Jump to content

iCheckMovies


Uruloki
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 429
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
 

Hehe, sitter her og blar i IMDBs Top 50 Comedies liste, og jaggu er det mye upløyd mark her. Ikke hadde jeg forutsett at Tyrkia står for brorparten av av verdens beste komedier. Særlig nysgjerrig ble jeg på "Hababam sinifi" filmene - hele tre av disse er listet på top 50, og da presser jo spørsmålet seg fram om hvilken av disse man bør starte med. Noen eksperter på tyrkisk film her som kan hjelpe meg? :lol:

 

Fant det forresten litt merkelig at jeg aldri har hørt om verdens nest beste komedie gjennom tidene - Saban Oglu Saban. Noen her som har sett denne evt. vet hvor den kan skaffes? Noe sier meg at med den grad av obskuritet som for øyeblikket preger denne listen, kan det by på store utfordringer å få sett gjennom alt der...

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
En drøss med film som har falt ut av listene, det var jo litt synd...også Häxan da. Den som er så fin.

Men Sjuende far i huset har jaggu sneket seg inn på kortfilmlista. Morro.

Link to comment
Share on other sites

 
 

For øvrig har den ikke forsvunnet fra noe som helst. Den falt bare et par plasser. Jeg synes formuleringen i disse meldingene er litt svake. "As a result, the following movie entries disappeared: Häxan (1922) at #40 in Horror". Dette betyr bare at den har falt ned til 40. plass, kanskje fra 39. eller noe sånn, men den er fortsatt på lista, på nettopp 40. plass. Slik det er formulert virker det som at den har forsvunnet helt fra lista.

 

Edit: glem det, den har visst falt helt ut, hehe. Er bare jeg som har for vane å se på filmprofilene, og der står den enda oppført på 40. plass. Jeg som har misforstått tydeligvis.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Hyggelig å se deg aktiv på dette forumet cun. Husker deg som en av de mer profilerte på hw.no da jeg hang der for flere år siden. Har til og med sett filmen din fra den tiden, Emesis eller noe slikt. :)
Link to comment
Share on other sites

 
 
og da er første feilen oppdaget. I deres liste over Gullbjørnvinnere har de på uforklarlig og utilgivelig vis prestert å glemme den fabelaktige Bushidô zankoku monogatari (1963).

Irriterende trege de er med å få fikset dette da. Har sent flere meldinger til dem om denne grove feilen, men har ikke fått noen tilbakemelding overhodet.

Jeg begynner virkelig å lure på hvorfor de så totalt ignorerer den japanske vinneren til fordel for den italienske - noen teorier?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Trivia: Noen som husker hvorfor det ikke det ble delt ut noen Gullbjørn i 1970?

 

iCheckMovies har nemlig feilaktig oppgitt Il giardino dei Finzi Contini som vinner det året, mens den i virkeligheten fikk prisen i 1971.

Noen som påtar seg jobben å informere gutta på iCheckmovies? :lol:

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...