Jump to content

Fæææærger


matsk
 Share

Recommended Posts

Jepp, det er nok dette med fargeprofilene som skaper problemer.

 

Safari supports color profiles on images, firefox ignores them.

 

Sier en fyr på nettet i hvert fall. Men at det var samme resultat i Safari hos Svank er jo litt rart da.

 

Uansett, tror det skal være i orden nå. Sjekk det gjerne på jobbmaskinen, pretender!

Link to comment
Share on other sites

 
Opera har ikke hatt dette markante skillet, men jeg merker meg fortsatt et veldig subtilt skille. Brukes det JPEG til bildene eller PNG? Kanskje det er artifacts som gjør at fargene ser bittelitt forskjellige ut?
Link to comment
Share on other sites

 
 

Hehe, siden det faktisk viste seg å være artifacts, så hadde det vært temmelig tilfeldig om jeg hadde sjekket «riktig» farge eller ei.

 

Om du ikke ser det med det blotte øye, printscreen og zoom inn.

 

EDIT: Eller vent, det var faktisk 116 på den ene og 117 på den andre (rød verdi). Damn, jeg har faktisk bedre øyne enn jeg trodde. Trodde man egentlig ikke kunne se forskjell på så små RGB-forskjeller. Det er også artifacts rundt rullen. Var de jeg fokuserte på da jeg zooma inn.

Link to comment
Share on other sites

 
Ser en liten forskjell i Opera, de ute til sidene virker et lite hakk mattere og noe med fargen er grovere - et lite vagt mønster. Dette er vel disse "artifacts" som dere skriver om. Kan det være noe slags forskjell på oppløsning eller noe mellom jpeg filene og dette fargete feltet? Det er sikkert et helt tåpelig spørsmål fra en som ikke har peiling, ikke aner hvor sånne "artifacts" kommer fra i dette tilfellet (noe klassisk jpeg komprimeringsproblematikk eller noe helt annet?) eller hva gamma egentlig betyr i skjermsammenheng.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...