Houseman 5 Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Har ikke fulgt prosessen helt tett, men tanken er å ha tre og Margit er jo en av to redaktører i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Ja, så hun tilbød seg egentlig å bytte bort sin tirsdag. Vet ikke helt hva ståa er nå, men det ordner seg nok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badering 2 Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Jæjæ, dfilmklubb dette her. Er meg som er "tilbudt" redaktørstillingen, blir i så fall tirsdagene hvis jeg ikke misforstod. Margit vil ta mandagene pga jobb. Jeg hadde også tenkt å være med i Sør-Øst Asia redaksjonen. Nå veit jeg hvem du er, Fubbe! http://1.bp.blogspot.com/-4fd1IQe5xow/TWNtqLz7EaI/AAAAAAAADLA/XCsgvFWSzpI/s320/thomas_toget.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Haha, toget kan du være sjææææl!Hørte snakk om at det ble folksomt i den redaksjonen, ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 I morgen begynner semesteret med De dødes tjern på filmrull, og på torsdag vises Slalåm under himmelen, den eneste av Edith Carlmars filmer som ikke er utgitt på VHS eller DVD. Hele programmet her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted February 21, 2013 Report Share Posted February 21, 2013 Mandag 25. er det Oslo-premiere på Dunderland hos Cinema Neuf. Denne har foreløpig ikke kinodistribusjon og blir kanskje ikke vist noe annet sted i Oslo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted March 6, 2013 Report Share Posted March 6, 2013 Førstkommende mandag vises Død snø på filmrull med Stig Frode Henriksen som stiller til Q&A. Ifølge de som har opplevd ham på Ramaskrik er han en underholdende skuespiller å høre på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted April 4, 2013 Report Share Posted April 4, 2013 Både Roar Uthaug og Ingrid Bolsø Berdal kommer på Q&A på visning av Fritt Vilt 1 og 2 onsdag 10. april. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted January 25, 2014 Report Share Posted January 25, 2014 Førpremiere på Blind lørdag 22. februar med regissørbesøk av Eskil Vogt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engangsgrill 16 Posted January 25, 2014 Report Share Posted January 25, 2014 Enda en visning fylt opp med hipstere? Time vill Sjåw. Nei, er sånn halvveis interessert, jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted January 25, 2014 Report Share Posted January 25, 2014 Ikke spesielt hipstertungt hos Cinema Neuf. Behagelige omgivelser å se en etterlengtet norsk film i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engangsgrill 16 Posted January 25, 2014 Report Share Posted January 25, 2014 Det høres jo unektelig ut som at dere holder unna kultursider som Digg og Ligg. Ser for meg at om den gjengen der får snusen i dette betyr dette kan bli øyeblikket der initiativet jeg setter pris på får økenavnte Cinema Enuff. Kan vel verken forvente gode ordspill eller fornuft fra den kanten. Hipsternarrativet om at Volgt var den egentlige stjernen i Triers filmer som mange ser ut til å ekstrapolere nå, faller jo på sin egen urimelighet. Et typisk eksempel på hipsterens gruppepsykologi hvor ting bare får lov til å være hippe en stund siden det undergraver den hipstre institusjonens sterke ledelse, og man finner noe mer middelmådig man kan heve fram, men som er spesielt nok til at man kan føle seg smarte.Litt vanskelig å forstå hva som egentlig skjedde i denne saken. Ble Vogt lei av å spille andrefiolin? Å skrive ga ham ikke nok kontroll over produksjonen? Eller var det Trier som var problemet? Personlig synes jeg at filmmanus burde verdsettes mer, og at å gå gradene til regissør ikke nødvendigvis er det beste for kulturen. Har langt større respekt for det jeg har sett Trier har gjort så langt enn det jeg har sett av Vogt, som bare er kjedelig markedsføring der man bruker Trier som en hype-stige. Er dette M2M all over again? Og mens filmen helt sikkert har kvaliteter, og førpremiere er et godt grep som forhåpentligvis betyr at jeg slipper å høre hva Norges kvalmeste måtte mene før jeg ser filmen. Håper Mode Steinkjer ikke er invitert, for å si det slik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted February 18, 2014 Report Share Posted February 18, 2014 Minner om førpremiere på Blind kommende lørdag, Eskil Vogt introduserer filmen og stiller på Q&A etterpå. Filmen har vunnet manusprisen i Sundance og ble kåret til beste europeiske film i Panorama-programmet i Berlin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted April 8, 2014 Report Share Posted April 8, 2014 Cinema Neuf har Norges-premiere på All is Lost med Robert Redford på lerret 7. mai med innledning av Snorre Bryne, redaktør for film- og TV-bloggen Filter. Filmen får ikke norsk kinodistribusjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts