Jump to content

New Zealand International Film Festival 2009


Recommended Posts

New Zealand International Film Festival fortsetter sin rundtur i landet og kommer til min by, Tauranga, i slutten av måneden.

 

En kort titt på programmet vekker interesse for:

 

In The Loop

Moon

Tulpan

Camino

Disgrace

Mary & Max (fra mannen bak Harvey Krumpet)

Departures

Looking For Eric (Loach)

Ponyo (Miyazaki)

Samson & Delilah

Flammen & Citronen

Encounters at The End of The World (Herzog)

Broken Embraces (Almadovar)

 

Ikke altfor stort utvalg, men unngår i hvert fall at interessante visninger kolliderer. Rød Snø kom seg aldri fra Auckland til Tauranga, men er nok ikke altfor stort tap. Savner dog en del fra Aucklands program (Bright Star, Thirst, Still Walking, Drag Me To Hell, The Limits of Control, Antichrist, Coraline), men kan ikke klage når noe slikt finner veien hit. Ikke noe man kan ta for gitt. Mange av disse vil nok ha vanlig kinovisning uansett.

 

Ta en titt på programmet og si hva du synes. Alle slags kommentarer ("ikke finn på å se den", "den er obligatorisk" etc) tas mot med glede, gjerne med begrunnelse

Link to comment
Share on other sites

 
Vet ikke om det er like ønskelig med kommentarer fra en som kun har sett Der Baader Meinhof Komplex av programmets filmer, men. Nevne film kan du fint unngå, tidvis severdig, men dras ut og blir forglemmelig. Selv hadde jeg nok satt meg raskt ned med Pedro Almodóvars Los abrazos rotos, eller Broken Embraces som med homage til Hitchock og mer til ser riktig så bra ut, Miyazakis Ponyo, Yojiro Takitas Oscarvinnende Departures, den nye politiske satiren In the Loop, Loachs Looking for Eric og Moon av Bowies sønn Duncan Jones. Synes programmet virker meget bra.
Link to comment
Share on other sites

 

De fire jeg har sett rangerer jeg slik:

 

Bader Meinhoof - ræva, Flammen & Citronen - ok, A Christmas Tale - ok+, Encounters at the End... - alle tomler opp.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Bare posteren til Moon gjør at forventingene mine stiger til værs:

 

http://www.iwatchstuff.com/2009/04/10/moon-poster-2.jpg

 

God smak! Det ser man ikke for ofte.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...