Jump to content

Film fra sør 2009


Recommended Posts

Hvorfor har vi ikke en tråd om dette?

 

http://www.filmfrasor.no/program/2009/

 

Vel, jeg gidder ikke lage noen introtråd eller noe, egentlig har jeg bare et spørsmål. Vurderer kino med en kompis i kveld, og lurer rett og slett på om noen av disse filmene kan anbefales:

 

I'm Gonna Explode

Good Cats

Favela on Blast

Casanegra

Transit Love

Tourists

Eyes Wide Open

Laila's Birthday

Hair India

Firaaq

 

Har åpenbart ikke hørt om noen av dem selv.

Link to comment
Share on other sites

 
Det artige med festivaler er jo å se ting man ikke ser til vanlig. Med erfaring kan man knekke kodene i festivalkatalogen og dermed unngå bomturene. Personlig ville jeg sett I'm Gonna Explode av de filmene du ramser opp.
Link to comment
Share on other sites

 

Takker for tips, men nå virker det som at vi allerede har bestemt oss for Good Cats. Kanskje først og fremst fordi filmen ikke er lista på IMDb. Hardcore underground. I tillegg vises den jo på Cinemateket, så jeg tar det som et kvalitetsstempel.

 

 

Edit: flytta tråden til festivalforumet, hvor den vel egentlig hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

 
Ser spennende ut den også. Alle i Oslo er forøvrig nødt å få med seg Los bastardos og Jazkamers konsert på Mir i forbindelse med visningen av denne onsdag.
Link to comment
Share on other sites

 

De viser et Hirokazu Koreeda-retrospektiv, det ville jeg for alt i verden ikke gått glipp av om jeg var deg, Uru.

 

Filmene som frister mest for min del: Shirin, A Moment In June, Casanegra, Los Bastardos, Faustas perler, Air Doll, About Elly, City of Life and Death, Treless Mountain, Thirst, Rudo y Cursi.

 

Los Bastardos er jo en av Kiddos store favoritter?

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...