det må da være mye der ute i det vanlige kostholdet som er mer fetende enn øl.

Link to comment
Share on other sites

 

Ser for meg at Montag har et bibliotek av filmer. Mens han sakte velger ut beveger han seg rolig mellom seksjonen 'Øst-europeisk 1900-1909' og 'Criterion 1-100' og nipper til Chardonnay årgang 1965, faller valget endelig på 'Mikio Naruse - 1930-1939'.

 

Cypheron drikker for det meste leskedrikker. Men skeier han virkelig ut tar han en lettøl.

 

KAH, rødvin.

 

Uru, fylla, hva som helst.

 

Badering, cider eller sprit, men mye melk til hverdags.

Link to comment
Share on other sites

 
Ren rooibush? Pose eller løsvekt? Dersom løsvekt, beskriv din foretrukne trekkemetode nærmere. Skjønn smak med sin fruktighet og tiltalende naturlige lette sødme men alle disse små nålene som alltid trenger gjennom de fleste siler for å legge seg langt fra pent på bunnen irriterer meg.

Vel, jeg veksler mellom original rooibush og den med honning (sistnevnte primært til kveldskosen). Løsvekt, selvsagt, og den får trekke ca 4,5 min i min meget finmaskede tesil.

Link to comment
Share on other sites

 
Cypheron drikker for det meste leskedrikker. Men skeier han virkelig ut tar han en lettøl.

Haha! Nå må du snart ta skikkelig til motmæle her, Cyph.

 

Uru, fylla, hva som helst.

Veeel, jeg er da ikke så grusomt ofte på fylla. En øl i ny og ne, ikke noe grøftefyll, no sir. Skulle gjerne hatt litt whisky her, i hvert fall nå når jeg skal se The Big Sleep, men den helflaska forsvant på 2,5 uke. Så jeg får vel nøye meg med gin & tonic.

 

Jeg tipper Angeleno er en juice-mann.

 

Ellers er jeg selvfølgelig enig med Zann angående ølpropagandaen.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvor finner en meget finmaskede tesiler da? Synes alskens bomullspatenter i blant setter smak på vannet, men det kan jo være inbillning.

 

Må ellers si at med mine perioder hvor det har blitt to til fem øl (og for så vidt gjerne litt annet smått) pr. dag i rundt en måned så har jeg merket en viss økning i diameter om en ikke helt til de grader denne noe sjarmerende fyren du postet har. Mye lange spaserturer og mer effektiv alkoholutnyttelse når først behovet for konstant lett døs melder seg gjennom små triks som å heller helle litt whiskey i tekoppen har dog hjulpet. Oppvarmet alkoholholdig drikke er meget behagelig å nippe i seg. Nå er jeg nok uansett over det behovet, skulle jeg tro. Men faen, nå må dere slutte å forsvare denne ølen sånn. Nå er jeg snart på vei til kjøleskapet for å hente en til, og det var jo absolutt ikke meningen.

Link to comment
Share on other sites

 

Det enkleste når det gjelder rooibush og de besværlige nålene er vel bare å la være å drikke det aller siste bunnskvipet der disse legger seg.

 

Og jeg tviler ikke på at fem øl om dagen kan være mindre sunt eller legge seg rundt midten, hehe. Men én om dagen? Det nekter jeg å tro på.

Link to comment
Share on other sites

 
Ser for meg at Montag har et bibliotek av filmer. Mens han sakte velger ut beveger han seg rolig mellom seksjonen 'Øst-europeisk 1900-1909' og 'Criterion 1-100' og nipper til Chardonnay årgang 1965, faller valget endelig på 'Mikio Naruse - 1930-1939'

 

Fant et foto av seansen.

 

http://img14.imageshack.us/img14/1668/montagcopy.png

 

:P

Link to comment
Share on other sites

 

Juice er selvfølgelig tingen av tørstedrikker, men iste i ulike varianter og kaffedrikker går egentlig foran.

 

Nå som rooibush diskuteres hyppig må jeg selvfølgelig slenge meg på. Drikker sjelden vanlig te, men det er velsmakende. Skal innrømme at det begrenser seg til ymse Lipton-varianter osv når det gjelder rooibush.

 

Pretender: 6.7

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

To 6 av 10 drikker: posete fra Twinings (sort med noe frukt- og bærsmak) søtet med melasse - Halmstad cider med granateple. I blant må bare strupen leskes med litt vulgære saker, det gir en eller annen slags tilfredstillelse det også.

 

-

 

Smakte tidligere: "Pærejuice frå SOGN" - ikkje frå konsentrat dette her. 4 av 10. Enten er pærejuice en forbausende dårlig idé eller så smaker bare ikke pærene så mye i SOGN. Synes det er fint at stedsnavnet skriker mot meg med store bokstaver. SOGN! Smak på det, det smaker mer en kartongens innhold.

Link to comment
Share on other sites

 
blir du feit av .

 

Feit is the new cool. Forøvrig sunt å ta seg en knert eller fire i ukedagene. Sunt for sinnet.

 

Drakk appelsinjuice til lunsjen. Nå har jeg et glass vann stående her. Tidligere inntatt et glass vann og en halvliter kaffe.

 

Edit: enig ang. den pærejuicen, det var en rar og usmakelig sak

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...