Jump to content

Nordisk filmhelg 19. og 20. sept 2009


Recommended Posts

Alle de nominerte filmene til Nordisk Råds filmpris vises på Gimle kino i Oslo 19. og 20. september. Regissørene kommer for å overvære visningene og samtale om dem etterpå.

 

Lørdag 19. september:

 

14.30 Lars von Triers Antichrist – Danmark

17.30 AJ Annilas Sauna – Finland

 

Søndag 20. september:

 

13.00 Rune Denstad Langlos Nord – Norge

15.30 Olaf de Fleurs The Amazing Truth about Queen Raquela – Island

18.10 Mikael Kristerssons Ljusår – Sverige

 

Mer info

 

Jeg har planer om å få med meg de to jeg ikke har sett, nemlig Sverige og Islands bidrag. Hvis Sauna og Antichrist er representative for nivået blant de nominerte, tror jeg ikke vår egen Nord har så mye å stille opp med.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

Den svenske virker interessant.

 

Er det forøvrig ikke litt friskt å nominere Nord? Man skulle tro Max Manus eller deUsynlige skulle være selvskrevne. Eller kanskje de var aktuelle i fjor?

Link to comment
Share on other sites

 
 

Er visst bare "en i filmteamet" som kommer på Antichrist. 20 min Q&A. På de fire andre kommer regissøren. Sauna er også meget bra, ville fått med meg den også hvis du først skal dit.

 

Nord, nja, direkte dårlig er den jo ikke, og den har fått litt oppmerksomhet bl.a. i Berlin. Kanskje ikke det dummeste vi kunne nominert når vi ikke har en Reprise eller Den brysomme mannen.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...