pretender 4 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Kåringen er avsluttet. For en nervepirrende steg-for-steg-avsløring av den ferdige lista, klikk her! Uruloki har laget Lists of bests-versjon. The 2000shttp://img412.imageshack.us/img412/5692/moodforlove2.jpgYou notice things if you pay attention. Alle som ønsker å bidra poster sin personlige topp-20 senest Søndag 3.januar kl. 23.59.Fortsetter altså med topp-20, og ikke 10. Dette fordi jeg fant ut at alt ble mye mer interessant slik.Har du ikke sett tjue filmer fra etter 1999 som du mener er verdige (så er det jo litt pussig), lister du bare opp så mange du føler for.Dette er som vanlig åpent for absolutt alle registrerte medlemmer. Det er lov å ta med spillefilm, dokumentarfilm, miniserier, TV-film og kortfilm. Vi følger årstallene på imdb. Alt som er fra 2000-2009 i denne runden altså.Vi følger også Imdb's oppdeling av titler. F.eks teller de tre filmene i LOTR-trilogien hver for seg, og Kill Bill vol.1 og 2 også. Forhåpentlig vil et format hvor man gir poeng til 20 og ikke 10 filmer, gi tilstrekkelig rom for de fans som ønsker å belønne sine favoritter. Folk må gjerne begynner å poste fortløpende, så det blir litt liv i tråden.Det er bare å stokke og redigere fram til fristen. Den samlede sluttliste konstrueres ved å legge sammen poengene filmene får på hver liste, etter skalaen 20-19-18-....-1. På lister som er kortere enn 20, vil det regnes fra bunnen, 1 og oppover så langt det er filmer. Noen lister fra 2000-tallet: Oscar, Beste Film2000 Gladiator2001 A Beautiful Mind2002 Chicago2003 The Lord of the Rings: The Return of the King2004 Million Dollar Baby 2005 Crash2006 The Departed 2007 No Country for Old Men 2008 Slumdog Millionaire 2009 ... ...Beste utenlandske film2000 Crouching Tiger, Hidden Dragon2001 No Man's Land2002 Nowhere in Africa2003 The Barbarian Invasions2004 The Sea Inside2005 Tsotsi2006 The Lives of Others2007 The Counterfeiters2008 Departures Palme d'Or, Cannes2001 The Son's Room (La stanza del figlio)2002 The Pianist2003 Elephant2004 Fahrenheit 9/112005 The Child (L'enfant)2006 The Wind That Shakes the Barley2007 4 Months, 3 Weeks and 2 Days (4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile)2008 The Class (Entre les murs)2009 The White Ribbon (Das weiße Band) Golden Lion, Venezia2000 The Circle (Dayereh)2001 Monsoon Wedding2002 The Magdalene Sisters2003 The Return (Vozvrashcheniye)2004 Vera Drake2005 Brokeback Mountain2006 Still Life (Sanxia haoren)2007 Lust, Caution (Se, jie)2008 The Wrestler2009 Lebanon Golden Bear, Berlin2000 Magnolia (er fra '99)2001 Intimacy2002 Spirited Away (Sen to Chihiro no kamikakushi) + Bloody Sunday2003 In This World2004 Head-On (Gegen die Wand)2005 U-Carmen eKhayelitsha2006 Grbavica2007 Tuya's Marriage (Tuya de hun shi)2008 The Elite Squad (Tropa de Elite)2009 The Milk of Sorrow (La teta asustada) Amandaprisen, Beste Norske Film# 2000 – S.O.S., regi Thomas Robsahm# 2001 – Heftig og begeistret, regi Knut Erik Jensen# 2002 – Alt om min far, regi: Even Benestad# 2003 – Salmer fra kjøkkenet, regi: Bent Hamer# 2004 – Buddy, regi: Morten Tyldum# 2005 – Hawaii Oslo, regi: Erik Poppe# 2006 – Slipp Jimmy fri!, regi: Cristopher Nielsen# 2007 – Reprise, regi: Joachim Trier# 2008 – Mannen som elsket Yngve, regi Stian Kristiansen# 2009 – Max Manus, regi Espen Sandberg og Joachim Rønning Best ifølge imdbs "regular voters":1. 8.8 The Dark Knight (2008) 397,3582. 8.8 The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 321,9943. 8.7 Cidade de Deus (2002) 143,6764. 8.7 The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) 348,7165. 8.6 Memento (2000) 239,7256. 8.6 The Lord of the Rings: The Two Towers (2002) 292,4147. 8.6 Up (2009) 42,8338. 8.5 Inglourious Basterds (2009) 78,4769. 8.5 WALL·E (2008) 148,02210. 8.5 Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (2001) 159,60911. 8.5 Das Leben der Anderen (2006) 61,18612. 8.5 The Pianist (2002) 115,08313. 8.5 The Departed (2006) 228,00714. 8.5 Sen to Chihiro no kamikakushi (2001) 86,93815. 8.4 Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) 193,20816. 8.4 Requiem for a Dream (2000) 161,65517. 8.4 El laberinto del fauno (2006) 131,72318. 8.4 District 9 (2009) 80,20019. 8.4 Slumdog Millionaire (2008) 141,89320. 8.4 Der Untergang (2004) 70,887 They shoot Pictures, don't They?The 21st Century's most acclaimed films:1 In the Mood for Love Wong Kar-Wai 2000 Hong Kong, France 97 Col2 Mulholland Dr. Lynch, David 2001 France, US 146 Col3 Yi yi Yang, Edward 2000 Taiwan, Japan 173 Col4 Eternal Sunshine of the Spotless Mind Gondry, Michel 2004 US 108 Col5 Lost in Translation Coppola, Sofia 2003 US, Japan 102 Col6 Far from Heaven Haynes, Todd 2002 US, France 107 Col7 Y tu mamá también Cuarón, Alfonso 2001 Mexico 105 Col8 Crouching Tiger, Hidden Dragon Lee, Ang 2000 China, Taiwan, US 120 Col9 Sideways Payne, Alexander 2004 US 123 Col10 History of Violence, A Cronenberg, David 2005 Germany, US 95 Col11 Spirited Away Miyazaki, Hayao 2001 Japan 124 Col12 Talk to Her Almodóvar, Pedro 2002 Spain 112 Col13 Million Dollar Baby Eastwood, Clint 2004 US 137 Col14 There Will Be Blood Anderson, Paul Thomas 2007 US 158 Col15 Before Sunset Linklater, Richard 2004 US 80 Col16 Punch-Drunk Love Anderson, Paul Thomas 2002 US 95 Col17 Lord of the Rings: The Return of the King, The Jackson, Peter 2003 Germany, New Zealand, US 201 Col18 Memento Nolan, Christopher 2000 US 113 Col19 Royal Tenenbaums, The Anderson, Wes 2001 US 109 Col20 Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The Jackson, Peter 2001 US, New Zealand 178 Col Best ifølge diskuterfilms Topp-250 (mars 2008)01 Mulholland Drive (2001, Lynch, David) - 597 poeng27 Boksuneun naui geot / Sympathy for Mr.Vengeance (2002, Park, Chan-wook) - 260 poeng53 Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le (2001, Jeunet, Jean-Pierre) - 200 poeng54 Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (2003, Kim, Ki-duk) - 198 poeng65 Cidade de Deus (2002, Meirelles, Fernando) - 181 poeng70 Vozvrashcheniye / The Return (2003, Zvyagintsev, Andrei) - 177 poeng75 Caché (2005, Haneke, Michael) - 163 poeng79 Oldboy (2003, Park, Chan-wook) - 154 poeng86 Requiem for a Dream (2000, Aronofsky, Darren) - 143 poeng90 No Country for Old Men (2007, Coen, Joel) - 139 poeng ----- Oversikt over utlagte lister (takk KAH)(oppdatert 31.12)-AngelenoawfBaderingBadSmileBlausenCrindermanCuneaxCypherondodraugenelisabethEngangsgrillfeskingerFredrickFrenzyFubarinoGoreGaloreHaukenhawkonHousemanHowieInfensoItachiJensKAHKiddoKosmonautKubrickKunstnerenLa MentheLevaiathanMaestromarlowematskmerk.MontagMortyNomansvallyOlumPapillonPerupretenderSirSpeikstoppushplaySvankmajerTMwtPTo-Be-FrankUrulokiValuskawertoiZann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montag 4 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Uff, du bare måtte velge det bildet der. Nå mistet jeg nesten lysten til å delta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Det er nesten så jeg mener at det burde åpnes for enda mer omfavnsrike lister, topp 50 kanskje(!), men på den andre siden er det vel ikke så dumt at vi blir presset til å spisse dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 19, 2009 Author Report Share Posted October 19, 2009 Jo, pokker heller, 50 hadde vært kult! Da kan vi sikkert lett lage en samlet topp-100 til slutt. Blir muligens heavy å sitte å legge dette sammen første januar, men det er jo så lenge til. Hva synes folket? --Uff, du bare måtte velge det bildet der. Nå mistet jeg nesten lysten til å delta. laugh.gifJo, begynner å bli litt lei av det selv. Kanskje bytte det om en stund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Vel, jeg synes kanskje det er litt urettferdig overfor alle de andre tiårene som bare har fått en samlet topp 30. Er det så kult å plassere 2000-tallet i en egen liga da? I tillegg tror jeg at en topp 50 kan føre til at voldsomt mange såkalte "standardvalg" sanker masse stemmer, og at de dermed sniker seg langt opp på lista. Jeg stemmer i hvert fall i mot. Topp 30 sammenlagt. 20 filmer per pers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Uansett, jeg kan vel i hvert fall sparke i gang med en foreløpig topp 10. 1. Werckmeister harmóniák2. Mulholland Drive3. Lost in Translation4. Der Freie Wille5. High Fidelity6. Sympathy for Mr. Vengeance7. No Country for Old Men8. Vozvrashcheniye9. Reprise10. Grizzly Man Det slår meg egentlig at jeg ikke har sett så voldsomt mye fra 2000-tallet de siste årene, og at min vote history på IMDb først og fremst er fylt opp av filmer som jeg likte meget godt før, men som jeg er meget usikker på om jeg vil finne like bra den dag i dag. Jeg får se hvordan det utarter seg utover kåringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Noen kandidater: Antichrist- von trierimport export- seidllåt den retta komma innzodiacthere will be bloodthe darjeeling limitedi'm not therebabelunited 93the three burials of melquiades estradathe death of mr lazarescuinland empiregrizzly mancacheturtles can flylost in translationLa pianisteHabla con EllaO brother where art thousympathy for mr vengeancethe villageLe temps du loupmatch pointa scanner darklychildren of menthe fountainno country for old menratatouilleSkizhein (jeremy clapin)encounters at the end of the world Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Fram til avklaring om listelengde (egentlig samme for meg hva det blir, ser argumentene for 20 og 50), kjører jeg på med en topp 10 (som helt klart kommer til å forandre seg; kanskje lista ville sett litt annerledes ut i morra, etter søvn og kaffekopp): 1. Import/Export (Sedl, 2007)2. Los Bastardos (Escalente, 2008)3. Dayereh (The Circle; Panahi, 2000)4. Sang sattawat (Syndromes and a Century; Weerasethakul, 2006)5. Café Lumiere (Hou, 2003)6. Narc (Carnahan, 2002)7. Der freie Wille (The Free Will; Glasner, 2006)8. Notre Musique (Godard, 2004)9. Talaye sorkh (Crimson Gold; Panahi, 2003)10. The Wrestler (Aronofsky, 2008) 11. Aruitemo aruitemo (Still Walking; Koreeda, 2008)12. Sud pralad (Tropical Malady; Weersethakul, 2004)13. Ruang rak noi nid mahasan (Last Life in the Universe; Ratanaruang, 2003)14. Sanxia haoren (Still Life; Jia, 2006)15. Encounters at the End of the World (Herzog, 2007)16. Taxidermia (2006)17. L’ Heure d’ètè (Summer Hours; Assayas, 2008)18. L’enfant (The Child; Dardenne, 2005)19. Aleksandra (Sukorov, 2007)20. We Own the Night (Gray, 2005) 30 andre jævler: Spoiler-bilde: Ren xiao yao (Unknown Pleasures; Jia, 2002)Blade II (Del Toro, 2002)Dare mo shiranai (Nobody Knows; Koreeda, 2004)No Country for Old Men (Coen, 2007)Elephant (Van Sant, 2003)Hunger (McQueen, 2008)Zatoichi (Kitano, 2003)Hak se wui yi wo wai kwai (Election II; To, 2006)Cachè (Haneke, 2005)Pusher II (Refn, 2004) The Man Who Wasn’t There (Coen, 2001)Broken Flowers (Jarmusch, 2005)Synecdoche, New York (Kaufmann, 2008)À l’intèrieur (Inside; Bustillo, Maury, 2007)Dog Days (Seidl, 2001)Mulholland Dr. (Lynch, 2001)Wendy and Lucy (Reichardt, 2008)Auf der anderen Seite (The Edge of Heaven; Akin, 2007)Happy-Go-Lucky (Leigh, 2008)Ill y a longtemps que je t’aime (I’ve loved you so long; Claudel, 2008) Sånger från andra våningen (Andersson, 2000)Revanche (Spielman, 2008)The Pianist (Polanski, 2002)Saraband (Bergman, 2003)Paradise Now (Abu-Assad, 2005)Collateral (Mann, 2004)Er shi si cheng ji (24 City; Jia, 2008)Va Savoir (Rivette, 2001)Shirin (Kiarostami, 2008)A History of Violence (Cronenberg, 2005) Dette var enda vanskeligere enn jeg trodde, bl.a. er det flere av disse jeg ikke har sett på lenge og flere andre jeg ikke har sett på lenge som sikkert burde ha vært her. Bl.a. kunne disse også vært med: Hellboy II: The Golden Army (del Toro, 2008), Werckmeister Harmonies (Tarr, 2000), Nòi albìnòì (Kàri, 2003), Children of Men (Cùaron, 2006), El cielo, la tierra, y la lluvia (Leiva, 2008). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Jeg synes topp 10 er mer passende i denne, topp 50 blir litt i drøyeste laget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badering 2 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Lost in TranslationTrouble Every DayBabelDer Freie WilleThe New WorldQuiet CityWerckmeister HarmoniesFarväl FalkenbergAutumn BallMorvern Callar note-to-self. Disse filmene roterer veldig med seg selv, kanskje nye innskudd også kommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angeleno 0 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Uff, mitt favorittiår. Har også forandret seg litt, denne potensielle listen, siden jeg la ut en topp 25 i listeforumet. Har et par store bautaer liggende, må få sett dem før jeg poster liste. Men jeg har en fem-seks som er rimelig bankers, som ligger på tieren. Av usette generelt tror jeg Lost in Translation, Yi yi og Mulholland Drive er sikre vinnere. Sånn sett fint med lang frist, pretender. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blausen 12 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 En foreløpig topp30. Skal få sett endel kandidater innen fristen dog, Morvern Callar, Import/Export, Turtles can Fly, Hunger osv. 1. Werckmeister harmóniák2. Vozvrashcheniye3. Sympathy for Mr. Vengeance4. Nobody Knows5. Der Freie Wille6. Grizzly Man7. Save The Green Planet8. There Will Be Blood9. The Saddest Music In The World10. The Fog of War: Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara11. La Pianiste12. Capturing the Friedmans13. Dear Zachary14. L'Enfant15. The Death of Mr. Lazarescu 16. Children of Men17. Oldboy18. United 9319. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom20. Oasis21. City of God22. Sideways23. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring24. De Ofrivilliga25. Dead Man’s Shoes26. Caché27. The Devil and Daniel Johnston28. Touching the Void29. Out of the Blue30. Red Road Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Bare å kjør på med lange lister for min del i alle fall. Topp 30 vil jo bli den same uansett, og i tillegg får vi en del ekstra å kose oss med. At det blir feigt i forhold til de andre tiårene ser jeg i alle fall ikke som et godt argument mot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubrick 0 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 1. There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson, 2007)2. Mulholland Dr. (David Lynch, 2001)3. Sympathy for Mr. Vengeance (Chan-wook Park, 2002)4. Irréversible (Gaspar Noé, 2002)5. Oldboy (Chan-wook Park, 2003)6. Werckmeister harmóniák (Béla Tarr, 2000) 7. No Country For Old Men (Joel & Ethan Coen, 2007)8. Zodiac (David Fincher, 2007)9. Dogville (Lars von Trier, 2003)10. Der Freie Wille (Matthias Glasner, 2006) 11. Cachè (Michael Haneke, 2005)12. Sånger från andra våningen (Roy Andersson, 2000)13. Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring (Ki-duk Kim, 2003)14. Bin-jip (Ki-duk Kim, 2004) 15. Vozvrashcheniye (Andrei Zvyagintsev, 2003)16. Inland Empire (David Lynch, 2006)17. Memories of Murder (Joon-ho Bong, 2003)18. Zatôichi (Takeshi Kitano, 2003)19. The History Of Violence (David Cronenberg, 2005)20. Låt den rätte komma in (Tomas Alfredson, 2008) 21. De ofrivilliga (Ruben Östlund, 2008)22. Cidade de Deus (Fernando Meirelles, 2002)23. Children of Men (Alfonso Cuaron, 2006)24. Vals Im Bashir (Ari Folman, 2008)25. Nobody Knows (Hirokazu Koreeda, 2004)26. Salmer fra Kjøkkenet (Bent Hamer, 2003)27. Femme Fatale (Brian De Palma, 2002)28. Memento (Christopher Nolan, 2000)29. The Wrestler (Darren Aranofsky, 2008)30. Spirited Away (Hayao Miyazaki, 2001) 31. Le Fils (Jean-Pierre & Luc Dardenne, 2002)32. Broken Flowers (Jim Jarmusch, 2005)33. Waking Life (Richard Linklater, 2001) 34. A Bittersweet Life (Ji-woon Kim, 2005)35. Das weisse Band (Michael Haneke, 2009) 36. Shaun of the Dead (Edgar Wright, 2004)37. The Proposition (John Hillcoat, 2005)38. Thirst (Chan-wook Park, 2009)39. Amores perros (Alejandro González Iñárritu, 2000)40. The Departed (Martin Scorsese, 2006) 41. The Squid and the Whale (Noah Baumbach, 2005)42. Dead Man's Shoes (Shane Meadows, 2004)43. Adaptation. (Spike Jonze, 2002)44. The Happiness of the Katakuris (Takashi Miike, 2001)45. Ichi the Killer (Takashi Miike, 2001)46. Visitor Q (Takashi Miike, 2001)47. Fyra nyanser av brunt (Tomas Alfredson, 2004)48. Match Point (Woody Allen, 2005) 49. À l'intérieur (Alexandre Bustillo, 2007)50. Haute tension (Alexandre Aja, 2003) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro 1 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Vil gjerne få avklart hvor lang listen skal være før jeg legger ut min...? 10, 20, 30? Nå legges jo alt ut som man selv vil... blir litt rotete. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Jeg stemmer for 50. Ser poenget med at den ferdige lista kan bli "streitere", men for min egen del fører dette til at det blir mer plass til mer perifere ting, kortfilmer, osv. Tror dette kan føre til at de individuelle listene blir bedre, og det er egentlig like viktig for meg som hovedlista. Mye gode filmtips å hente i de individuelle filmlistene! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubrick 0 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Vel, jeg synes kanskje det er litt urettferdig overfor alle de andre tiårene som bare har fått en samlet topp 30. Er det så kult å plassere 2000-tallet i en egen liga da? I tillegg tror jeg at en topp 50 kan føre til at voldsomt mange såkalte "standardvalg" sanker masse stemmer, og at de dermed sniker seg langt opp på lista. Jeg stemmer i hvert fall i mot. Topp 30 sammenlagt. 20 filmer per pers. Jepp, stemmer også for at standarden/rutinen/tradisjonen bør holdes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 19, 2009 Author Report Share Posted October 19, 2009 Nå er jeg så ivrig at jeg sletter min egen post. Vel, går for 20. Da er vi litt i skjemaet til de andre kåringene. Og det blir litt mindre opplagt at jeg er en rotekopp. Det er masse argumenter for å pøse på med flere, som Zann er inne på. Spesielt med tiåret er at vi vel alle har opplevd det "ordentlig" og har fått pløyd veldig mye forskjellig mark, som det hadde vært interessant å se litt av omfanget av. Men 20 gir iallefall litt rom. Dette kan vi vel veie enda bedre opp ved å ha flere kåringer utover, f.eks dokumentar, kortfilm osv. Og om vi skal ha en tiår-runde en gang til (om en stund...) hadde det vært gøy å utvide. Ellers så har vi alltids listeforumet for "personlig utlevering". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon 3 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 10 her og nå (ingen rekkefølge enda): CachéLa pianisteI'm Not ThereJunebugInland EmpireMulholland DriveIrreversibleAntichristBroken FlowersLåt den rätte komma in Har ikke noen fullstendig oversikt over filmer jeg har sett så har nok glemt en bråte. Dette er først og fremst store kinoopplevelser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 - Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 I kveld skal jeg se Caché, Papi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaqo 0 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Skal se om jeg får snekra meg ei liste før jul.Er temmelig sikker på at Gladiator når høyt opp på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro 1 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 1 Das Weisse Band2 Oldboy3 No Country for Old Men4 Mulholland Dr.5 Vozrashcheniye6 Amores perros7 Irréversible8 Zodiac9 Der freie Wille10 Nobody Knows 11 Cidade de Deus12 There Will Be Blood13 Låt den rëtta komma in14 Dogville15 25th Hour16 Memories of Murder17 Bin-jip18 The Dreamers19 Road to Perdition20 Inglourious Basterds EDIT: Maks én film pr. regissør også i dette tiåret, derfor ingen Caché f.eks. som ville vært topp fem. Måtte også ta ut Antichrist pga dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Foreløpig topp 20 Blir litt overlegen nr.1 siden miniserier er lov. 01. "Band of Brothers" (2001)02. There Will Be Blood (2007)03. Das Weisse Band (2009)04. Caché (2005)05. Inglourious Basterds (2009)06. Sen to Chihiro no kamikakushi (2001)07. No Country for Old Men (2007)08. Cidade de Deus (2002)09. Requiem for A Dream (2000)10. Le Scaphandre et Le Papillon (2007)11. El Laberinto del Fauno (2006)12. Mulholland Dr. (2001)13. Letters From Iwo Jima (2006)14. Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (2008)15. Finding Nemo (2003)16. In The Valley of Elah (2007)17. The Departed (2006)18. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)19. [REC] (2007)20. Catch Me If You Can (2002)20. Kill Bill Vol. 1 (2003) ---- EDIT: Das Weisse Band inn på #3 Caché inn på #4. Inglourious Basterds inn på #5. The Wrestler, The Pianist og The Mist utgår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Edit: Oppdatert liste: 01. Cidade de Deus aka. City of God02. Zatôichi aka. Takeshi Kitano's Zatoichi03. The Dark Knight04. Gladiator05. Planet Terror06. Kill Bill: Vol. 107. Kung Pow: Enter the Fist08. Sin City09. Survive Style 5+10. The Fall11. The Saddest Music in the World12. Eri Eri rema sabakutani aka. My God, My God, Why Hast Thou Forsaken Me? (2005)13. La comunidad aka. Common Wealth14. Sen to Chihiro no kamikakushi aka. Spirited Away15. 9 Souls (2003)16. Cha no aji aka. The Taste of Tea (2004)17. Oldboy (2003)18. Ip Man aka. Yip Man19. Ika resuraa aka. The Calamari Wrestler20. Electric Dragon 80.000 V21. Batoru rowaiaru aka. Battle Royale22. Ong-bak aka. Ong-Bak: Muay Thai Warrior23. WALL·E24. Home25. Batman Begins (2005)26. Inglourious Basterds (2009)27. Team America: World Police (2004)28. Snatch. (2000)29. The Wrestler (2008)30. Casino Royale (2006) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.