Jump to content

Cinema Neuf


Recommended Posts

 
 

Jæjæ, dfilmklubb dette her. Er meg som er "tilbudt" redaktørstillingen, blir i så fall tirsdagene hvis jeg ikke misforstod. Margit vil ta mandagene pga jobb. Jeg hadde også tenkt å være med i Sør-Øst Asia redaksjonen.

 

Nå veit jeg hvem du er, Fubbe!

 

http://1.bp.blogspot.com/-4fd1IQe5xow/TWNtqLz7EaI/AAAAAAAADLA/XCsgvFWSzpI/s320/thomas_toget.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 2 months later...
 
  • 1 month later...
 
  • 2 weeks later...

Førstkommende mandag vises Død snø på filmrull med Stig Frode Henriksen som stiller til Q&A. Ifølge de som har opplevd ham på Ramaskrik er han en underholdende skuespiller å høre på.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 5 weeks later...
 
  • 9 months later...
 
 
 

Det høres jo unektelig ut som at dere holder unna kultursider som Digg og Ligg. Ser for meg at om den gjengen der får snusen i dette betyr dette kan bli øyeblikket der initiativet jeg setter pris på får økenavnte Cinema Enuff. Kan vel verken forvente gode ordspill eller fornuft fra den kanten. Hipsternarrativet om at Volgt var den egentlige stjernen i Triers filmer som mange ser ut til å ekstrapolere nå, faller jo på sin egen urimelighet. Et typisk eksempel på hipsterens gruppepsykologi hvor ting bare får lov til å være hippe en stund siden det undergraver den hipstre institusjonens sterke ledelse, og man finner noe mer middelmådig man kan heve fram, men som er spesielt nok til at man kan føle seg smarte.Litt vanskelig å forstå hva som egentlig skjedde i denne saken. Ble Vogt lei av å spille andrefiolin? Å skrive ga ham ikke nok kontroll over produksjonen?

 

Eller var det Trier som var problemet?

 

 

Personlig synes jeg at filmmanus burde verdsettes mer, og at å gå gradene til regissør ikke nødvendigvis er det beste for kulturen. Har langt større respekt for det jeg har sett Trier har gjort så langt enn det jeg har sett av Vogt, som bare er kjedelig markedsføring der man bruker Trier som en hype-stige. Er dette M2M all over again? Og mens filmen helt sikkert har kvaliteter, og førpremiere er et godt grep som forhåpentligvis betyr at jeg slipper å høre hva Norges kvalmeste måtte mene før jeg ser filmen. Håper Mode Steinkjer ikke er invitert, for å si det slik.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 4 weeks later...

Minner om førpremiere på Blind kommende lørdag, Eskil Vogt introduserer filmen og stiller på Q&A etterpå. Filmen har vunnet manusprisen i Sundance og ble kåret til beste europeiske film i Panorama-programmet i Berlin.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...

Cinema Neuf har Norges-premiere på All is Lost med Robert Redford på lerret 7. mai med innledning av Snorre Bryne, redaktør for film- og TV-bloggen Filter. Filmen får ikke norsk kinodistribusjon.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...